new boat Lund-Marcraft
vandaag de gelegenheid gehad om met een Marcraft 535 mee te kunnen gaan vissen op de rivier met windkracht 4-5.
moet zeggen was geljk verkocht.
conclusie;de keuze zal tussen Lund en Marcraft gaan.
voordelen Lund;
zien er mooier uit
voordeel Marcraft;
betrekkelijk dicht bij voor mogelijke garantie toestanden of aanpassingen.
nog even over slapen en dan keuze maken.
aan al degene die reeds mening hebben gegeven, enorm bedankt , degene die me nog ervaringen kunnen bezorgen , super !

JP
JP Vanbiervliet, onbekend, 31/01/2009

REAGEER

Gravatar
Daan
.

Hoi JP,

Ik vaar nu zo'n jaar in mijn marcraft 535 en ik kan je zeggen dat ik er echt nog geen moment spijt van heb gehad, ondanks dat ik de lund die ik hiervoor had ook geen slechte boot vind.
De marcraft ligt als een huis op het water en doordat hij iets zwaarder is maakt het hem wel direct een stuk stabieler. Ook zijn de vaareigenschappen van de Marcraft geweldig zowel op de buitenboordmotor als op de electromotor en ik heb al meerdere malen meegemaakt dat met harde wind anderen het moeilijk hadden of van het water af konden waar ik gewoon door kon blijven vissen.
Over de service en garantie kan ik maar 1 ding zeggen: geweldig
Slechte boten worden er bijna niet meer gebouwd alleen worden ze steeds meer geperfectioneerd en daar is de 535 een voorbeeld van.
Als je nog iets wilt weten mag je me ook wel even .(JavaScript must be enabled to view this email address)

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
bob
.

de boot waar je gelijk het verliefst op was of het mooist vond,die moet je kopen.
die vaar eigenschappen dat zal elkaar niet veel ontlopen.
doe je dit niet en laat je lijden door een anderen,en koop de boot die een ander je adviseert,en zit op het water en zie de boot waar je eigenlijk gelijk verlief op was dan denk je ja heb ik het wel goed gedaan.
en war betreft de prostaffers die woreden gesponsert dus alles wat ze voor niks krijgen is altijd top,al zou de boot zinken het blijf top bij die lui.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Chris
.

Jean Paul, maak ook eens van de gelegenheid gebruik om met een Lund type 1675, 1725 of groter mee te varen, dan kan je voor jezelf uitmaken wat voor jouw het best is,
je sprak trouwens over een groter model,
Lund heeft toch enkele praktische voordelen die geen enkel ander merk heeft( denk aan IPS2, pro-track system )
sucs.

Chris

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
.

bob ,jij vat de koe bij de horens. als je een boot bij een dealer koopt zal hij niet moeilijk doen over de garantie. koop je een degelijke boot heb je de garantie niet eens nodig, er zijn van elk merk natuurlijk verschillende modellen. als je je hengels fijn kan opbergen, grote vis bun en je kunstaas en je regenpak op kan bergen ben je een heel eind.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Stefan
.

gewicht van een boot speelt mee natuurlijk. Daan heeft het erover dat hij daardoor ook stabieler is geworden en minder snel van koers gaat. Dat is wel zo maar aan het gewicht van de boot zitten ook nadelen.

Groter vermogen BBM noodzakelijk, minder goed trailerbaar, meer belasting op je trailer dus een hogere klasse trailer vereist en misschien ook wel een andere auto vereist.

Kortom alles wat zijn voordeel heeft, kent ook weer nadelen.

Ja onze zogenaamde profs die vertellen je natuurlijk alleen de voordelen van "hun" boot.

Je kan je inmiddels afvragen wat de waarde is van het plaatsen van zo'n toppic als 9 van de 10 keer door zo'n "supercrack" wordt gereageerd die absoluut niet objectief is.

Vraag gewoon in je naaste vissersomgeving daar heb je veel meer aan.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
JP VanBiervliet
.

idd ,de lund prostaffer komt hier veelvuldig voor in soortgelijken topics, echter ik weet ook wel hoe ik met deze info moet omgaan, trouwens iedereen mag hier op reageren.
deze week hoop ik te besissen

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
ruud
.

ik heb een jaar of drie een lund 1675 explorer met 90 pk honda.In de zomer een perfekte wakeboard boot en de rest van het jaar een super visboot.Het grootste water is geen probleem met welk weer dan ook.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
richard
.

ik heb al 11 jaar een lund 1775 pro v se met 140 suzuki de boot is super
vaar bijna altijd op de rivier +- 80 km pu.
als ik visser mee neemt die ook een boot hebben zeggen ze vaak het lijk wel of ik in een tank staat.
deze boten zij gewoon goed en lund heb meer als 50 jaar ervaring.
de minpunten de lak krijgt kleine blaasjes op bepaalde plaatsen na een jaar of 3,na 9 jaar ging de bun lekken water liep tussen de bovenkant bun onderkan multiblex werp platau dat gebuurt alleen met weg varen als de neus van de boot omhoog gaat,even kitten en probleem opgelost.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
daan
.

Ik hoor mensen praten over profs en cracks die de boten gesponsord krijgen, ik wil hierbij wel even melden dat ik mijn boot gewoon gekocht heb en absoluut niet gekregen.
Verder denk ik dat ik best wel een objectieve mening kan hebben aangezien ik in beide merken heb gevaren en met beide merken best wel wat ervaring heb. Deze ervaring deel ik graag met mensen die op het punt staan een boot aan te schaffen, uiteindelijk zul je zelf de verschillende dingen naast elkaar moeten leggen en een afweging moeten maken. vwb het gewicht van de marcraft kan ik alleen maar zeggen dat hij niet echt veel zwaarder was dan mijn lund en dat je er geen 70pk achter hoeft te hangen zoals ik want met een 50 pk kan het ook het is alleen waar je zelf de grens trekt.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat je rekening moet houden met het type auto dat je rijd wanneer je met boten van dit formaat gaat rijden daar wil ik dan nog aan toe voegen dat ik iemand ken met een 535 waar hij een volkswagen caddy voor heeft en dit is geen enkel probleem.
Zoals gezegd worden er bijna geen slechte boten meer gemaakt en is het een afweging van de voor en nadelen zoals jij die ziet.
1 ding is zeker welke boot je ook koopt je zult er zowieso mooie uren in beleven.

Daan
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Gert B
.

wij hebben vorige week drie SQC besteld (ook voor vismaten Fred en Richard) erg fraai en seccuur laswerk. CE keuring geregeld en ze varen magnifiek. We hadden alle drie 'geklonken' boten (zal geen namen noemen) maar alle drie lek. SCQ is wel wat duurder, maar details zijn fantastich. Je hebt dus nog een optie (.(JavaScript must be enabled to view this email address)) of google SQC visboten. Ps. wij worden niet gesponsord. Veel succes met je keuze.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
JP
.

Richard,

wat bedoel je met blaasjes , is eht eerste wat ik hier van verneem ?

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
richard
.

hoi jp,
ik denk dat alle lund boten dit hebben.
maar in 11 jaar tijd is er niks veranderd want ze krijgen nog steeds blaasjes.waarschijnlijk de 2009 modelen verbeterd ?ik weet het niet.
ik stond laats bij de trailer helling ,daar stond iemand met een lund clasic die had het al binnen een jaar.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
george
.

waarschijnlijk in zout water gevaren ???

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Jan
.

Ja, die blaasjes dat is een probleem dat elk merk van boot krijgt,de ene wel de andere niet,
ligt gewoon aan het electrisch circuit dat je er in legt( je krijgt een vorm van dwaalstroom in je boot bij vocht en nattigheid)
ik heb boten gezien van 10 jaar die er geen last van hebben,
hangt er ook vanaf hoe je met je spullen omgaat,je moet alles goed verluchten en laten drogen voor je je accu's laad. je mag ook geen lader gebruiken die niet is geissoleerd.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Bert
.

bij de zg gepopnagelde boten zit er rondom de gaatjes waarin de 'nagels' zitten geen lak. Corosie krijg je dus altijd op ten duur. Zeker op brak water...

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
JP
.

Heren,
de laatste berichten (reacties) hebben me doen besluiten om toch maar voor de Marcraft Commander 535 te gaan, als er dan al is iets verkeerd gaat, binnen een straal van 500 km wordt ik geholpen en indien ik voor een Amerikaan zou gaan vrees ik dat ik niet hetzelfdde resultaat mag verwachten.
Ik rijdt aanstaande weekend naar friesland ook om te checken welke motor ik er het best achter hang.
ik wens via deze weg dan ook iedereen die me geholpen heeft met deze zoektocht te bedanken !

JP

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
andre
.

He Gert B ik heb een kennis en die heeft ook een seaquik besteld maar die zit al 10 maanden te wachten op zijn boot en dit is er maar één en jullie hebben er drie besteld hoop niet dat dat dan 30 maanden gaat duren voor jullie veel geluk er mee.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Stefan
.

ach ja wat blaasjes op den duur kan gebeuren toch. Lijkt me echt overdreven om te stellen dat de hele boot er onder zit.

Meneer JP laat zijn besluit vormen door een paar berichten hier op Total Fishing. Ik hoop toch echt dat u wat ruimdenkender bent en gewoon uw besluit neemt aan de hand van uw eigen objectieve constateringen.

Gewoon een proefvaart maken met zowel een Lund als een Marcraft. Eventueel van een derde merk is natuurlijk ook mogelijk. Vervolgens van deze boten door je botenboer een offerte laten maken met al je wensen.

Ja kijk alsjeblieft verder dan alleen de boot. BBM is een stukje techniek en net zo belangrijk alhoewel je daar qua merk in deze tijd nietzoveel fout in kan doen. Beknibbel ook zeker niet op je trailer.

Nogmaals en ik ben absoluut geen persoon die iets met een bepaald merk hebt, maar om je mening nu te baseren op een paar berichten waar gesproken wordt over wat blaasjes gaat veel te ver.

Vergeet niet dat merken als Lund al tientallen jaren bestaan, dat is niet zo maar.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
JP
.

Beste Stefan,
ik heb mijn beslissing niet alleen op de door jou opgesomde problemen gebasseerd, heb idd met beide boten gevaren , de uiteindelijke beslissing ligt in het feit dat Marcraft lekker dichtbij is .
mbt de buitenboord motor, hier ga ik waarschijnlijk kiezen tussen Honda, Mercury en Suzuki, waarschijnlijk in de klasse tussen 75 en 90 pk, dit wegens de grote buitenlandse wateren die wij aandoen, als het alleen voor hier in Belgie en Nederland zou zijn, dan was waarschijnlijk een 50/60 voldoende geweest.

Nogmaals, bedankt voor de reacties!

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Martijn
.

Zo te lezen is de kredietcrisis aan Kessel voorbijgegaan en bestellen een paar vismaten daar zo maar eventjes 3 SQV boten??? Ik heb er nog nooit iemand mee zien varen dus dat zal wel loslopen vrees ik.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
bob
.

hoi martijn,
wat denk je van willem stolk , die vaart een sqv.
en marcraft heb de ontwerpen van sqv boten na gemaakt,

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Steve
.

en steven Mets koopt er ook ééntje

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Martijn
.

Stolk vaart er al 2 jaar mee en daarnaast is er volgens mij nog nooit eentje afgeleverd. Anders zouden er toch wel foto's van op hun website staan aan al die "gelukkige" klanten? En Steve vaart Steven Mets al met zo'n boot dan of staat hij ook gewoon op de bestellijst? Eerst zien dan geloven. Dan heb ik meer vertrouwen in Marcraft die verkopen ze wel als broodjes en echt niet omdat het rotzooi is of nagebouwd wat een onzin. Marcraft was er al een paar jaar voordat SQV begon en die kom je vaak genoeg tegen op het water.

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
az
.

Was het niet Willem Stolk ,die drie jaar geleden nog in een MARCRAFT voer waar er nu denk ik meer dan honderd van rond varen,waar hij vol lof over schreef en nu in een sqc vaart, wie heeft nu wat na gemaakt!!

  • 15 years and 3 months geleden
Gravatar
Redactie
.

Topic gesloten.

  • 15 years and 3 months geleden