cayman b55 electromotor
hallo
ik heb me een b55 cayman electro motor aangeschaft
maar klopt dit dat de motor maar 5 standen heeft?
en dana uitvalt als je nog een keer drukt
of hoe zit dit
of hoeveel standen behoort deze motor normaal te hebben
elke keer als je drukt voor sneller zie je op de motor een lampje uitgaan
4 blauwe een rode
als de 4 blauwe weg zijn en je drukt nog een keer dan gaat de motor uit
is dit normaal
ik hoor het graag
mvg jeroen
ik heb me een b55 cayman electro motor aangeschaft
maar klopt dit dat de motor maar 5 standen heeft?
en dana uitvalt als je nog een keer drukt
of hoe zit dit
of hoeveel standen behoort deze motor normaal te hebben
elke keer als je drukt voor sneller zie je op de motor een lampje uitgaan
4 blauwe een rode
als de 4 blauwe weg zijn en je drukt nog een keer dan gaat de motor uit
is dit normaal
ik hoor het graag
mvg jeroen
als je je toestel via normaal cirquit hebt aangekocht, gewoon ff naar je verkoops punt bellen ,deze moet hier perfect van op de hoogte zijn.
succes
nog een vraagje waar voor is de stekker die er los bij zit zie foto
en als de lampjes uitgaat bij t laatse lampje gaat bij uit dus bij 20%van de accu
maar de accu was vol opgeladen en is een boot accu 105amp meen ik
dus daar zou het tog niet aan mogen liggen?
Hallo,
Wij hebben er ook een. Maar als hij uitvalt is de accu leeg. Vrijwel zeker want dat was bij ons ook het geval dus misschien is de accu kapot. Ook al de batterij van de afstand bediening leeg is blijft de motor soms gewoon lopen en krijg je hem niet meer uit. En de stekker is volgens mij voor een voetpedaal. Groeten,
Beste,
Hier de handleiding ...
http://www.haswing.ontwerp77.nl/docs/haswing_cayman_instructie.pdf
Handleiding? Die berg je toch op in de papierversnipperaar.
Ik heb deze motor 1 x in het echt gezien en niet dichter dan op een meter of 2 afstand.
Schijnbaar weet ik er toch meer vanaf als jij.
Ik neem aan dat je toch wel weet wat je gekocht hebt en wat ie allemaal kan.
Terug naar je vraag.
Schijnbaar is je accu niet in orde, dan kan meerder oorzaken hebben. De accu is 'op', of wordt niet voldoende opgeladen door een verkeerde lader, of je hebt geen deep cycle(voltractie) accu zoals geadviseerd.
Iig kan de de accu niet het gevraagde vermogen leveren. De motor schakeld zich waarschijnlijk uit om schade (aan de accu) te voorkomen.
Simpel gezegd;
De lampjes geven aan hoeveel procent( van het gevraagde vermogen) de accu kan leveren in de stand waarin je hem gezet hebt.
de accu is nu ongeveer een jaartje oud en ligt altijd aan de lader
en is in goede staat
want heb er altijd een 54lbs raptor op gehad en die werkte prima
ik heb de motor 2ehands over genomen van iemand die hem gekocht heeft maar voor zijn boot te licht was
maar hoeveel standen heeft de motor normaal dan?
Ik weeet niet wat voor je lader je hebt, maar lang niet alle (druppel)laders laden de accu 100% vol.
Niet alle laders kunnen regenereren, zoals dat heet. Na verloop van tijd kan de accu sulfateren, wat het volledig laden bemoeilijkt.
Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat de conditie van je accu heel wat meinder is dan je denkt en nu nodig is voor de Haswing. (kan zijn dae de electronica een stuk kritischer is.)
In de handleiding staat de de Cayman B-55 traploos instelbaar is.
ik heb vandaag een andere lader erop gehangen en toen was het probleem verholpen
mvg