Nieuwe boot
Na weken te vergelijken tussen Alumacraft Lund en Marcraft gaat mijn voorkeur naar ons eigen produkt Marcraft. Hebben jullie goede tips of voordelen waar ik rekening moet mee houden .De vele discusies gelezen over ce keuring hoe zit het bij Marcraft zijn die Ce gekeurd en is het verplicht anders wordt het een lund.Geen reactie op tweedehands ik koop een nieuwe boot.
Jaap, onbekend, 23/01/2009

REAGEER

Gravatar
Roy
.

Als je een complete 440 pike master zoekt. Ik verkoop mijne met 40pk evinrude E-Tec (half jaartje oud). Met 70p powerdrive fronttroller, eagle cuda, lowrance combo gps/dieptemeter, Deckhand 40, ongeremde trailer, enz... Binnen een 2tal weken is de nieuwe boot klaar en komt deze vrij voor verkoop. moest je interesse hebben .(JavaScript must be enabled to view this email address)

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Jacob
.

Jaap, indien je de discussies goed gelezen had had je gezien dat Marcraft niet het CE keurmerk hanteert. Het is dus schijnbaar overbodig dat hele CE geneuzel. Ik heb zelf een Alumacraft met CE maar er heeft werkelijk tot op de dag van vandaag nog geen één instantie gevraagd naar bewijs van CE. En nee ook geen verzekeringsmaatschappij, meerdere niet. Doe er je voordeel mee en koop dus gewoon die boot die jij hebben wil en laat je vooral niet gek maken....

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
mathieu
.

hoi,
Wat ik niet hele maal begrijp, je gaat voor een nieuwe marcraft, kost toch nog een paar stuivers, dan ga je toch ook bij de jongens alle info inwinnen, hun zijn toch de enigste die je met 100% zekerheid kunnen vertellen of er ce keuring op zit !! Het is toch geen pakje boter wat je gaat kopen . . . De mannen spreken vast vloeiend nederlands, dus succes

groet mathieu

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Frits
.

Om een GROOT misverstand uit de weg te ruimen.

De veelgenoemde CE is GEEN keuring of keurmerk.
De officiële benaming is niet voor niets CE-MARKERING.

Zo'n CE-markering geeft aan dat een produkt voldoet aan de BASISveiligheidseisen.
Het is een administratieve verklaring van overeenstemming met de wet, die de producent zelf op het produkt aanbrengt zonder tussenkomst van bijv een onafhankelijke instantie.

Een CE-markering is verplicht voor alle pleziervaartuigen die hier in NL verkocht worden cq. voor het eerst in gebruik worden genomen, ongeachte de soort voortstuwing met een lengte van 2,4m tot 24m.

Er zijn uitzonderingen, maar die gaan niet op voor onze bootjes.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
walleye
.

Boten ongekeurd het water op
23-06-2006
Rotterdam - Een groot deel van de 200.000 plezierboten in Nederland voldoet niet aan de veiligheidseisen. De bouwers en importeurs lappen massaal de verplichte controles aan
hun laars. Van twintig tot vijftig procent van de nieuwe vaartuigen is daardoor onbekend of
zij stabiel en brandveilig genoeg zijn, vermoeden deskundigen.
,,Ik schat dat de helft zonder de vereiste keuringen aan de consument wordt verkocht,'' zegt
directeur Van der Weide van het European Certification Bureau Nederland (ECB).
De Rotterdamse Zeehavenpolitie, die in de zomermaanden ook op de recreatiewateren in het Rijnmondgebied patrouilleert, kan weinig beginnen tegen eigenaren wier boot onveilig is.
Reden daarvan is dat boten - anders dan auto's - niet ieder jaar verplicht aan een
veiligheidskeuring moeten worden onderworpen. Mensen bekeuren omdat hun boot niet APK is gekeurd, kan derhalve niet.


De Verzekeraar
“Keuring niet zaligmakend”
Directeur Rob Raaman van bootverzekeraar Datacombinatie Yachtverzekeringen uit
Hellevoetsluis, bij wie veel booteigenaren uit de Rijnmond zijn verzekerd, zit niet te wachten op een betere keuring van boten.
“Gaat een boot de lucht in omdat de eigenaar een gammele gasinstallatie aan boord had, dan kan dat verzekeringstechnisch vervelende gevolgen hebben.
Anders gezegd: er wordt dan niets uitgekeerd. Maar om nou te zeggen dat
boten daarom beter moeten worden gekeurd, nee. Waarom niet?
Omdat watersportrecreanten over het algemeen verstandige mensen zijn.
Kijk naar de schadecijfers. De grootste kostenpost voor verzekeraars is het
vergoeden van de schade als gevolg van afgebrande winterstallingen. Met
veiligheid van de boten heeft dat niets te maken. De zogeheten 'CEmarkering'
zegt weliswaar iets over de veiligheid, maar lang niet alles.
Een zelfgebouwde boot heeft die niet en kan veiliger zijn dan een boot die deze markering wel heeft. Het pleidooi uit de branche om een betere keuring, is in mijn ogen ingegeven door eigenbelang. Je zou kunnen zeggen dat je die keuring dan maar moet onderbrengen bij de overheid, maar of de burger op nog meer geregel zit te wachten, ik denk van niet”.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
andre
.

Je hebt een goede keuze gemaakt.
ik vaar zelf in een marcraft 440 echt een top schip.helemaal naar eigen wens ingedeeld dat vindt ik een groot voordeel van een marcraft.
En er zit een CE keur op de booten.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Marcraft visboten
.

Al onze modellen zijn Ce gekeurd bij het "European Certification Bureau" Design Category D
Ook de oude modellen vallen onder deze CE keuring.
Succes met je keuze!

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Jaap
.

Roy bedankt voor de aanbieding ik ga voor een nieuwe 496 eventueel 535 mag ik weten wat jou nieuwe boot is.Mathieu waarom hier mijn vraag iedere dealer speekt voor zijn eigen merk.Marcraft bedankt de foto heeft mijn keuze gemaakt enkel nog twijvel over de modellen 496 of 535 graag had ik nog wat reacties van vissers die met een 496 of 535 ervaring hebben vaareigenschappen en aantal pk's afhankelijk welk type .

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
jeroen van duijnhoven
.

Mijn keuze zou worden een alumacraft navigator, marcraft 440 of een marcraft 496.
ik had eerst een testvaart gemaakt in een alumacraft navigator en een marcraft 440
de marcraft 440 vond ik zelf minder dan de andere 2 genoemde boten.
de alumacraft navigator vaarde zeker goed. maar ook de marcraft 496. daar is mijn keuze op toen op gevallen na de testvaart. tijdens het driften kreeg ik het warme gevoel van binnen en daarom heb ik deze boot gekozen
mijn marcraft 496 is bijna klaar. ben er gisteren wezen kijken en zag er fantastisch uit. het casco was nu helemaal gelast en zag er heel goed uit!
leuk om te zien dat je boot daar staat en dat je weet dat die dalijk voor jou word! :D
ik kan alleen niet wachten :D
deze is denk ik over 3 weekjes klaar en helemaal naar eigen wens gebouwd! de drifteigenschappen vond ik echt goed die ik heel belangrijk vond voorbij het verticalen. maar ook voor bij het trollen dat de boot 2 meter breed was dat de hengels niet zo ver uit de kant staan als je de stuurknuppel in je hand hebt. ik heb er een 60 pk yamaha stuurknuppel met een trolstand erop. de boot moet rond de 60km/uur gaan.
maar ook voor het trollen lekker rustig kunnen varen.
veel succes met je marcraft

mvg jeroen

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Jaap
.

Jeroen bedankt voor je raad daar heb ik wat aan heb je je boot al lang besteld ik ben van plan om alles te bespreken op de visma.Veel succes met je nieuwe boot.

  • 15 years and 3 months geleden