Visma de weg kwijt?
Ik zag in het laatste visblad (wordt steeds beter trouwens) een paginagrote advertentie van de visma 2009 staan.Wat ze er mee willen bereiken weet ik niet en ook niet wie zo'n advertentie maakt maar het is echt een belachelijke foto die daar gebruikt is. Staat er een vent met de armen in de lucht met in de ene hand een dooie zeebaars die die aan de staart vasthoudt en in de andere hand een zware zeehengel met zo'n grote goudkleurige reel te juichen op zijn blote barst in een waadpak aan een zandstrandje van een bosmeertje met een paar flippers aan z'n hoeven. Als je praat over de hengelsport professioneel verkopen zet ik hier toch grote vraagtekens bij.
Bas, onbekend, 02/11/2008

REAGEER

Gravatar
gert
.

Waar je groot gelijk in hebt. Ze doen maar wat, kortweg er is geen controle,
en schaadt de hengelsport, maar eten er wel van.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Otto
.

Dat is geen zeebaars, maar een zalm die ze bij de makro op de visafdeling hebben gekocht.

Inderdaad is de foto belachelijk, helemaal mee eens.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Ronald
.

Ik vind het wel grappig...

Waarom moet daar nu weer zo serieus over gediscussieerd worden?!?!

Ze hebben wel hun doel bereikt dan, en dat is aandacht voor de beurs!

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
fred
.

ja dit is echt antireclame voor de hengelsport.hoe dom kun je zijn.dit is weer voer voor de PvD

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Freek
.

een bedenksel van zo'n reclamegek. Ongelooflijk stom plaatje.

Grappig? kan er niets grappigs aan ontdekken. Totaal verkeerd plaatje.

gewoon normaal doen is er tegenwoordig niet meer bij.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
tom
.

allez mannen dit is toch niets om jullie druk te maken ,gewoon een leuke foto (met zeebaars en geen zalm)om een beurs te promoten
groetjes

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Eric
.

Dit is nu precies wat ze willen
"het valt op".

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
willem
.

en dan nog het volgende waarom betalen /////(entree) voor iets dat de handelaren en winkeliers willen verkopen ????? ik hoef nooit geen entree te betalen bij raven vlemix of de div boten dealers hahaha wie word er nu genaaid

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
gert
.

Als je weet dat de pvd in de tweede kamer zit, en de bouw soms stil ligt, voor een marmot, of weet ik veel,deze lieden willen dat wij niet meer vissen, dan kan ik de reactie ,van andere sportvissers niet voorstellen ,dat ze melden ,waar we ons druk over maken.
Overigens had ik wel wat meer reactie verwacht, alleen al om te reclameren dat dergelijke afbeeldingen niet bijdrage tot onze sport.,

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Peter
.

Inderdaad, waar maken sommigen zich nu weer druk over.
De foto is een reclamefoto die een aantal facetten van de visserij weergeeft. Zee / bootvisserij, bellyboat visserij, vliegvisserij en inderdaad de vis die de man in zijn hand houdt is een zalm. Misschien dat daar over en weer te discussieren valt (zeebaars?)
Waarover moet de PvdD zich in dit geval ergeren? Een zalm die in het ultieme geluk van de vanger aan de staartwortel omhoog wordt gehouden?
Mannen (of misschien kinderen?) doe eens normaal.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
rob
.

vind het wel humor!! en het doel bereikt...

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Frits
.

Wat een stelletje humorarme zuurpruimen hier.

Het is een beproefd middel om op karikaturele wijze een produkt/bedrijf/organisatie/groep te weer te geven als promotie.
Wie kent nou niet die "goeie moggel""Vistransploft Willep de Vriep" reklame.
Half of misschien wel heel nederland papegaaide dat na.
En wat dacht je van al die Albert Heijn reklames.....
Of moeten de transportwereld,KPN en supermarktpersoneel meteen de barricaden op?

Mensen doe niet zo benepen en zie de humor ervan in.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Kees
.

Ik vind het wel grappig, zeker als je dat kleine "filmpje" erbij ziet.
Ze hebben in ieder geval wel hun doel bereikt. Er wordt over gesproken!!

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Peter. V
.

Het is wel degelijk een zeebaars peter, kijk eens goed naar de kop ( en dan vooral naar het kieuwdeksel ) en de anaalvin met z`n witte ( eigenlijk lichtblauw ) puntje.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Jan
.

Net even gekeken en eigenlijk valt het me nog mee. Tja, hoe gaat zoiets? De Visma vraagt aan een reclamebureau "iets leuks, iets wat opvalt" te maken voor op de site. Nou kan ik jullie vertellen dat er in die reclamebusiness precies 0,01% mensen werken die iets met hengelsport hebben. Die lui denken aan oude mannetjes met leren jassen aan de waterkant, en dat het vooral ook iets met drank en zuipen te maken heeft, dat vissen. "Lekker gek doen", is dus het eerste wat boven komt, want - let maar eens op - dat is de eeste noodgreep van iedere stakker die eigenlijk niet weet wat ie aanmoet: "gekkigheid maken".
Tja, en dan komt die proefopname terecht bij de 'commerciële man' van de Visma en die vist ook al heel lang niet meer, of waarschijnlijker, dat heeft ie nooit gedaan. "Geinig jongens, leuk!" Een daar staat ie dan op de site....

Pak maar eens de laatste vijf tv hengelsportcommercials die je gezien hebt en die door buitenstaanders (overheid, brouwers, sommige importeurs van boten) gemaakt zijn. Humor! Vrijwel iedere visser is een bekkentrekkende idioot. Maar ook de foto's die sommige importeurs/grossiers produceren zijn om te huilen: mannen/vrouwen in grof geel plastic, de vouwen van de verpakking er nog in, die een werphengel onderaan het handvat vasthouden terwijl er niet eens de moeite is genomen een lijntje op de molen te spoelen. Of met een dooie vis aan de haak, toppie op breken, dobber als een lichtboei.
Maar hoe dan ook, ze moeten zich schamen bij die VIsma!!

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Sensor
.

De VISMA is al jarenlang een uitverkoopbeurs van winkeldochters die aan de straatstenen niet te verkopen zijn. Alles wat er gepressenteerd wordt is commercieel. Tijd voor enige uitleg over de producten is er niet want er moet verkocht worden. Dat is niet zo vreemd want de standruimte kost zoveel geld dat het voor de standhouder nauwelijks op te brengen is. Sommige winkeliers moeten dan ook de recente artikelen welhaast met verlies verkopen om maar wat naamsbekendheid te krijgen. Maar dat is alleen zinvol als je er tegenwoordig een internetbedrijf bij hebt. Want het publiek komt niet van ver meer om een werpmolentje te kopen. De enige winkel die nog goede zaken kan doen heeft dan ook WWW voor zijn naam staan. En dan moet hij bereid zijn om nog serieus zaken te doen want anders red hij het niet. En kwaliteit hoef je echt niet meer te verwachten want alles komt uit China. Nee, de VISMA is de VISMA niet meer. Ze moeten bedenken waar hij eens voor in het leven is geroepen. En dat is voor het nieuwe seizoen de artikelen presenteren en voorlichting geven en demonstraties geven. Ik maak de lange reis naar Rotterdam al lang niet meer. Maar als je daar anders over denkt... wat let je.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Eric
.

Nou Sensor ik vind dat je een beetje doorslaat want als je op de laatste Visma was geweest had je kunnen zien dat hij na jaren van achteruitgang weer erg leuk en interessant was. Heel veel demo's, heeeeel veel info's bij de verschillende stands en van alles te doen inclusief lezingen. Waar jij over praat was waarschijnlijk nog in de tijd van Ot en Sien want een primeur bewaren tot de Visma kan natuurlijk al langniet meer. Alles gaat veel sneller en de informatie gaat snel rond. Je kan nu ff snel in Amerika kijken naarhetlaatste kunstaas en ff later op deze site b.v. en allemaal binnen enkele minuten ongeacht de plaats waar je bent. Maar de visser kon er veel info weg halen over allerlei technieken en die sumpstands stonden er nog wel maar niet zoveel en gezien het aantal mensen dat voorbijloopt met een tasje voorziet dat ook in een behoefte. Vroeger waren veel dingen prima maar zeker niet altijd beter.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Rene
.

Sta ik een keer met me foto in een visblad en dan krijg ik dit komentaar hahaha

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Bob
.

@ Otto

Het is een zeebaars, als jij denkt dat het een zalm is dan moet je even bij http://www.pearle.nl/ langs

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Wilfred
.

Ik wordt niet warm of koud van dit plaatje. Vind het eerder banaal dan humoristisch. Het doet in elk geval geen recht aan de hengelsport. En ook niet aan de Visma, want die was afgelopen jaar prima van opzet en inhoud. Leuk figuur misschien om rond carnaval live in de ton te zien, maar ongepast als aandachttrekker voor een normale hengelsportbeurs.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
.

Je kan i.p.v. naar Rotterdam rijden en de toch wel dure VISMA bezoeken, beter een www. internetadres aanklikken, en op je gemak je keuze maken. Over het algemeen heb je binnen 48 uur je bestelling in huis. En dat weegt niet meer op tegen het hele land doorrijden, betaald parkeren, lange rijen voor de kassa, dure entreegelden en in de file weer naar huis. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Sensor
.

In de tasjes zitten folders, v.n van reisorganisaties.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Klaas
.

Wat een gezeur om helemaal niets, waar maken jullie je druk over!? Ik vind het een super advertentie; helemaal goed. En betreft Visma; ben er afgelopen jaar weer een keer geweest en ik vond meer dan de moeite waard. Je kan zien dat er meer aandacht aan wordt gegeven. Stukken professioneler dus in 2009 ben ik gewoon weer van de partij.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Frans
.

plaatje is niks.

Visma zelf is een prima beurs hoor.
Dat eeuwige gezeur over de entree. Er is geen beurs meer die goedkoop is. Utrecht kost tegenwoordig ook rond de 8 euro. Bij de Visma is het iets verder op gewoon gratis parkeren, ja moet je wel even 10 minuten lopen, nou en...

File? ja Files hebben we in het hele land ja, de Visma is er tot in de avond. Gewoon dus op een tijdstip terugrijden met weinig file kans.

  • about 15 years and 6 months geleden
Gravatar
Carlo
.

Ik zie ook een tekstballon met visMAF wink

  • 15 years and 5 months geleden
Gravatar
pelikaan
.

Ik kan van de foto best de humor inzien. Niet-vissers hebben allemaal het beeld van "Rex Hunt de knuffelende visser", de 2 fanaten van "reel-wars", en de recente "Kraal-Stoop-kopie", toch als beeld van een sportvisser voor zich!?!?!
Daar sluit deze advertentie van de visma toch prima bij aan!

Iedere Herman-den-Blijker-kijkende ziet toch direct dat de 'zeebaars' die in de hand gehouden wordt al veel langer dan 3 dagen dood is. De verse sprankeling is immers wel van de huid, ogen en kieuwen verdwenen.....

Onze Sensor, die de 'échte' kwaliteitsproducten jarenlang in de bladen beschreven heeft, heeft in zijn reactie ook gewoon gelijk! De visma is voor de doorgewinterde visser al jarenlang niet echt meer de moeite om speciaal naar R'dam te gaan. Voor iemand die op zoek is naar een koopje, voorlichting over producten of een beginner is de visma wèl interessant. Dat 'koopje' is overigens ook relatief, gezien de entree en parkeertarieven:

Laissez-faire

  • 15 years and 5 months geleden
Gravatar
Wouter
.

Voor alle humorloze zuurpruimen die elk jaar weer dezelfde discussie opstarten:

JE HOEFT ER NIET HEEN!!!

Het is een vrijblijvend iets. Vindt je het leuk dan ga je, vindt je het niet leuk dan ga je lekker vissen of ergens klagen op een internet site.

Maar goed blijkbaar doen jullie dat toch want je weet zo goed wat er op de VISMA te doen is...

En tuurlijk kost het geld net als alles. Voor niets gaat de zon op. En wat betreft de kwaliteit van de spullen. Er zijn blijkbaar nog hele volksstammen die denken dat handgebouwde hengels beter zijn dan fabrieks. Grootste kul natuurlijk. Je betaald er alleen wel het vijfvoudige voor.

Veel plezier op de VISMA

  • 15 years and 5 months geleden
Gravatar
marc
.

sorry hoor, maar als je bij deze foto het niet door hebt dat het er zo "over" is en het heel serieus gaat nemen, dan ben je volgens mij niet goed bezig.
zo werkt reclame nu eenmaal,of geloof je nog altijd dat ieder promotiefilmpje van, wat ik veel wat, allemaal écht is?
ik vind het best grappig.
mmar ja, als je natuurlijk gaat analiseren of dit wel de juiste hengel, outfit en het juiste reel is om om die plek te gaan vissen dan kan je volgens mij beter een andere hobby zoeken.

  • 15 years and 5 months geleden
Gravatar
Ron
.

Die advertentie zal wel gemaakt zijn door een reklamebureautje die de ballen verstand hebben van vissen.

  • 15 years and 5 months geleden