Marcraft-SQC-Lund
Mede vissers,
na jaren van sparen en dromen is de moment aangebroken en kan ik een eigen boot aanschaffen.
Nu wil ik uiteraard geen verkeerde keuze maken en hoop ik via deze weg correcte en objectieve ervaringen van mede vissers op te doen, zoals hierboven vermeld, mijn keuze valt onder de 3 vernoemde merken, andere merken dragen mijn voorkeur niet .
In eerste instantie ging mijn keuze uit naar Lund, echter nu ik de boten van Marcraft en SQC(kuhne boten) heb bekeken, begin ik een beetje te aarzelen grin
Ik heb het nieuwe ontwerp van Dhr. W.Stolk op de site bekeken en dit lijk een ongelofelijk mooie boot waar echt is over nagedacht!
ik zie bij marcraft en Khune dezelfde modellen Pikemaster 440 496 en 520 507 modellen, zijn dit fillialen van elkaar of zo , waar en wat is het verschil?
als ik te fel in twijfel wotdt gebracht wordt het Lund, heb reeds meerdere malen en onder verschillende omstandighden het water mee opgeweest en in verschillende modellen, en deze zijn kortweg, fenomenaal, echter ik ga toch nog wat nadenken en meningen lezen (hopelijk) want ik heb te lang moeten sparen om eindelijk mijn droom te kunnen realiseren.
alvast bedankt voor de mogelijk antwoorden !
Gerald D'Hoge, Willebroek (Belgie), 04/02/2008

REAGEER

Gravatar
simon
.

stefan, idd had hij een groter lund kunnen kopen maar dan had hij niets over de indeling te vertellen gehad en moet hij hem maar nemen zoals hij daar staat. als je mijn verhaal goed leest dan had je gezien dat het hem niet alleen om de lengte ging hij wilde ook gewoon eens wat anders proberen of mag dat niet omdat hij een bekendere persoon is. voor zover ik weet betaald daan gewoon voor de boot net als een ander.
Jij hebt al een vooroordeel over gesponsorde vissers nog voor dat je iets van de persoon zelf weet.
Ik weet namelijk van daan dat als hij materiaal krijgt waar hij niet helemaal tevreden over is dat hij dit dan ook zegt en niet gebruikt hier is hij erg eerlijk in en wellicht dat er daarom zoveel mensen zijn die hem waarderen om zijn mening

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Stefan
.

Simon, iets anders proberen prima dat kan en inderdaad is de kracht van Marcraft wel dat je de boot zelf in kan richten. Ik ben wel benieuwd naar de boot van Daan.

Blijft staan dat ik absoluut niet overtuigd ben dat deze "bekende" vissers de volle mep betalen.

Mijn complimenten dat Willem Stolk hier trouwens gewoon reageert in dit topic. Wel jammer dat hij dan nog even een sneer geeft naar Alumacraft en Lund. Hij heeft het er over dat hij pech heeft gehad met een van de merken en op het laatst geeft hij aan dat het meer bij hem is voorgekomen. Wees dan concreet wat er precies gebeurd is!!!

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Willem Stolk
.

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Stefan: hierbij voor het laatst een reactie (goed lezen!)_
Mijn AC was bij aanvang al lek -en niet zo'n beetje! Uiteindelijk kreeg ik (na veelvuldig contact met dealer en fabrikant) schriftelijk bewijs vanuit US, dat er een productiefout was gemaakt. Aangezien ik veel op ruw water vis -en de romp dus veel te verduren heeft - bleef de boot lekken (ook na 2 reparaties). Je kon de spanten in de romp zien. Er werd gezegd dat ik niet zo hard moest varen -maar als het kan en mag, dan wil ik dat natuurlijk. En, als een dergelijke boot daar niet tegen kan ga je op zoek naar iets anders. Er praten mensen over dat klinknagels ook in vliegtuigen worden gebruikt (dus moet goed zijn), maar dat is van een heel andere 'kwaliteit' dan bij boten. Ik was dus uiteindelijk ontevreden en heb besloten (het was zelfs een risico) om door Jerry Kuhn de 1e 520 te laten bouwen -en ben met hem verder gegaan... Ik praat overigens niet alleen voor mezelf. Mijn vismaat heeft eenzelfde boot -en die van hem is ook al 4 keer 'gemaakt' en lekt nog steeds (hij vist ook minstens 3 x per week). Het is natuurlijk zuur als je zoveel geld betaald voor iets wat niet goed is. En als klant/gebruiker ben ik toen een andere weg in geslagen - eentje waar je veel eigen inbreng hebt en je wensen kenbaar kan maken. Zoiets gebeurd ook met oa motorfietsen - custome made... Ik zeg dus absoluut niet dat mensen geen Alumacraft en/of Lund moeten kopen - dat heb ik nooit gezegd en zal ik ook nooit doen... Bedenk dat ik zo'n 4 maal per week op het water zit - misschien is dat wel een groot verschil. En Nederland heeft andere omstandigeheden, ruwe wateren met scheepvaart, stroming en golven. Ik wil een boot die daar tegen kan...
En ik gebruik nou eenmaal graag producten waar ik achter sta - zowel buiten als binnen de hengelsport. Hou het er maar op dat het aan mijn vaargedrag ligt - en dat ik daarom SQC vaar. Ik vind het alleen maar goed dat er veel meer keuze is in de breedte - daar kan iedereen beter van worden...

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
d'hoge
.

ik wens iedereen te bedanken die bijgedragen heeft aan deze topic!
in het bijzonder wil ik dhr. W.Stolk bedanken voor zijn open en eerlijke weergave van zijn kijk op deze zaak , gewoonweg klasse !!!
Zoals reeds eerder aangegeven is mijn keuze gevallen op Lund, AC valt dus af ,zeker nu ik de ervaringen van Willem lees, deze bevestigen alleen maar al de klachten die ik over dit merk reeds heb gehoord en gelezen (eveneens op dit forum)
Marcraft valt gewoon af wegens te "jong" nog niet bevestigd en de prijs ligt in verhouding met Lund, dus ik kies voor zekerheid .
dus nogmaals , allen bedankt en de topic mag dan ook worden gesloten.

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Stefan
.

Willem Stolk hartelijk bedankt voor je aanvulling. Het wordt zeker gewaardeerd dat je hier reageert en nu ben je ook gewoon duidelijk in je bevindingen.

De heer die dit topic heeft gestart moet nu niet direct er van uitgaan dat Alumacraft helemaal niks is. Bedenk wel dat er met alle merken boten succesverhalen zijn en minder succecvolle verhalen.

Mijn vismaat vaart al jaren tot volle tevredenheid in een Alumacraft en dit wekelijks.

Wat vaak over het hoofd wordt gezien is hoe de bezitter van de boot met zijn boot om gaat:
- wordt er gebruik gemaakt van een kwaliteitstrailer?
- ligt de boot goed op de trailer, hangt hij er niet in?
- hoe is de belading van de boot tijdens gebruik?
- wordt er niet geforceerd getrailert?
- indien er "geknutselt"wordt aan de boot wordt dit doordacht en weloverwogen gedaan?

Onderschat niet de bovenstaande punten mensen.

Bedankt voor dit intressante topic, hiervoor kom ik graag op total fishing.

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
klaas
.

Er word hier en op andere topics in het verleden, vaak ook door ene meneer vdb alsmeer weer beweerd, dat lund de beste amerikaanse visboot is, en beter zou zijn dan bijvoorbeeld alumacraft of een ander amerikaans merk. Mijn vraag aan diegenen is dan ook waarom een Lund beter zou zijn dan een Alumacraft of ander amerikaans topmerk, dus graag zou ik een paar feiten willen weten waarom dit zo zou zijn.

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vdb
.

Klaas je hebt mij nergens zien zeggen dat Lund beter is als alumacraft, er wordt hier gezegd dat hij twijfelt tussen marcraft, sqc en lund. In dat geval zou ik voor een lund gaan, simpel zat.

Ik heb nergens gezegd dat Lund beter is als alumacraft of andere amerikaanse merken. Ik blijf er wel bij dat ik nooit een marcraft zou kopen, dat heeft grotendeels te maken met de manier waarop er toen hier op internet gediscussieeerd werd. Als er iemand een quicksilver of een alumacraft aanbood zat team marcraft er direct bovenop om de geinteresseerden te vertellen dat een marcraft ook heel mooi is, en bovendien is een marcraft ook nog eens gelast, waardoor ie niet kan gaan lekken zoals de amerikaanse merken.

MAW je gaat mensen onzeker maken over hun toekomstige aankoop van 10.000 euro (zo niet meer) met broodje aap verhalen. Ik wil weleens statistische cijfers zien of bewijzen dat er echt zoveel boten kapot gaan.

En kom dan niet met 'die en die de neef van zn broer' maar daadwerkelijke cijfers. Het is makkelijk afgeven op grote merken om zelf een extra boot te verkopen maar die merken (die al decennialang marktleider zijn) kunnen zich er ten eerste niet tegen verweren en ten tweede vind ik dat je als fabrikant die pas een paar jaar in de markt zit helemaal niet moet praten over de tekortkomingen van andermans boten als je nog totaal niet weet wat jouw eigen boten de komende 10 jaar doen.

Ik snap niet waarom het nodig is om over andermans (in mijn ogen twijfelachtige) tekortkomingen te praten.

En daar komt inderdaad bij, voor wat korting op een boot is natuurlijk iedereen lyrisch over je product, dat is bij lund zo, bij alumacraft zo en zeker ook bij marcraft, dan kun je je alleen wel gaan afvragen wie er hier op TF meer baat hebben bij deze discussie.

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
klaas
.

Wil toch even reageren op jou stukje Marcraft verhaal meneer vdb. De jonge enthousiaste knaap martin genaamd die hier een aantal jaren geleden eens een kaalgelast casco aanbood en totaal geen idee had dat dit later zo'n succes zou worden, zal middels dit forum zijn boot hier destijds aan de man hebben willen brengen. Ik doe dit ook met spulletjes daar is dit forum voor, je gaat een boot niet op een postzegelforum aanbieden. Ook weet ik en heb ik gelezen op vorige topics dat Marcraft absoluut niet zegt dat hun boten beter zijn dan welk ander amerikaans merk. Wel is het zo dat zij voor 200% achter hun product staan en dat mag ook want het is tenslotte ook een mooi produkt, jij adviseerd aan mensen zonder dat je er ooit in gevaren hebt of wat ook maar absoluut geen marcraft te kopen omdat hij als jonge enthousiastling misschien eens reageerde op topics van mensen die een bootje zochten. Het zit je duidelijk wel heel erg hoog en dwars. Ik heb zelf geen Marcraft maar vind het wel tof dat er zulke mooie visboten in nederland gebouwd worden van mij mogen ze blijven en gun ik hun de verkoop van een bootje. mvg klaas

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Paul
.

Ik ben abosoluut niet pro Marcraft maar kan iemand mij uitleggen wat een Lund nu zo bijzonder maakt. Niet ten opzicht van een Marcraft maar in zijn algemeenheid dus ook tengeover andere aluminiumboten.

Ik weet wel dat het zeker geen boten zijn van het dikste aluminium langs de vrijboorden. Is het alleen de afwerking of is het meer?

  • about 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vdb
.

Ik zeg niet dat mensen absoluut geen marcraft zouden moeten kopen dan lees je toch echt niet goed. Ik heb mijn bedenkingen bij de manier waarop het toen ten tonele verscheen en de discussie die aangezwengeld werd over gelaste boten vs popnagel. Ik zeg dat ik het wel zou weten, aangezien Lund en Alumacraft zich allang bewezen hebben en marcraft nog een jong merk is, dit alles bij elkaar genomen betekent voor mij geen marcraft,daarvoor hoef ik er niet in gevaren te hebben.

En het zat me inderdaad dwars ja, aangezien ik me toen met mijn zuurverdiende geld op een boot aan het oriƫnteren was en het enige wat ik overal las waren de reacties over popnagels. Ik heb helaas nog steeds geen echte cijfers gezien daarover.

  • about 16 years and 3 months geleden