lowrancce
ben(was) geinteresseerd in het nieuwe model van hun waar zoveel reclame rond wordt gemaakt, groot was mijn ontgoogeling toen ik vernam dat ze niet leverbaar zijn (kan nog enkele maanden duren) maar erger nog,extreem hoge prijsstijgingen.
jammer!!!
Pattyn, Dworp, 11/03/2009

REAGEER

Gravatar
Marco
.

De HDS5 kan elk moment op de markt komen. Ze zijn al in Nld maar er wordt gewacht op de laatste software versie zodat Navionics ook werkt.
De grotere HDS modellen worden medio aril verwacht.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Frits
.

Ik heb ze op de beurs in Ouddorp, vorige maand, bij meerdere collega's op de toonbank te koop zien liggen.

Het kan natuurlijk zijn dat het een beperkt aantal was en nu uitverkocht zijn.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
matthy
.

kijk eens naar een humminbird.
er staan er hier verschillende te koop.bezit sinds kort de 917 c en ben meer dan tevreden.
mvg
matthy

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Baitrebel
.

Duur ?? vindt nog geen 600 dollar dus ca 480€ ( koers 1.25 ) voor de HDS X5 niet duur. In NL zal de prijs wel hoger zijn maar vertel eens iets nieuws.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
patyn
.

baitrebel,
wacht maar tot de prijzen in benelux geweten zijn , je zal wel anders piepen , maar waarschijnlijk ben jij weer een van de gesponserden !!!

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Marc
.

Prijzen zijn al bekend zie link
http://www.josboone.nl/dynamisch/prijslijsten/128_2_NL_prijslijst_LE_2009.pdf

De HDS 5 X gaat hier 769 adviesverkoop kosten dus valt inderdaad wel mee. Aangezien je bij de US toestellen nog eens transport en invoer plus BTW betaald.

En heb van Marco (Evin) vernomen dat er twee types komen een serie voor de Europeese markt en 1 voor de Amerikaanse markt om zo de grijze import tegen te gaan.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Peter
.

Twee types: Idd. één met voorgeladen US mappen en één standaard type welke overal werkt. Deze met US mappen is eigenlijk een uitgebreide standaard versie. Niks van waar van 2 types, Lowrance houdt gelukkig zijn strategy van één model aan, ze zouden dat anders wel eens in de portomonnee kunnen voelen? Waarom denk je dat Humminbird hier moeilijker verkoopt. De prijzen in Nederland al eens vergeleken met deze in de US? Idd. dit si te danken aan hun Europese verdedigingspolitiek ten voordele van de dealers. Dankzij hun globaal model heeft Lowrance hier veel minder last van want daardoor kunnen dealers hier geen exeburante prijzen vragen.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Peter
.

De genoemde verkoopprijs van € 769,00 is wel zonder transducer!
Dus komt de HDS-5X (50-200 Khz) MFD
op € 929,00

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Marco
.

Van sommige mensen wordt ik wel moe hoor. Als iemand een eerlijke mening geeft die positief klinkt dan zul je direct wel weer gesponsord worden. Baitrebel wordt bij mijn weten niet gesponsord. Hij verwijst eigenlijk naar de USA wat een gesponsorde visser ook niet zo gauw zal doen.
Verder is het wel degelijk zo dat er twee verschillende versies op de markt gaan komen.
Alleen de allereerste serie die in de USA is uitgekomen is internationaal om productie technische redenen. Als je een toestel krijgt uit de volgende series voor de USA markt, dan wordt (net als bij Humminbird) de diepte alleen in voeten weergegeven, alleen Engels of Frans en de kaartjes zijn in Europe zwart-wit. Geloof je het niet, dan bestel je gewoon in de USA en constateer het zelf.

De eerste HDS5 toestellen zijn net uitgeleverd. De andere modellen zullen tussen nu en medio april uitkomen.

De verkoopadviesprijzen gaan als volgt zijn;

HDS5X (enkel dieptemeter)
excl transducer; 769 Euro
Incl 200/83 Khz Xducer 829 Euro
Incl 50/200 Khz Xducer 929 Euro

HDS5M (Enkel GPS) 799 Euro

HDS5 (Combo GPS + dieptemeter)
excl transducer; 969 Euro
Incl 200/83 Khz Xducer 1029 Euro
Incl 50/200 Khz Xducer 1129 Euro

De HDS toestellen kunnen zowel de 200/83 Khz transducer als de 50/200 aan. Het is dus niet zo als bij de oudere series dat er verschillende modellen waren voor de 200 en 50/200. Het is nu net als bij de LCX modellen dat ze alle transducers aan kunnen.
De standaard transducer is overigens gelijk aan de huidige transducers als van de X125 of LMS etc. Hij haalt alleen naast 200 Khz ook een 83 Khz signaal uit dezelfde transducer.

In de 2e helft van het jaar (zal wel oktober worden) komt er een software update en een nieuwe transducer uit waarmee ook een soort side imaging als van Humminbird weergegeven kan worden. Ik heb vernomen dat de Lowrance ook direct onder de boot weergeeft en niet, als bij Humminbird, alleen de zijkanten weergeeft.



  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Peter
.

Marco, op de site van Lowrance heb ik nog niets heirover gelezen maar als het klopt wat jij zegt dan zeg ik Lowrance wel vaarwel, indien zij dezelfde weg opwillen als Humminbird doen ze maar. Velen kiezen voor een lokale dealer maar ik wil nog steeds de vrijheid hebben om mijn aankoop te doen waar ik zelf wel, is dat in de US en moet ik er dan enkele risicos bijnemen dan is dat mijn keuze maar zelf vind ik het financieel de moeite waard. Kijk maar eens naar de prijzen van de HDS-10: adviesprijs EU = 3300 €, in de US vind je deze voor 1800 €, bijna de helft verschil. Lowrance moet niet voor de dag komen met productieredenen, deze zijn er tot op heden nooit geweest en als de 2 versies er nu toch l-komen dan is dit enkel om de EU dealers te beschermen en consumenten verplicht naar hen te drijven. Sinds Lowrnace werd overgenomen is de service er enkel op achteruitgegaan en deze 2 versies is de druppel die de emmer doet overlopen.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Rob
.

Beste Marco kan je aangeven op welk Lowrance document jouw mening gebaseerd is mbt de 2 versies? HDS voor USA en HDS voor overig? Wil je dit dan op deze site zetten? Mijn vriend zit in de USA en ikzelf heb contacten met techneuten bij de fabrikant en zou graag willen weten op basis van welk white paper of andere technical manuals jij refereerd? Ik ben het net met jouw mening eens. Uiteraard kan niemand in de toekomst kijken. De units uit de USA zijn metrisch en met kleurenscherm en de Nederlandse taal enz. Ik krijg de indruk dat je je voordoet als woordvoerder/deskundige van lowrance terwijl je ook gewoon een eigen mening geeft, dat mag uiteraard. Maar ik zie het meer als verkooppraatjes om zodoende zelf zoveel mogelijk HDS te kunnen verkopen voor de dubbele prijs. HDS is in Nederland weer 2x zo duur als in de USA en wat is dan het verschil? De grote service hier? In nederland krijg ik vaak te maken met mensen in winkels die wel willen verkopen maar op mijn vragen geen antwoord hebben. In de USA krijg je wel gewoon van de Lowrance techneuten zelf een eerlijk/deskundig antwoord. Het voordeel is ook dat je gewoon na werktijd kan bellen tot snachts. Met iets opsturen is het met een paar dagen (na shipping) in huis terwijl in Nederland dit veelal veel langer duurt of men interseeseerd zich niet voor een onderdeeltje, men wil alleen dozen verkopen.....
Groet,
Rob

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Lowrance-fanaat
.

Rob,

Het eerste 'lot' was inderdaad gewoon metrisch, met alle talen, Europese kaarten in kleur enz... Maar dat was de testversie. De productie-versie zal inderdaad gescheiden zijn, zoals Marco aan geeft: 1 lijn voor Amerika en 1 lijn voor de export. De Amerikaanse versie zal ook het noodzakelijke CE-keurmerk ontberen.

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Peter
.

@Lowrance-Fanaat: Waar is die officiële info te vinden? Lowrance stelt hierover niets op zijn website. Als dit waar is dan wordt de klant goed genaaid, geen vrijheid meer om te kopen waar hij wil, verplicht te kopen bij de lokale dealer aan het dubbele van de prijs, in de toekomst misschien nog meer. Bovendien gebruiken ook veel Canadezen het metrisch stelsel, wat met hen?

  • 15 years and 2 months geleden
Gravatar
Marco
.

Veel staat niet op site's. Ik hoor veel uit tamelijk betrouwbare bronnen. Jij hebt jouw toestel ook uit de USA betrokken. Je hebt een toestel uit de eerste 'lot' en daarmee mazzel.

Het staat iedereen vrij om een toestel ergens te betrekken. Het is zo dat veel dealers inderdaad iets verkopen waar ze geen kennis van hebben.
Nou kom je op het punt prijs. Velen gaan naar de goedkoopste aanbieder en verwachten daar ook service en ondersteuning. Ik ben vaak wat duurder om ondersteuning te kunnen bieden. Je hebt dat zelf gezien met je MinnKota. Alle problemen zijn direct opgelost en onder garantie. Nu heb je een USA toestel en verwacht je daar ondersteuning voor. Die kan en wil ik je niet geven. Je hebt voor de prijs gekozen, prima maar neem dan ook de nadelen namelijk dat je hier geen ondersteuning krijgt.

Ik hoor overal klagen dat de hengelsportzaken ten onder gaan of spullen niet op voorraad hebben. Dat komt grotendeels omdat men alleen voor de prijs gaat. Is een keuze en een ieders goed recht. Maar over de gevolgen ervan namelijk dat een zaak het dan maar niet op voorraad neemt of zich er niet in verdiept omdat men het toch niet verkoopt en uiteindelijk dan men ten onder gaat, daar klaagt men over.

In Nederland gaan de Lowrance toestellen eerst naar Navico diet wat verdient, dan naar Simnav die ook wat verdient, dan naar eeen verdeler als MDSI of Boone of mij etc. Dat houdt in dat er m.i. onnodig veel schalen tussen zitten die allemaal wat moeten of willen verdienen. Daar kan de dealer, die het eigenlijk verkoopt en het werk aan heeft, niet aan doen.

Uiteindelijk komen we op het punt dat we in de oude discussie terecht komen.
Mijn standpunt is dat de detailhandel (henegl- en watersport) in Nederland die het echt heel moeilijk heeft, echt extra bescherming nodig heeft om toestellen te kunnen verkopen. Ik heb er ook in toenemende mate moeite mee om steeds maar weer mensen te adviseren en zaken uit te leggen die uiteindelijk in de USA kopen. Vervolgens gaat het ding stuk en dan zijn ze boos dat ik ze niet wil helpen.
Het komt echt voor dat ik meerdere uren aan een klant besteed die toch elders koopt. Ondernemers risico, maar wel zuur.

Verder n.a.v. de opmerking van Rob, jij hebt ook voor de goedkope route gekozen. Daar kom je mensen tegen met weinig kennis. Als je voor kwaliteit kiest en een iets hogere prijs kom je bij bedrijven als mij of een MDSI terecht die je wel een goed advies kunnen geven. Ook hoef je bij MDSI of bij mij niet lang op een defect te wachten. De goedkoopste KAN nou eenmaal niet een super service geven met de laagste prijs.

  • 15 years and 2 months geleden