Gezamenlijk visboten invoeren uit USA?
Dag mensen,

Ik heb met belangstelling de discussie gelezen over de aanschaf van 14 of 16ft Lund. In een paar reacties werd 'eenvoudig geschreven' dat je die zelf moet importeren, want dat is veel goedkoper. Ik ben benieuwd wat dat dan scheelt. Ik zou graag een 16ft Lund aanschaffen, maar door mijn eenvoudige docentensalaris, is dat niet 'zomaar' te doen.
Is het een idee om gezamenlijk met een aantal vissers een paar visboten te importeren? Wie heeft interesse? Wie heeft ervaring? Wie heeft adressen? Wie heeft prijzen?
Laat eens wat horen....
Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

John
John , onbekend, 12/01/2009

REAGEER

Gravatar
Rick
.

Ik heb niet perse direct interesse maar mocht dit plan serieus worden dan zit ik er toch wel over te denken. ik zou daarom wel op de hoogte willen blijven.

Groeten Rick

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Patrick
.

OOK als je alleen een boot importeerd ben je voordeliger uit maar met meer mensen wordt het uiteraard wel voordeliger. Wil je de kosten weten dan moet je gewoon contact opnemen met een expediteur die hierin gespecialiseerd is. De boot moet jezelf kopen maar het transport, douaneformaliteiten etc. kunnen zij voor je regelen.
Een goede expediteur die gespecialiseerd is in boten ex USA is transportpartners in Steenbergen.
Zeevrachttarieven zijn erg laag en ook de invoerrechten op bootjes zijn te verwaarlozen (ik geloof iets van 2,7% maar ben niet helemaal zeker) Meeste bijkomende kosten zitten in de BTW.

Wat je ook kan doen is toch in NL kopen. Het is nu eenmaal credietcrisis en de prijzen gaan naar beneden. Het is nu dus DE tijd om een aantal importeurs tegen elkaar uit te spelen en een dikke korting te bedingen want als ze het nog niet hebben dan krijgen een flink aantal van hen binnenkort hele erge honger en dus is er veel voordeel te behalen. Ben je ook meteen van het garantiegezeik af. Alhoewel je je daar met een boot van een goed merk weinig zorgen over hoeft te maken. Die gaan normaal gezien toch niet kapot en als ze dat wel doen ben is de garantieperiode meestal allang verlopen..... Of je koopt een mooie gebruikte want ook die prijzen gaan gewoon meezakken. Iedereen die zijn boot verkoopt vraagt wel een hoop maar hij is het pas waard als de vraagprijs er ook voor betaald wordt. Ruwweg is een bootje ongeveer 80% van de vraagprijs waard.
Succes

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Jacob
.

Ik zou zeggen neem eens contact op met Marc Zitvast of Erik Stobbe van http://www.eendagjevissen.nl
Zij hebben ervaring met het particulier importeren van Lunds uit de USA. Allicht kunnen ze je veel info/tips geven over hoe/wie/wat/waar etc. Je kunt ze bereiken via de genoemde site.

Veel succes! En laat zeker de afloop weten, kan voor velen interessant zijn.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
PETER
.

BEN AAN HET ZOEKEN VOOR EEN NIEUWE BOOT ZET JE MAIL ADRES ERBIJ DAN MAIL IK JE

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
visser
.

mensen, koop geen kat in een zak,
degene die je een boot verkoopt uit de states kan je niet meer aanspreken zodra ze hun centen hebben!!

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Gert-Jan
.

Visser, je zit toch niet in de alubotenhandel he?? Goeie zaak dat mensen eens in het buitenland gaan kijken. De boten zijn schrikbarend duur in NL. Laat ze de concurrentie maar wat meer aan gaan. Ze hebben onderhand genoeg verdiend aan de verkoop van die idioot dure Lund`s en dergelijke die de handelaren op hun beurt veelal goedkoop uit de USA hebben geïmporteerd.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
thijs
.

hmmm,

mooie boot gezien op internet in Amerika. Spiksplinternieuw...bijna 13.000 euro....met een ongekeurde trailer (het hele spul is duurder als 750 kg)
13000+2000 transport (is wel heel weinig voor transport en inpakken)=totaal 15000 dollar.
Dus dat wordt 15.000 dollar plus 19%BTW=17.850
Komt nog kosten bij voor trailer aan te passen, wat invoerrechten en een steeds kleiner voordeel van de (nog wel) sterke euro.
Koop wel eentje in Nederland met garantie. Let wel, iedereen zijn meug. Maar dit is mijn idee.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
John
.

Dag mensen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me eens oriënteren. De uitkomsten laat ik wel via dit forum weten. Er was iemand die mijn emailadres vroeg; voor de transparantie wil ik voorlopig via TF communiceren. Misschien kunnen we met een aantal geintereseerden afspreken op de Visma?
Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet,

John

Voor de duidelijkheid; Ik zou graag samen met een aantal kopers een visboot in de USA aanschaffen en voordeel halen uit quantumkorting en het delen van de transportkosten...

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Johan Slieks
.

Hallo John,

Het is idd goed dat je aangeeft dat je met meerdere mensen boten uit de USA wilt importeren. Het gaat dus niet om 1 boot maar om meerdere. Het wordt dan idd stukken goedkoper.
Laat de heren handelaren maar eens lekker zweten, vooral in deze economische toch wel onzekere tijd.
Groet Johan

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Stefan
.

Neem eens contact op met .(JavaScript must be enabled to view this email address)
Zij hebben diverse kontakten in de usa en kunnen bemiddelen bij het aankopen en overhalen van de boot.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Mike
.

Hallo John,
Een vriend van mij heeft dit recentelijk al gedaan. Hij heeft nog een aantal PolarKraft en PrinceCraft boten met motor en trailer. Helemaal top en zeer interessant qua prijs.
Bel hem eens en ga eens kijken. Zijn naam is Hans van Jongmans Trading 06-54324268. Veel succes

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Belg
.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om zulke gesprekken via dit forum te laten gebeuren.
goede raad , ga maar bij de importeur dealer voor een boot, anders ben je op termijn veel meer kwijt !!!

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Marc
.

Waarom niet, het heet toch vraag en aanbod en er is volgens mij heel veel vraag naar betaalbare boten uit Amerika.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Michel
.

schitterende verhalen en voorstellen, ik zou zo mee instappen, maar wat mij weerhoud is ;
Hoe moet je boot van bij de verkoper naar de respectievelijke haven komen ?
wat met mogelijke beschadigingen tijdens transport, of zelfs verdwijning, container valt vd boot enz.
je hebt geen poot om op te staan, bij de bootverkoper kan je niet meer terecht, deze heeft zijn $ ontvangen en daar stopt zijn verantwoordelijkheid.
er zijn gewoon te veel ricico's aan verbonden , anders zouden er veel meer mensen als Raggers en zitvast dit initiaief hebben ondernomen.
wat mij nog het meest verbaast is dat ik hier geen enkel verweer van de de invoerder/dealers lees.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Frits
.

Michel,

Er bestaat al eeuwenlang een fenomeen dat verzekering heet.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Marc Zitvast
.

Michel je kan dit alles gewoon verzekeren bij je transporteur tegen een klein percentage van de nieuwprijs, misschien onder de vissers zijn er niet zoveel die dit al hebben gedaan, maar ken er al sowiezo 6 personen die dit al gedaan hebben en dan heb ik het nog niet over de mensen die een ander soort boot kopen. De haven in Zeebrugge stond er vol mee toen ik me bootje kwam halen.
Zodra je een boot gekocht hebt dan kan je een transporteur regelen die je boot vervoert van de dealer naar de kust.
Het lijkt volgens mij moeilijker als dat het is.

Alleen de dollar is op het moment niet zo gunstig, deze moet eigenlijk weer richting 1,45 a 1,50.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
sportvisser
.

Je garantie is twee maal nul.
Je wordt zowel genaaid door de leverancier in de USA en dan nog eens door je transporteur als je niet oplet.Verzekeren kan je voor transportschade, maar daar houdt het bij op.
Per slot van rekening willen ze allebei verdienen, dat is de hoofdzaak.
Het is en blijft een avontuur en degene die het meeste risico loopt is de koper.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
hans Leijtens
.

goede avond allemaal
heb dit vorig jaar samen met een vriend tot de bodem uitgezocht en zelfs ook een aantal keren contact gehad met een aantal dealers in amerika en een aantal verladers en transport maatschappijen
dus als iets wil weten bel mij dan maar mijn nummer is 0653255325
met de vriendelijke visgroeten
hans leijtens

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Ron
.

marc, je moet wel alles vermelden!!!!, kan me niet vd indruk ontdoen dat wanneer je in de haven bent om je bootje op te halen je geheid een douane beambte aan je been hebt om op het totaal ook nog is aan invoer rechten enz. te onderwerpen, waar blijft je winstmarge ?
ik denk dat je op termijn minstens evenduur af bent en dit met het nodige risico bovenop, neen,te gevaarlijk lijkt mij.
trouwens , hoelang zou zulke bestelling niet onderweg zijn ? mits een beetje ruw weer , om en bij de 6 maanden denk ik

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Marc
.

Ron dit is allang vermeldt, en de boot vanaf het moment dat je betaald hebt is hij 5 tot 6 weken onderweg,dus Ron je kan beter niets zeggen als je het niet weet.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
ron
.

Marc, idd, maar ik ben dan ook een leek op dit vlak.
wat ik me afvraag, wat is de controle, je betaald de bootleverancier (hoe????) welke garantie heb je dan ? jij zit hier hij over de oceaan
hoe raakt je boot aan de kust voor transport ???

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Frank
.

Ron,

Je kan zo te zien schrijven, dus dan kan ke ook lezen.
Er staat in de voorgaande reacties redelijk goed omschreven hoe, wat, hoelang, waar, maar en hoeveel.
Er zijn zelfs telefoonnummers en emailadressen door en van personen waar je gedetaileerde uitleg kan krijgen.

Je bent niet verplicht om hier aan mee te doen.

Ben je bang de boot te missen, bel of mail dan even naar die personen.
Ben je er huiverig voor, doe het dan niet.

Ikzelf zit al geruime tijd er aan te denken om een zeevisboot uit engeland te halen, desnoods vaar ik hem zelf over wink.
Helaas heb ik tot nu toe niet de gewenste boot, voor de juiste prijs kunnen vinden. Maar de koers is nu een stuk gunstiger dan een half jaar geleden.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Mario
.

Jongens na betaling van mijn nieuwe boot in de states heeft het 3 weken geduurt en die stond in mijn garage.De transsporteur regelt het vervoer over de weg en over zee,mijn boot die was volledig ingepakt in gewatteerde folie tegen schade.Mijn boot is zat niet in een container die is meegekomen met een boot vol auto's is goedkoper en alles is zeer goed verlopen.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
ray
.

hier mijn email adres
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
doe zeker mee moet je wel geen 3maanden mee wachten.

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
hans paaardekooper
.

he mario , gave boot.
een vraag,ben a maanden aan het kijken naar boot uit usa .
geboden op ebay , transporteur van ebay gebeld voor kosten transport,maar beloven terug te bellen maar doen dit niet ,komt voor mij dan onbetrouwbaar over ,wie was jouw transporteur en heb jij hem particulier of bij een bedrijf gekocht ?

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Mario
.

Hans geef je email adres

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
Jaap
.

Zelf importeren is simpel. Kost je een paar telefoontjes en een paar mails. Risico van kat in de zak heb je altijd bij 2e hands. Nieuw kopen is vrijwel risico-loos. Wellicht dat een Nederlandse / Belgische dealer niet wil meewerken igv beroep doen op garantie.
Vooral goede afspraken maken bij aankoop in USA mbt kosten lokaal transport, cradle, verzekering schade etc. Duidelijkheid scheppen en op papier zetten! Roll on Roll off transport USA - Ned: Kies een dealer nabij een haven die door de carriers wordt aangedaan, scheelt je lokale transportkosten. Boot kun je op trailer laten transporteren, of op een getimmerde cradle laten zetten. Moet je dan bij ophalen in Ned / Bel wel van cradle af laten tillen en op trailer zetten. Dit verhoogt inklaringskosten aanzienlijk! Let op met inklaren dat de inklaarder wel de juiste waarde aangeeft bij inklaren! Vraag een kopie van de Sagitta uitdraai aan, daar wordt de waarde aangegeven. Invoerrechten 1.9%, Dollarkoers douane kan verschillen met huidige koers. Kiezen nl koers voor period van enige weken.
Heb wel gemerkt dat sommige dealers in USA niet graag meewerken vanwege onbekendheid met materie. Denk meteen aan meekopen van allerlei materiaal als fenders, dekzeil, extra stoel etc, is in USA veel goedkoeper.

Ook ik gun iedereen zijn brood, maar verschil is gewoon te groot.

suc6

  • 15 years and 4 months geleden
Gravatar
ray maaseik
.

mario laat mij ook iets weten AUB
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
ray

  • 15 years and 4 months geleden