Eigenlijk maakt dat niet veel uit. Hant ook een beetje van de afstelling van de ontsteking af.1 tipje gooi bij de laatste keer gebruik van de motor even wat loodvervanger bij.Dit is een behoud van de kleine kanaaltjes in de carberateurs en of injectoren van de motor. Je krijgt geen oxide op deze manier. Vriendelijke groet, Harrie 0651295457
Gewoon 95. Loopt mijn motor al vele jaren prima op. Het eerste half jaar tankte ik ook V power, totdat de dealer me vertelde dat het echt niks uitmaakt. Ik merk geen verschil in verbruik of manier van lopen. Dus waarom zou je meer betalen...?
hallo Witte
95 en 98 zijn octaan getallen dit betekend de klopvastheid van de benzine heeft niets te maken met kwaliteit van benzine maar alle huidige motoren zijn gemaakt voor euro 95 en mag absoluut geen 98 in deze benzine verbrand iets minder in de huidige motoren en geeft op de lange duur ook meer vervuiling
98 is bedoeld voor oudere motoren maar dan moet er wel een lood vervanger bij
hopelijke heb je iets aan deze info
met de vriendelijke visgroeten
hans Leijtens
deze motoren zijn ontworpen om met benzine met een octaangehalte van 95 te lopen bij kouder weer kan de motor inderdaad iets beter starten als een hoger octaanhoudende (98oct) benzine gebruikt word omdat de gassing beter is bij een koude motor als de motor echter eenmaal gelopen heeft en hij is warm maakt het niets uit.
Zowiezo 98 oct kanalen en carburatie gaat minder of geen last hebben van gom die aanlaat.Vraag het na bij elke dealer en men zal steeds 98 oct advizeren.
ik tank altijd v-power is iets duurder maar loopt de motor naar mijn gevoel het beste op
Eigenlijk maakt dat niet veel uit. Hant ook een beetje van de afstelling van de ontsteking af.1 tipje gooi bij de laatste keer gebruik van de motor even wat loodvervanger bij.Dit is een behoud van de kleine kanaaltjes in de carberateurs en of injectoren van de motor. Je krijgt geen oxide op deze manier. Vriendelijke groet, Harrie 0651295457
Gewoon 95. Loopt mijn motor al vele jaren prima op. Het eerste half jaar tankte ik ook V power, totdat de dealer me vertelde dat het echt niks uitmaakt. Ik merk geen verschil in verbruik of manier van lopen. Dus waarom zou je meer betalen...?
hallo Witte
95 en 98 zijn octaan getallen dit betekend de klopvastheid van de benzine heeft niets te maken met kwaliteit van benzine maar alle huidige motoren zijn gemaakt voor euro 95 en mag absoluut geen 98 in deze benzine verbrand iets minder in de huidige motoren en geeft op de lange duur ook meer vervuiling
98 is bedoeld voor oudere motoren maar dan moet er wel een lood vervanger bij
hopelijke heb je iets aan deze info
met de vriendelijke visgroeten
hans Leijtens
deze motoren zijn ontworpen om met benzine met een octaangehalte van 95 te lopen bij kouder weer kan de motor inderdaad iets beter starten als een hoger octaanhoudende (98oct) benzine gebruikt word omdat de gassing beter is bij een koude motor als de motor echter eenmaal gelopen heeft en hij is warm maakt het niets uit.
Zowiezo 98 oct kanalen en carburatie gaat minder of geen last hebben van gom die aanlaat.Vraag het na bij elke dealer en men zal steeds 98 oct advizeren.
bedankt voor de info verdere tips mogen nog altijd