problemen met de vector
Ik ben reeds geruime tijd een tevreden gebruiker van een electromotor minnkota vector 55 lbs.
Vorige week na een halve dag vissen, begon hij plots te daveren in het handvat,de snelheid was weg en na een paar seconden kwam hij er terug door. Na een tijdje begon hij meer en meer te daveren en plots gaf hij de geest. Thuis gekomen heb ik de kap er af gehaald om te kijken of er geen kabeltje los lag. Er was niets te zien en toen ik hem thuis terug aansloot aan de accu begon hij terug normaal te werken. Ik heb hem dan nog een paar uren laten draaien in een ton water en er was niks meer aan de hand. Nu heb ik hem gisteren terug gebruikt en na bijna 8 uur foutloos te hebben gedraaid kreeg hij terug eventjes de zelfde kuren voor een minuutje en daarna was alles weer terug normaal.
Weet iemand wat er zou kunnen aan de hand zijn.
Ik moet er wel bij vertellen dat het bij beide visdagen nogal vrij winderig was en vrij nat.

dank bij voorbaat
Geert, Gavere, 20/12/2008

REAGEER

Gravatar
Herman
.

Je hebt gewoon je accu leeg. Meer niet. Ik vaar nu 24 volt, maar toen ik nog een 12 v electromotor had was schudden van de electromotor het teken dat ik mijn reserveaccu moest inschakelen. Vooral op dagen met veel wind heeft je accu het zwaar te verduren, vooral als hij wat ouder wordt. Succes!!

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Alex
.

Es kann sein das die Klemmen am Kabel für deine batterie oxidiert sind hatte ich auch,neue Klemmen drauf Batteriepole fetten. Das erzeugt nähmlich spannungsspitzen die den Accu kurz lahmlegen deshalb lief nach ein paar minuten wieder alles !
gruß Alex

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
geert
.

Dag Herman,
Toen de motor uitviel werkten de indicatie lichtjes nog op de electro en die toonden de accu voor driekwart vol, plus dat hij thuis op de accu dan nog een paar uur gedraaid heeft in een ton water zonder haperen.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
jonny
.

hallo Geert,
ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij mij weigerde de motor af en toe en als je dan ging versnellen begon de motor te trillen als of er iets mis was met de schroef.
na het vv van de snelheidsregelaar[ ook wel moederbord genoemd]was het probleem over.
Laat je motor controleren door een erkende reparateur, er zit namelijk 3 jaar garantie op!
Groeten Jonny

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Marco (Evin)
.

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Het gemakkelijkste te controleren zijn contacten en slechte bedrading. Meestal worden die ook flink warm tot zere heet (polen van een accu kunnen smelten)

Er zit in de trommel van het handvat een klein magneetje. Als die voor het kleine zwarte sensortje (die met een zwartklemmetje met een schroefje vast zit) komt schakelt de motor uit. Je hoort de motor dan ook klikken. Als die los ligt op een manier dat hij een magnetisch signaal krijgt gaat hij de motor aan en uit schakelen. De kans is echter klein.

Ook kan er een draadbreukje in een van de drie kernen in de platte witte kabel naar de potmeter zitten. Daarmee kun je ook een dergelijk effect hebben. Met een sterke lamp achter de platte witte kabel kun je soms draadbreukjes zien.

Verder is er natuurlijk de mogelijkheid op een electronisch defect. Dan zit je aan een nieuw moederboord.

Voordat je echter teveel zelf gaat sleutelen moet je wel even informeren naar de garantie. Die vervalt nl. als je zelf aan de motor werkt.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
gert
.

Doe maar wat marco van evin schrijft die heeft er echt verstand van

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Albert
.

Het blijft huilen met de pet op. Zelf heb ik ook moederboard problemen gehad je moet dan niet schrikken van de prijs vaak kun je zo weer beter een nieuwe kopen ik vind deze motoren vallen onder kinder speelgoed alles is van plastic of ander materiaal de geheele dag vertikalen kunnen ze ook erg slecht tegen Ik koop voorlopig geen electromotor meer . Sterkte gewenst

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Geert
.

En wat zo een potmeter en moederbord. ik heb die electro op 250 km van mijn huis gekocht,zodus de electro afleveren ,hem daar achterlaten,dan terug erom = 1000 km autorijden.
Ik kan misschien beter dan zelf de electro repareren als ze me de spullen opsturen .

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Marco
.

Waar heb je hem gekocht? Als het een dealer van mij is kan ik je ook helpen. Anders kan ik mbv het serienummer ook zo zien of hij bij mij vandaan komt.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
dealer
.

hou er rekening mee dat je bij een erkende dealer gaat,er zijn er velen die pretenderen dit te zijn ...

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Geert
.

Bij mijn vorige reactie moest zijn ,wat kost zo een potmeter en moederbord(was een woordje vergeten)Marco,ik heb me laten verleiden hem te kopen bij bootdepot Pieper in Duitsland . Maar ja, gedane zaken enz.. De volgende koop ik bij een Evin dealer. Ik ga niet meer kijken naar DE goedkoopste ,maar naar de beste service na verkoop.

  • 15 years and 4 months geleden