Eggers (Alumacraft) stopt!!
Ik las op de site van Eggers (dealer van de aluminiumboten van het merk Alumacraft) dat ze stoppen met de bedrijfvoering per 23 juli.
Dit vind ik toch wel verrassend en ook erg jammer. Alumacraft is een topmerk boot en er is hier nu geen dealer meer van in NL.
Daarnaast: de mensen van Eggers hebben veel verstand van boten en het klaarmaken van een hele set (BBM, boot en trailer).
Ik wens de mensen van Eggers het beste toe. Erg jammer.
Dit vind ik toch wel verrassend en ook erg jammer. Alumacraft is een topmerk boot en er is hier nu geen dealer meer van in NL.
Daarnaast: de mensen van Eggers hebben veel verstand van boten en het klaarmaken van een hele set (BBM, boot en trailer).
Ik wens de mensen van Eggers het beste toe. Erg jammer.
Er zal ongetwijfeld een nieuwe importeur komen want daar zijn die Alumacrafts veel te goed en populair voor.
Misschien verkopen de dealers wel niet genoeg bootjes meer en is alumacraft wel de eerste dealer die dat erkend en gewoon lekker op tijd stopt terwijl ze eigenlijk samen (lund alumacraft en alles wat er op lijkt) een vuist hadden moeten maken tegen de staand wand visserij op het binnen water dan hadden ze nu misschien toch wel wat meer bootjes verkocht.
Zonde dat ze stoppen maar ja......
In princiepe zijn ze gewoon veelste duur voor een alu bootje.
En in deze moeilijke financiele tijd zijn er minder mensen die er een lening voor kunnen krijgen.
mvgr Pieter.
Ik denk dat je de oorzaak eerder moet zoeken bij de import van oa boats4you. Deze bedrijven verkopen marginaal onder de verkoopprijs die een firma als Eggers moet hanteren.
Hierdoor ontstaat er de positie dat eggers niet meer kan concureren en veel mensen hun boot voor minder kopen. Dat is natuurlijk hun eerlijke keuze.
Echter, vergeet niet dat de markt ondertussen redelijk verzadigd is.
Er zal altijd een markt blijven bestaan voor goede visboten waarvan Alumacraft er zeker een is en het langste actief als importeur. Eggers heeft natuurlijk de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en het zat er al een tijdje aan te komen. Alumacraft is altijd te verkopen en ook de crisis maakt dat veel mensen even pas op de plaats maken want je praat wel over beste investeringen. En parallelimport is er altijd al geweest dat maakt op zich niks uit. Veel mensen kopen toch het liefste bij een officiele dealer.
het is binnen de jachtwerven in noord holland al een hele poos bekend dat hij er mee wilde stoppen.
het komt dus niet als onverwacht uit de hoge hoed vallen.
alleen voor de buitenwereld is dit niet altijd bekend geweest.
Boats4you?
Is dat niet het bedrijf die in Amerika op de particuliere markt gebruikte boten koopt en deze vervolgens hier tegen een goede prijs aanbied.
Niets mis mee lijkt mij, gewoon een kwestie van goed ondernemersschap in een vrije markt.
Boats4you kan je natuurlijk niet vergelijken met een offciele dealer. Het is vergelijken tussen nieuwe boot en oude boot, tussen garantie en geen garantie en tussen service en geen service.
Wat verkoopt boats4you nou werkelijk? een paar van die grote tweedehands Lundboten met zo'n amerikaanse trailer die hier helemaal niet op de weg mag, laat staan dat je er onderdelen voor kan krijgen van die trailer hier in NL.
Patrick,
Wat dacht je van de mensen die de afgelopen periode een nieuwe Alumacraft gekocht hebben van hun duur verdiende centen. Waar kunnen die terecht voor eventuele garantie en of onderdelen.
Besef daarnaast ook dat een stukje concurentie voor ons als consument allen maar goed is.
Buiten het feit dat kopen in de USA voor een aantal mensen aantrekkelijk word is er ok nog het fenomeen van de Nederlandse boten bouwers. Ik vind het allemaal prima, hoe meer spelers op de markt des te beter.
Misschien kan jij je een nieuwe dikke aluminium boot veroorloven met een grote motor en een glimmende trailer eronder maar er zijn ook mensen die ten opzichte van jouw misschien wat minder te besteden hebben en terecht kunnen
bij deze andere aanbieders.
Hallo Robbie, blijft toch gewoon staan dat je met een amerikaanse trailer niet direct de nederlandse wegen op mag toch? Zelfs bij de lichte modellen moet je nog steeds een aanpassing maken. En wat als je een onderdeel nodig hebt, ja dan ben je toch echt afhankelijk van een overzeese bestelling.
Ik beweer hier zeker niet dat de amerikaanse trailers slecht zijn, maar er zitten een aantal nadelen aan.
Robbie, jij hebt wellicht makkelijk praten en kent blijkbaar de te bewandelen paden voor import van de boot uit amerika, maar de meeste van ons hebben hier geen idee van en weten niet wat ze wel of niet tegen kunnen komen.
Als het allemaal zo eenvoudig is, waarom begin jij er dan niet aan op kleine schaal en voor commerciele doeleinden, je zou zeker belangstellende krijgen. Uiteraard moet je dan wel een prijs bieden die voor jouw intressant is maar bovenal voor de consument, je wilt je immers toch onderscheiden van de o zo dure dealers.
Nou, goed idee?