Jaarverslag Penn superprestige boat 2014

Door Bram Cole

Het absolute topklassement voor de bootvisserij! Wie wordt de topvisser van de lage landen? Degene die deze competitie op zijn naam schrijft, mag zich zonder twijfelen de beste bootvisser van 2014 noemen. Dat is Stefan Dehaen van Egleghemse zeevissers geworden. Tubertiniteam nl werd het best presterende team van 2014.

In tegenstelling tot 2013 waar er slechts één wedstrijd kon doorgaan, werden er dit jaar maar liefst 7 van de 11 wedstrijden gevist. Ik moet je dus niet uitleggen dat er erg sterk gevist moest worden om een plekje in de top 10 te bemachtigen.

Aangezien dat je slechts maar één wedstrijd op vier geviste mag laten vallen, is het dus van cruciaal belang dat je steeds of zo vaak mogelijk aanwezig bent.

220 verschillende deelnemers kwamen aan de startlijn van de zeven geviste internationale wedstrijden,
een denderend succes! Het succes is te danken aan de prachtige prijzentafel die Penn en Robby fish
volledig sponsoren! Waarvoor, in naam van de organiserende clubs, mijn oprechte dank!

Het vergt toewijding, opoffering en een hele boel fishing skills om vooraan te eindigen in de Penn
superprestige boat! Langs deze weg geef ik dan ook graag en dikke pluim aan deze prachtige top 10.

Algemeen eerste en de beste visser van 2014 Stefan Dehaen van Egleghemse zeevissers!

Tweede plaats: Bram Cole van Robby Fish Zeehengelclub.

Derde plaats: Marc van Hecke van Robby Fish Zeehengelclub.

Deze drie toppers hebben een prachtige gegraveerde beker gekregen en daarboven op de laatste nieuwe wedstrijdmolen van Penn, Spinfisher 5 longcast en een mooie oversaes stok 50lbs en 2m40. Prachtig toch!

4. Marc Van Wanrooij van het Vriends team.
5. Daniel Ayats Espinola van Robby Fish Zeehengelclub
6. Jan Schoonen van Tubertini Nl
7. Leen Van Marion Efsa-Nl
8. Jan Aspeslag van Kingfishers
9. Gino Van Hoorde van Gentse Zeeduivels
10. Tom Groenendaels van Efsa België

Van plaats 4 tot en met 10 ontvangen eveneens een beker en een prachtige overseas hengel van Penn! Een ijzersterke top 10, zonder uitzondering zijn dit allemaal topvissers in het absolute topklassement!
Als organisator ben ik dan ook erg blij met deze uitslag. Die staat er echt als een rots in de branding!

Een vriendschappelijke teamcompetitie is een leuke meerwaarde aan de Penn Superprestige Boat. Graag benadruk ik dat de 11 tellende wedstrijden er steeds een ongelooflijke sfeer heerst van kameraadschap zowel onderling als tussen de verschillende clubs. Gewoon gezellig toch? Zoveel mensen samen die een zelfde passie delen! Maar nu de uitslag.....

Algemeen 1ste plaats: Tubertiniteam nl mag zich de beste ploeg van 2014 noemen!

Gevolgd door de winnaars van vorige editie Robby Fish team A. Op de 3de plaats Vriendsteam eveneens een Nederlands team....

Ik ben erg blij met de topteams uit Nederland die hier mee komen strijden in de superprestige. En met veel succes als je de uitslag bekijkt! Hopelijk zijn jullie er volgend jaar terug bij. grin)

Ze gaan naar huis met een beker, medaille en een prachtige hengeltas. Natuurlijk is iedereen voorzien van een erg modern petje van Penn!

Hier alle toppers bij elkaar! Proficiat aan allen!

Graag bedank ik Penn en Robby Fish want zonder hun gulle sponsoring zou dit hoogstaand en erg sportief klassement niet bestaan! Alsook de fijne samenwerking en mooie verslaggeving in Hét hengelblad, Zeehengelsport en Zeevisland. Daarnaast bedankt ik graag Theo Verkennis om het klassement piekfijn bij te houden.

Heb ik jullie interesse gewekt? Lees verder voor alle info van 2015! Zorg ervoor dat je in 2015 je start niet mist. Voor 2015 gaan we er opnieuw voor! Goed nieuws! Robby Fish en Penn hebben al laten weten dat we ook voor 2015 kunnen rekenen op hun fantastische sponsoring.

Voor 2014 hebben we 11 wedstrijden gekozen die bepalend zijn voor de einduitslag Penn Superprestige Boat 2014 competitie:

Zondag 22 maart Efsa-bootcup te Scheveningen NL: info? wedstrijden@efsa.nl
Zaterdag 4 april Espadoncup te Oostende : info? secretariaat@espadon.be
Zaterdag 2 mei Platvistrofee te Nieuwpoort: info? patrick.legein@skynet.be
Zaterdag 9 mei Noordzee Trofee te Oostende: info? gzd_web@skynet.be
Donderdag 14 mei Friendshipcup te Oostende: info? Luc.Holbrecht@saralee.com
Zaterdag 30 mei Robby Fish Festival te Blankenberge: info? joel.luyts@live.be
Zaterdag 22 augustus Tongenfestival te Blankenberge: info? ts_verkennis@yahoo.co.uk
Zaterdag 3 oktober Newport Fishingcup te Nieuwpoort: info? patrick.legein@skynet.be
Zaterdag 17 oktober Northsea Festival te Oostende: info? mario.dobbelaere@telenet.be
Zaterdag 7 november Gullefestival te Blankenberge: info? Georgesvermeiren@skynet.be
Zaterdag 21 november EZV-trofee te Blankenberge: info? Ronny.cleymans@telenet.be

Reglementen Penn superprestige Boat 2015.

- Per vier geviste wedstrijden valt er één resultaat weg. Bijvoorbeeld, drie geviste wedstrijden, drie uitslagen tellen. Vier wedstrijden gevist, tellen de drie beste uitslagen. Vanaf acht geviste wedstrijden tellen dus de zes beste resultaten.

- Elke visser die aan één van de wedstrijden heeft deelgenomen zal opgenomen worden in de algemene ranking, de wedstrijden die hij/zij niet mee vist zal hij/zij altijd een aantal punten toegekend krijgen. Dit is steeds het aantal deelnemers van des betreffende wedstrijd +20. Dus bij 90 deelnemers, krijgen de niet aanwezige vissers 110 klassementspunten.

- Bij gelijk aantal punten gaan we eerst kijken naar de beste dagranking, daarna de tweede beste, enz. Indien alle dagrankingen hetzelfde zijn, kijken we naar het totaal gevangen gewicht over alle geviste wedstrijden. Ook bij de teams zijn eerst de dagrankings van belang, daarna het totaal gewicht van vijf vissers over alle geviste wedstrijden.

- Bij het klassement voor de teams is het belangrijk dat je steeds inschrijft met een zelfde naam. Welke vissers deelnemen heeft geen belang.

- Individuele prijzen moeten persoonlijk worden afgehaald. Voor de teams minimaal één vertegenwoordiger van het team.

- De organiserende clubs zijn verantwoordelijk voor de correcte daguitslagen, zowel individueel als in team. Graag steeds de schrijfwijze en naam en van je ploeg na te kijken.

- Alle geselecteerde wedstrijden worden verwacht om een prima organisatie en een waardige prijzentafel neer te zetten. Wij verwachten ook een afgevaardigde tijdens de algemene prijsuitreiking.

De uitslag is op de voet te volgen via:
www.robbyfishzeehengelclub
www.kastelsezeevissers.be
www.zeevisland.nl

Ook in Hét Hengelblad en Zeehengelsport zal er regelmatig nieuws en verslagen verschijnen.

Indien je meer info wenst over een specifieke wedstrijd, kan je mailen naar de verantwoordelijken van de clubs. Voor algemene vragen of opmerkingen kan je ook terecht op info@robbyfishzeehengelclub.be, ik sta jullie graag te woord.

Ik wens jullie veel succes toe in de Penn Superprestige Boat 2015!

Dat de beste mogen winnen.
Vriendelijke groeten,
Bram Cole
www.robbyfishzeehengelclub.be voor meer sfeerfoto's...... zie fotogallerij.

ANDEREN LAZEN OOK

image description
Peter dobbert door… naar 2023…
Willem Moorman -