Het blijft tot op heden een moeilijk seizoen. Dat er zeebaars rond de kust rond zwemt staat vast. Wel moet hierbij meteen vermelden dat de vangsten zeer wisselend zijn. Zo vangen de mannen vanaf de havenhoofden van IJmuiden zo maar ineens dikke stekels aan de oppervlakte pluggen.
Zo'n feestje duurt meestal maar een half uurtje maar bevestigd wel weer dat ze wel degelijk aanwezig zijn. Ik zou liegen als ik zeg dat het net zo goed is als de afgelopen pakweg 4 seizoenen maar zeebaarzen zijn rare onnavolgbare vissen. Ik ga er nog steeds vanuit dat we zo rond eind juni weer mooie dagen mee gaan maken.
