Actuele vangstberichten tot woensdag 20 augustus 2008 (deel 2)

In deel 2 van de vangstberichten tot woensdag 20 augustus 2008, opnieuw een zeer gevarieerd aanbod aan prachtige vissen en natuurfoto’s ingezonden door Total Fishing lezers.  Kijk en geniet van deze tweede serie van 60 uitgeslecteerde foto’s voor deze week!

Aan de eerste (schaapjes)wolken in de lucht is te zien dat er een weersomslag zit aan te komen….Deze foto werd gemaakt op woensdag 20 augustus 2008 om 19.00 uur.

Op de valreep toch nog een aanbeet voor Judith, waarna ik weer even op mijn plaats gezet werd. Prachtige brede vis! Groet, Volkmar

Beste Totalfishing.
Het hoeft niet altijd ondiep en het kunstaas snel binnen  vissen, want deze mooie roofblei van 68 cm heb ik tijdens het snoekbaarzen gevangen met penvissen en wel op 8 meter diep stilliggend met een klein aasvisje.
Mies uit Liempde.

Vanmorgen ff paar uurtjes gevist. Het was nogal taai op de roofblei, ik wist er maar 1 te vangen van 74 cm, daarbij een aantal snoekbaarzen 7 stuks, tussen de 40 en 60 cm. Waarvan de grootste 65 cm is. Groet van Freek

Han blij met een mooie roofblei van 76 cm

Schitterende vis voor Nico…

...in supervorm

Tijdens een nachtvissessie op snoekbaars liep Berend tegen deze 2 egels aan die luidruchtig elkaar het hof aan het maken waren.

Beste Totalfishing, hier een foto van een van de 11 tarponnen die ik op het eiland St Maarten wist te vangen. De topwaters waren geliefd, en de aanbeten waren erg spectaculair! Gr Dennis

Bart en zijn hechte visfamilie zijn net terug uit Costa Rica: “We hebben ongeveer 50 vissen gevangen de meeste uit de boot, het was nl vrij moeilijk om van de kant iets te vangen…..

......Er zit een zeer sterke stroming op die kust tijdens het regenseizoen en hierdoor heb je meestal enorm hoge golven waardoor het moeilijk wordt om van de kant te vissen…...

Hier enkele foto’s van de grootste vissen die we gevangen hebben.
Groet Bart

Een prachtige 20 ponds Ierse koolvis voor Rini

Hallo een week geleden nog een dag wezen wrak vissen met de euro vissers en met de Stellabel super gevangen veel gul we waren gewoon moe met zo eendag groetjes jack feijtel.   jackfeijtelvissite.nl

De visserij was gisteren uitgesproken slecht! Ik had slechts enkele vissen. Het is vrijwel ieder jaar hetzelfde in deze periode vreten ze vrijwel uitsluitend (zachte) krabben.De vis op de foto ving ik aan een salt&pepper shad voorzien van een rode jigkop. groet, Joop

Serene rust aan de rivier de Waal

In Hongarije gevist bij het plaatsje Tihany.
Een keer met de matchhengel 54 giebeltjes gevangen, carras in de volksmond…...

.... 2e keer met de vaste stok toen 93 stuks ook alleen giebels gevist met maden en mais.
In deze plas staat nog geen 30 cm water, dus was even moeilijk vissen met de vaste stok.
Groetjes Edwin de Lange, Fishing-Direct Zeevisteam

Beste Totalfishing,
Gisteren waren we aan het proberen om Barbeel te vangen op de Ijssel.
Barbeel hebben we ook gezien, een kleintje van 42 cm maar de mooiste vangst was eigenlijk de bijvangst. Een Winde van 53,5cm vond het barbeel aas ook lekker.  Met vriendelijke groet, Grietha Kroeze

Beste Tf,  nu de waterstanden laag zijn is het een stuk lastiger een stuk water te vinden om een mooie drift te kunnen maken Daar ik altijd op barbeel vis met de dobber en een   centrepin lukte het me vrijdagavond ondanks de schommelende waterstanden een mooie Echte Grensmaasbarbeel te haken.

Door de lage  waterstanden is de stroming toch hard in de smalle geulen en is een uurtje of 2 vissen staand in het water echt  topsport,maar zeker de moeite waard naar het landen van een barbeel. mg Bert Geelen

In het verleden waren de zonnebaarzen hoofdzakelijk in het zuidelijke deel van Nederland te vangen.
Tegenwoordig ook al in verschillende beken in de Achterhoek.
Zondagavond met Robin gevist en ongeveer 20  (riet)voorns en 4 zonnebaarzen gevangen.
We hadden nog veel meer zonnebaarsjes kunnen vangen, maar Robin wilde zo nodig vanavond naar zijn favoriete voetbalploeg De Graafschap gaan kijken. Alles op z´n tijd, zullen we maar zeggen. Gr.  Eddy.

Hallo T.F, Ik vis bijv. op aparte vissoorten ik heb dit jaar al 30 zwartkopgrondels gevangen ik zal een paar foto’s
bijsluiten.de grootste was 13cm plaats het spui in Hekelingen, het aas was een worm. Met vriendelijke groet
Peter van der Sluijs

Ik ging vorige week even vissen met mijn vader. Eerst ving mijn vader een karper, en 10 minuten daarna ving ik er 1.
Hij was heel sterk en was 68 cm groot. We visten met mais en een dobber.
Ik heb nog nooit zo’n grote vis gevangen! Groetjes van Jesse Vlaar.

Rustige zomeravond aan de rivier…

Veel meervallen afgelopen tijd waaronder deze fraaie voor Jan Willem

Afgelopen maandag ben ik samen met Arnoud van de Haterd de Maas op geweest om een snoekbaars te vangen.
Het was een taaie visserij, erg warm en zeer helder water.
De meerval welke Arnoud aan een Flapp’n shad wist te vangen maakte een slechte dag toch weer een beetje goed.
Groeten, Maurits Fishing-Direct

Geachte redactie,
Vandaag een bijzondere dag gehad op de rivier. Nadat we zo’n beetje alle op deze rivier aanwezige roofvissen (snoekbaars, baars, winde, roofblei) gevangen hadden, ontbrak enkel nog de snoek, de vis waar we normaliter vooral naar op zoek zijn.

In de middag kreeg mijn maat Ron een hele dikke beuk op zijn getrolde plug en dachten we de serie compleet te gaan maken. Groot was onze verbazing toen er na een minuut of vijf een grote meerval aan de oppervlakte verscheen.

Op de meetlat bleek deze vis 1.25 meter te zijn. Dat was nog eens een verrassing. De vis ging ongeschonden terug en vertrok met een paar slangachtige bewegingen weer naar de voor haar bekende diepte, ons in verbazing maar dolenthousiast achter latend…....

Een uurtje later stonden we wat te werpen tussen twee kribben in, op een gedeelte waar geen stroming stond. Toen ik mijn grote shad in het midden van het kribvak gooide en er twee rukken aan gaf, zag ik de bekende flits gevolgd door de beuk op mijn hengel. Dit moest hem zijn.

De vis bleef lang diep en voelde zwaar aan. Het kenmerkende kopschudden van een grote snoek ontbrak echter tijdens de dril. Dit werd even later verklaard toen er wederom een grote meerval in het net lag. Met 112 cm een slagje kleiner dan die van even tevoren, maar nog steeds een indrukwekkende verschijning. Ook dit exemplaar zwom ongeschonden weg. De dag was al geslaagd met die ene, nu was het haast onvoorstelbaar. Nog nooit zo´n vis gevangen, en dan vangen we er binnen een uurtje tijd twee, allebei metervissen!.

Ik hoop dat deze nog wat weinig voorkomende vissooort haar plek weer zal vinden en behouden in onze wateren. Wij hadden er in ieder geval een memorabele visdag door. Die snoek hebben we trouwens later ook niet meer gevangen, maar je begrijpt dat we daar niet om treurden. Een topdag!

Groeten van Frank Delissen en Ron Klaassen

Poppers deden het erg goed op bepaalde momenten

Een V staartje in een opvallende kleur is bijna vangstgarantie voor baars

Piet Driessen met een prachtige donker gekleurde baars

Vandaag weer een leuk dagje klein-aas!

10 bakstenen van baarzen, 2 sb en een sn van 83 op het lichte materiaal.
Praktisch alles werpend met kleine plugjes, fatrap uiteraard en de jointed shadrap, ook uiteraard…
Kleuren maakte precies niet veel uit, oranje, ft, silverblue… Er moest wel gezocht worden, en gewerkt voor een visje! Groeten Nico

Hallo TF
Deze keer geen grote snoek maar een geweldige baars van wel 50cm voor Guus
Groet Jan Kiel

He redactie;
Voor de vangstmeldingen:
Hierbij een portret van snoekbaarzen uit het IJsselmeer; vol overgave op de “POS”-V-staartjes; op 2 meter water….knallen hoor, 8 stuks van meer dan 55 cm in 3 uurtjes;mij hoor je niet klagen!
groet Vincent, Lelystad.

Goedendag redactie TF
Deze foto is van 16-08-08  ik was toen met goede visvrienden Gerrit Jan,Denys en Andre op een groot water aan het vertikalen . De snoekbaars was weliswaar maar 64 cm maar ik vond de foto mooi uitgevallen,  hij is gevangen met een Berkley alive. gr Henry van der Velden

Beste T.F.
Dagje vissen met mijn vader. Hij kan het nog steeds! ......

..... We hadden er 14 en samen met het mooie weer dus een topdag.
Groeten, Patrick Koehorst

Mooie snoekbaars gevangen met een gesleepte plug.

Hallo TF,
 Ondanks de hoge temperaturen toch heerlijk gevist vanaf de kant met kleine shadjes. S’avonds heerlijk struinen met de spinhengel op baars, met als toetje een prachtige stekelridder op slechts 1 meter water.
 Groet Wouter Holtkamp

Nog twee prachtige “vakantievissen” voor Roger Evers. Gisteren kon u er al een paar van hem zien maar deze…

.......twee mooie vissen mogen er ook weer wezen!

De snoekbaars is vanaf de kant gevangen. En dat met een lijn van 20 hondertse met een haakje 14. Wehebben weer netjes terug gezet de lengte was 82 cetimeter. Ron Klein  Den Haag.

Mike Stroosnyder ving deze knaap van 92 cm in een Limburgse plas.

Beste TF,
Vandaag 5 augustus ben ik met mijn vismaat Cor van Wanrooij de Maas op geweest voor een paar uurtjes vertikalen. Vandaag heb ik (Maurits)met 1 stukje kunstaas ( Giggy Stick van Gambler) 2 records gebroken, ik ving vandaag mijn kleinste en mijn grootste snoekbaars, de kleinste was 12 cm en….....

........De grootste was maar liefst 96.5 cm en de weegschaal gaf 10 kg aan.
Met name het formaat van de vis viel ons op, een erg grove vis, zeker als je weet dat de vent die samen met de vis op de foto moest 196 lang is en 130 kg weegt.
Tot de volgende keer!  Maurits, Fishing-Direct

Beste redactie Ook in Friesland zijn nog grote snoekbaarzen te vangen.Afgelopen zaterdag met de bellyboot deze mooie vis van 102 cm gevangen op een zelf gegoten shadje. was geen dikke maar wel een lange vis. Uiteraard zwemt deze weer voor het nageslacht.groet Eric

Tim met een strakke riviersnoek. Ongelofelijk hoe veel sport deze formaten al geven.

Snoek gaat momenteel ook graag voor de kleinere pluggen.

Groot kunstaas kreeg gaf geen enkele reactie. Daarna besloten we met kleine pluggen strak over de grond te slepen om zo wat baars uit te lokken en eventuele snoek of snoekbaars. Dit bleek een schot in de roos want we wisten in korte tijd een aantal mooie vissen te vangen. Stefan ving vrij vlot een snoek van 94cm, en een kleiner exemplaar. Groeten van Jan Willen en Stefan

Hallo Redaktie,
Afgelopen tijd nog een 105 cm grote snoek gevangen met wel een héél grote kop voor zijn lengte.
Groeten, Jack van de Mortel.

Dick van Hattem heeft er zijn zoveelste trip naar het mooie Zweden opzitten…

.........Ondanks het feit dat het eigenlijk een ’” familievakantie"was….

......Kwamen ook nog even verschillende mooie snoekdames tijdelijk bij Dick in de boot kijken. Het volledige verslag op de
site van metersnoeken.

Martin met een beresterke riviersnoek

Coby de vrouw van Mr Guusbait gaf haar man deze keer visles met deze knaap van 121 cm. Guus meldde:
“Hij is trouwens op een guusbait gevangen maar in de haast en de paniek van Coby heb vergeten er een foto van te maken”   gr Guus

Beste TF,
Gisteren gaan snoeken met mijn vismakker Dave.
Eerst wist ik een kleintje te vangen. Toen volgde mijn maat met een snoek van 85 cm. In de late namiddag wist ik ook een snoek van 85cm te vangen. Een kwartiertje later verbeterde ik mijn PR en wist ik een snoek van 121cm te vangen. Echt wel topsport op jerkbaits! Het volledige verslag kunnen jullie lezen op   petersfishingpage.dommel.be

Deze week nominaties voor de baars van Guus, de tarpon van Dennis, de snoekbaarzen van Maurits en van Eric en als laatste de snoek van Coby. Van harte gefeliciteerd!

Shimano Europa stelt een fraaie prijs ter beschikking voor de categorie:

Witvis-Zeevis-Snoek-Snoekbaars-Baars-Karper-Jeugd-Vrouwelijke sportvisser-Vliegvissen

Heeft u ook een leuke foto van uw eigen vangst ? Stuur dan een foto die aan onderstaande eisen voldoet  naar: info@totalfishing.nl. Wanneer de kwaliteit goed is wordt hij ook in deze rubriek geplaatst. Formaat minimaal 650 pixels breed, ca. bestand van minimaal 150 kb. Groter mag wel, liever niet kleiner. Zorg dat de foto in ieder geval scherp is en niet te klein van formaat!

Vergeet niet uw naam en de manier waarop u de vis heeft gevangen er bij te zetten. Ook leuk voor de lezers is te weten met welk (kunst)aas u beet heeft gehad. Foto’s van vissen die een anti-reclame voor de sportvisserij betekenen worden niet geplaatst. Negatieve of eventuele schampere opmerkingen over foto’s van lezers in de rubriek Vraag/Aanbod/Discussie worden eveneens niet geplaatst.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over de geplaatste foto’s van uzelf of anderen kunt u mailen met de redactie op info@totalfishing.nl U krijgt dan altijd antwoord.
 Heel veel succes en kijkplezier!

Reglement en voorwaarden!! (Voor het laatst aangepast op 28 augustus 2007)
Iedere week kiest de redactie van Total Fishing er een aantal  foto’s uit die het predicaat “Vis van de Week” krijgen. Dat kunnen die week bij veel inzendingen van zeer hoge kwaliteit, eventueel ook meerdere foto’s zijn.  Aan het einde van het seizoen (na 31 maart van ieder nieuw jaar) worden alle “Vis van de Week” foto’s opnieuw in de verschillende  categorien gepubliceerd, waaruit dan door de lezers van Total Fishing de mooiste in elke categorie gekozen kan worden.

De winnaars krijgen van Shimano een uitnodiging voor een bezoek aan het Europese hoofdkwartier in Nunspeet en de daarbij behorende prijsuitreiking. Ook krijgen de winnaars een prachtige herinneringsbokaal die door Total Fishing in iedere categorie ter beschikking wordt gesteld.
Kijk hier voor de prijsuitreiking van de winnaars van de mooiste foto’s over het seizoen 2006-2007!