Warme douche voor Mega-Fish Roosendaal !
Het lijnrol lagertje voor m,n Shimano Twinpower was aan vervanging toe.
Voorheen waren veel grote hengelsport winkels "Shimano Service Center"
Kon dus geen probleem zijn dacht ik, nou dus wel.
Diverse telefoontjes naar grotere winkels mochten niet baten, bestellen was het antwoord.
2,3,4, misschien 5 weken wachten, niet vissen dus, geen optie !

De voorheen "Shimano Service Center" bij deze winkeliers bleken inmiddels weinig te kunnen betekenen voor een simpel onderdeeltje.
Een belletje naar Mega-Fish in Roosendaal bracht uitkomst, de vriendelijke verkoper kon binnen enkele tellen vertellen dat dit geen enkel probleem was en het onderdeel op voorraad was, zelfs een complete lijnrol set voor ieder type was op voorraad (ook oude modellen)

Naar Mega-Fish gereden dus, een andere medewerker kon het bewuste onderdeel niet vinden.
Dit begreep ik volkomen bij het zien van een waar magazijn en talloze boxen met onderdelen.
De service man was niet aanwezig, geen probleem bij Mega-Fish, deze werd opgebeld en binnen 10 minuten kwam hij van huis af.
Binnen no time "toverde" hij een compleet setje ui 1 van de boxen, keurig in plastic en compleet, dus de lijnrol, lagertje, teflon behuizing, busje en ringen.
Kosten, slechts 14,95 voor de complete set, een klein prijsje voor de hele set.

Probleem keurig opgelost en het setje is inmiddels gemonteerd.
De verkoper/eigenaar voegde er nog aan toe: "breng de volgende keer de molen mee, monteren we alles gelijk"
Van de voorheen ca. 40 "Shimano Service Center" blijken er nog slecht enkel over te zijn die werkelijk service verlenen.
Mega-Fish in Roosendaal hoort daar zeker bij, 1000den onderdeeltjes en alles kan gemonteerd worden.

Deze TOP SERVICE verdiend bij deze een warme douche


Harold, onbekend, 26/06/2009

REAGEER

Gravatar
wil
.

Dit is een bekend probleem grote zaken doe zich voor als service centrum maar doen dit alleen om vermeld te worden op de site van shimano en doe er voor de rest niets aan ik woon in de regio rotterdam en daar zijn zaken die er prat opingaan dat ze service centrum zijn maar als je aanklopt kom je van een koude kermis thuis en willen ze alleen nieuw verkopen.
Ik kom altijd bij Avicentra in Oostvoorne en is geen service centra van shimano maar als je hier iets brengt dan is het in no time gerepareerd en kan je vaak binnen een week weer vissen dat is pas service deze mensen denken mee en zijn niet om zoveel mogelijk te scoren.

Wil

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Rene
.

Fijn om te lezen dat het blijkbaar wel kan op het gebied van service en Shimano! Zelf liggen er op het moment twee molens van mij bij een Shimano Service Center, op zich niets mis mee, wel dat ze er al 3 maanden liggen!!! Zonder enig uitzicht dat de betreffende benodigde (simpele) onderdelen op korte termijn vervangen zullen worden, Shimano heeft blijkbaar wat nodig om te leveren... Heel erg jammer!

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Otto
.

Gewoon slecht geregeld door shimano.
Als ze goede service zouden geven dan zou jij of je winkelier dit soort onderdelen gewoon via de website van shimano moeten kunnen bestellen.
Je moet gewoon je molen kunnen kiezen op hun site waarna er een lijst met onderdelen komt. Dan selecteer je het onderdeel en wordt het thuis bezorgt. Of je winkelier bestelt het via de site en repareerd de molen.
Het op voorraad hebben van molen onderdelen bij diverse winkeliers in Nederland lijkt mij commercieel niet echt interessant voor deze winkeliers. Dat kost ze alleen maar een hoop geld. Om het betaalbaar te maken zou het centraal moeten worden opgeslagen nij shimano zelf en klanten moetem het gewoon via internet kunnen bestellen.
Of die klant nu een prive persoon is of een winkelier zou niets mogen uitmaken.

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Harold
.

Heren,

Heb je absoluut gelijk in Otto !
Als je een dure molen aanschaft mag je toch verwachten dat daar wat service bij hoort.
Ik begrijp dat men liever een nieuwe molen verkoopt, maar maanden wachten op een simpel onderdeel is te gek voor woorden.
Een gemiste kans voor Shimano, dit probleem is niet nieuw.

Ik zou zeker even contact opnemen met Mega-Fish Roosendaal Rene.
9 tegen 10 dat ze je direct kunnen helpen

St Josephstraat 12
Roosendaal
Noord Brabant
4702 CW

(0031)(0) 165 548 840

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Kees
.

Hallo
In januari 2 maal stella 8000 sw gekocht.
Bij deze molen mag je toch verwachten dat hij een tijdje meegaat zonder problemen.
Na korte tijd liet de coating die op de lijnrollers zit los.
Niks aan de hand denk je dit is garantie,maar ho niet bij shimano.
wachtijd op nieuwe rolers 4 a5 weken.En of ze vergoed worden is ook maar de vraag .
Klanten krijgen is niet het probleem klanten houden des te meer.

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Zeebonkie
.

Tsja daarom zie je steeds meer Daiwa's aan de waterkant....

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Fons
.

Wat Otto suggereert bestaat eigenlijk al in de USA. Bij Mike's reel repair. Kijk maar eens op hun site. Alle modellen van de bekendste merken (Bv ABU, Shimano,....) staan er met technisch shema en partslist (PDF file). En met het partnummer kan je gewoon bestellen via die site. Ik deed het al een paar keer voor een Curado van Shimano en het werkt prima. Een dag of tien later stopt de postbode het onderdeeltje in jouw postbus.

  • 14 years and 10 months geleden
Gravatar
Wouter
.

@Kees: Garantie krijg je van je winkelier, niet van een groothandel. Jij hebt een overeenkomst met de winkelier (immers daar kocht je het produkt) en moet dus ook van hem garantie krijgen mocht er iets niet goed zijn. Iedere winkelier kan trouwens (ook online) onderdelen bestellen bij Shimano en deze indien voorradig binnen enkele dagen in huis hebben. Veel hebben er echter geen zin in omdat het veel werk is en je er niets op verdiend. Het ligt dus vaak bij de winkelier i.p.v Shimano. Ik heb gelukkig een winkelier die niet moeilijk doet over het bestellen van onderdelen.

Groeten,
Wouter

  • 14 years and 10 months geleden