trekauto benzine
Binnenkort moet ik een andere leaseauto. Ik ga er mijn alumacraft navigator mee trekken. zal compleet ca. 850kg wegen denk ik.
Heeft er iemand ervaring met een volkswagen met tsi 1.4 90kw 200nm motor?
Nu heb ik een golf met 1.9tdi en dat gaat perfect. Ik mag alleen geen diesel meer. anders had ik die weer genomen.
graag tips/ervaringen.
groet,
Dennis
Heeft er iemand ervaring met een volkswagen met tsi 1.4 90kw 200nm motor?
Nu heb ik een golf met 1.9tdi en dat gaat perfect. Ik mag alleen geen diesel meer. anders had ik die weer genomen.
graag tips/ervaringen.
groet,
Dennis
speciale auto, die golf tsi. De vader van een vriend van mij heeft er 1tje en is er goed over te spreken, ook op hogere snelheid. Hij heeft ons ook een aantal x met de boot weggebracht, nu is die wel een stuk lichter dan de jouwe maar het grote verschil met een gewone 1.6 motor was direct te merken. De golf reed ongeloofelijk rustig de helling op waar onze 1.6 zafira toch soms even minder goed wil.
Gr, Bart
neem een Kia Sportage benzine 2 ltr 162pk mag 1900 kg trekken
super auto mn schnzus heeft er eer zeer mooie auto en met autmaat en 6 traps sckakel.maar met zn boot als jij zeker te licht qua koppel voor een btje steile trailer helling.zweer bij een diesel als het om koppel gaat is een oude wet!
Ik heb zelf sinds kort een Octavia 1.2 tsi (105 pk 175 Nm).
Boot met trailer weegt 600 kg en is geen enkel probleem. 1.4 heeft meer pk's en koppel. Moet dus ook goed gaan met iets zwaardere combinatie. Niet twijfelen gewoon doen. Ik zou voor de dsg automaat gaan. Bijzonder fijne bak en heeft hillhold control waardoor je geen foute hellingproef meer kan doen.
Ik zou inderdaad de DSG-automaat kunnen nemen. Die valt gunstig in de 20% klasse.
Maar is deze automaat juist gunstig of ongunstig voor te traileren. Ik trailer best vaak bij steile hellingen en moeilijke kanten.
Mijn huidige wagen heeft daar nooit problemen mee. die diesel heeft 105pk en ik dacht 260nm.
Die TSI motor heeft dan wel 122pk maar het koppel is 60nm minder!! Ik twijfel enorm. Als ik er niet fijn mee kan traileren zit ik 4-jaar met een klote wagen in mijn maag.
Kijk eens op http://www.caravantrekker.nl Een caravan is geen boot, maar hier wordt ook gekeken naar het rijden in de bergen. Misschien heb je er iets aan. Heb je al aan een Subaru gedacht? Die hebben standaard allemaal All Wheel Drive.
Koppel (Nm) is belangrijker dan het aantal PK's.
Een automaat is juist beter dan een handbak.
Surf eens op internet met wat zoektermen rondom "traileren" etc.... Er zijn echt wel wat artikelen hier over.
Volgens caravantrekker krijgt deze auto aanhanger combinatie (met dsg auotomaat)de maximale score van 5 sterren en kun je vanuit stilstand een helling opkomen met een stijgingspercentage van 22%! Het grote voordeel van de 7-traps automaat is dat hij esp met differtentieel heeft en door de 7 versnellingen korte overbrengingen heeft in de laagste versnellingen. Bovendien is het maximale koppel al bij 1500 toeren beschikbaar.
Uiteraard moet je zelf weten wat je doet, maar mij bevalt het goed.
Hallo Jacob, kan je dat uitleggen, want die Mazda 1.8 is denk ik geen turbo en dus minder trekkracht zou ik zo zeggen. Dan heeft het alleen maar met het extra gewicht te maken?
Of is je Mazda 4wielaangedreven? Ik zie zo even niet in waarom die beter zou zijn als de TSI golf.
Ik ben ook wel benieuwd of die DSG bak het goed doet met traileren.

Naar ik begrepen heb is het namelijk geen automaat maar meer een soort van schakelrobot die de volgende versnelling alvast klaarzet zodat je snel doorschakelt wanneer dat nodig is.
Allemaal heel leuk maar gezien mijn huidige ervaringen met een skoda octavia scout (2.0 tdi / handgeschakeld en 4wd) twijfel ik toch bijzonder of die bak het gaat houden bij veelvuldig traileren onder wat moeilijkere omstandigheden.
Bij mijn huidige auto merk ik nl. dat juist mede door het feit dat er geen wielslip is de koppeling toch elke keer behoorlijk op zijn falie krijgt met dus al 1 keer de nodige reparaties tot gevolg.
Moet er wel bijzeggen dat de combinatie die ik er (geremd) mee trek geschat wel rond de 1000 kilo zit.
Op caravantrekker heb ik ook gekeken maar een ritje in de bergen is in mijn optiek toch heel wat anders dan uit stilstand een schuine helling oprijden. Zeker als je dit enkele malen per week gaat doen.
Mocht iemand dus goede ervaringen hebben met een diesel / benzine middenklasser en een zware boot dan hoor ik het ook graag, ben binnenkort ook weer aan de beurt
Of gewoon een Volvo-XC70- All-wheel drive- 2,5 Turbo R-Uitvoering- Tiptronic Automaat-Ocean-Race die sleept en trekt echt alles eruit.
Er is echt niets beter wat deze auto aankan.Zie alle test rapporten van de ANWB en de Engelse en Duitse variant. Wagen is subliem , trek er een combinatie van 1600kg-Alumacraft mee , zonder dat ik maar iets merk, dit door heel Nederland en ver daar buiten, op en af van elke helling.
Foto van een mooie variant in gebruik op het strand !
Beste Hendrik-Jan, ik heb 3 jaar gereden en getrailerd met een 2.0 TDI DSG bak en vond het werkelijk top.
Nu de keuze gemaakt voor een 2.2 TDI handgeschakelde 4wd en heb toch wel een beetje spijt. Mijn boot/trailer combinatie is ook zo'n 900kg. Ik zal bij m'n volgende auto zeker weer voor de DSG kiezen.
Hij vraagt toch iets over een Golf en geen Volvo.
Ik zou inderdaad ook gaan voor de DSG bak. Met het gaspedaal en koppeling geef je toch snel iets te veel gas, waardoor je wat makkelijker in de slip komt. Met de DSG heb je daar minder last van.
@Volvo-XC70- All-wheel drive- 2,5 Turbo R
Zo'n volvo heb ik nog uit de blubber van fpmammut getrokken paar weken geleden met de landrover C90.
hallo dennis heb zelf een skoda octavia 14tsi en een boot combinatie van 650 kg geen enkel probleem op de helling van stelconplaten en deze zijn zeer glad alleen antieslipregeling uitzetten