marcraft 440
Zijn er hier mensen die me wat kunnen vertellen over hun ervaring over hoe de 440 vaart met een 30 pk honda motor?
Hoe hard gaat de boot?
Komt deze met 2 man en spullen makkelijk in Plane?
Hoe hard gaat de boot?
Komt deze met 2 man en spullen makkelijk in Plane?
ik hen 440 zelf heb yamaha 40 pk dat gaat super maar 30 pk is echt te licht voor deze boot ik zal niet doen groetjes paul
Als je een beetje opschieten belangrijk vind dan moet je echt minimaal een 40 pk nemen en beter nog een 50 pk.
Dat vind ik ook een groot nadeel van de Marcraft boten. Zwaren boten betekent gewoon ook een groot vermogen aan BBM nodig. Dan heb je het gelijk ook over een heel ander financiele plaatje.
Ook ik heb een 440 met een Honda 50pk. Mijn 1e vaart met een voor de rest kale boot haalde ik 53km/u bij gunstig weer. Nu met volle boot (accu's, elektromotoren, ankers, 2 man etc) nog 48, dus hard zat.
Mijn maat heeft ook een 440 met een Yamaha 40 en die komt op 42.
Volgens mij moet 30pk kunnen, maar ik ben bang dat je dan toch snel naar een wat zwaardere motor wil.
Hoi Bram,
Als je niet verder dan 48 km komt met volle bepakking, heb je je motor dan helemaal afgetrimd? Dat truukje heb ik ook later pas geleerd. Heb met volle bepakking onder neutrale omstandigheden ook 52 km/uur gehaald.
Hallo mannen.
Een 30 Pk is wel voldoende ,maar dan gaat het erom welk merk je koopt.De Honda is iets te traag voor de 440,maar de Yamaha en de Evinrude 30 doen het goed op de 440.Komt door de injectie.Ikzelf heb een 440 PikeMaster met een 30Yamaha en ik vaar 40km/u en met 2 man en volle bepakking gaat ie 38km/u en planeert ie iets langzamer..Maar met een kleinere schroef gaat dat weer beter.40PK is ruim voldoende en dan is elk merk goed.En Vince..gewicht heeft ook zijn voordeel hoor...je hebt zelf vast geen Marcraft.
welk voordeel heeft een zware boot dan Marc? Ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen.
Voordeel is misschien stabiliteit, maar dat wordt toch echt met name door de breedte gecreerd en niet zozeer door de zwaarte. Een zwaardere boot betekent meer PK's, is dus een duurder plaatje. Vervolgens moet je zo mogelijk ook uitkijken naar een andere trailer en is het traileren zelf door de zwaardere boot en combinatie lang niet overal prettig. Moet je misschien wel van 12 volts naar 24 volts mbt je electromotor of motoren omdat je combinatie anders niet gaat werken en je accu's zo leeg zijn.......
Marcrafts zijn zondermeer hele mooie boten en een goede afwerking maar ik vind dat wel het totaalbeeld naar voren moet komen dan alleen de reclame van dat ze zo goed zijn. Ja er zijn ook nadelen aan deze boten net als dat er ook nadelen zijn aan boten van een ander merk (lees geklonken boten).
Ik heb ook een 440 met 30pk Yamaha.
Komt makkelijk in plane met 2 man en alle visspullen, accu's, enz.Snelheid bij mij volgas is rond de 38-40km/h.Met m'n vorige schroef (kapot gevaren) ging ik 44km/h
Heb er al 2 jaar zeer veel schik van!
dit is mooie info waar je wat aan hebt. Ik heb een complete aluminium boot die wat oud aan het worden is en wat kleine lekjes vertoont. Wil graag een andere boot maar weet nog niet welke. wil eigenlijk mijn motor en verder alle opties overbouwen financieel gezien als ik alles nieuw moet gaan kopen schrik je van de totaalprijs.
Ik heb de honda 30 pk 2 jaar geleden zowat nieuw gekocht dus ik weet wat ik nu heb en wil graag deze motor overzetten.
De boot die me tot nog toe echt het meeste aanstaat is de lund rebel 1475 tiller. maar daar vind je bijna geen info over. Ik wil dit weekend even met ijselsport bellen om wat dingen over deze boot te bespreken.
Andere opties zijn Alumacraft 14 voet fisherman maar daar mag weer geen 30 pk achter.
De marcraft is dan denk ik te zwaar voor mijn motor. om even een 50 pk motor te kopen is ook even niet weggelegt voor me.
Ik wil graag rond de 40 km/h uitkomen met volle bepakking an 2 man 2 accu's volle tank. Gewoon een compleet gevulde boot.
Mijne heren bootbezitters ( marcraft 440 b.v. )
Gaat het hierbij om het vissen of om het racen op het water . Ik heb zelf een boot ( 4.30 mtr ) met een 15 PK four stroke en dat gaat al hard zat , zeker om je overal te verplaatsen . M.i. maken jullie elkaar allemaal gek met die 'race 'verhalen.
ik haal 37/40km per uur met een honda 30pk 2 persoonen (90kg pp)
2x minn kota en 3 accu,s en bepakking, mvg
Hallo Mark, over de Lund Rebel 1475 is meer bekend dan je denkt. Tik maar eens de lund rebel 1475 in op google en je krijgt een review van deze boot die destijds in een van de vorige bladen is gepuliceerd van het roofvisblad "De Roofvis". Niet dat het helemaal objectief is omdat er vaak alleen maar positief wordt geschreven, maar het geeft je wel een indruk.
Overigens, op de alumacraft fisherman 145 kan wel gewoon een 30 pk BBM, dat is geen probleem. Ondanks dat de specificaties max. 25 pk aangeeft. Bel maar eens met het Noorden watersport (dealer van alumacraft) en deze zal dit ook gewoon zeggen.
Genoeg mogelijkheden, maar gewoon even nog wat beter orienteren zou ik zeggen.
dat doe ik ook heb nog een boot. Een kaal casco van een marcraft zie ik ook nog wel zitten om hem zelf af te bouwen.
Ik wil een boot die ongeveer 40 km/h gaat met een 30 pk motor en gemakkelijk niet al te moeilijk in plane komt.
ik ga op de visbotenshow in utrecht wat mee info zoeken.
Hee Mark.Dat zou ik doen, je ziet dat de 30 voldoende is en je hebt gelijk de boot die je wilt.En zoals ik al dacht Vince..Je maakt stiekem een beetje reklame voor eigen zaak?
Hallo Marc, wat bedoel je? ik maak helemaal geen reclame en heb met niemand een connectie, dat zie je echt verkeerd.
Wat mij betreft is de Marcraft een prima boot, maar daarnaast is er ook nog zoveel ander aanbod. Ik wil alleen maar aangeven dat je het beste je goed kan orienteren en de voor- en nadelen op een rijtje kan zetten.
Ergens is het inderdaad nog idioot ook, wat maakt het eigenlijk uit of een boot nu 5 km harder of zachter vaart.
Vince, dank je voor het inzicht,ik denk dat het na al die jaren eens moet stoppen om elke keer weer diezelfde discussie te voeren.Natuurlijk hebben lichte boten voordelen, prachtig, en zwaardere boten hebben ook voordelen,maar ook nadelen.Vince..Ik denk dat je je daar niet meer in moet mengen.Geef gewoon een objectieve tip aan iemand die in dit geval een 440 wil..Het is te doorzichtig om dan weer het spel van het vergelijken op te pakken.En voor de man die de keuze gaat maken.Kijk eens op Utrecht en praat eens met de leveranciers die er staan.Ze staan er allemaal!