Welke buitenboordmotor raden jullie aan, en welke niet. Mercury, honda, yamaha of suzuki? Zo, n 50pk knuppelbesturing. Welke zijn stiller en/of betrouwbaar?
GA ZEKER VOOR EEN JAPANS MERK. ER ZIJN GEEN SLECHTE MOTORS , MAAR MIJN PERSOONLIJKE KEUZE IS YAMAHA.NOOIT GEEN PROBLEMEN ONDERVONDEN EN YAM-PRIME START IS SUBLIEM IN WINTER EN ZOMER.EERDER HAD IK EVINRUDE JOHNSON MERCURY ,MAAR MIJN MERCURY WAS WEL DE MEEST GULZIGE VAN ALLE.(30 % meer).HEB NU DE NIEUWSTE YAMAHA F 40 EFI EN DEZE IS WEER SUPER NET ZOALS MIJN VORIGE 25 PK 2 TACT
In deze klasse doen deze 4 merken weinig voor elkaar onder. Ik weet niet of je voor een nieuwe of een gebruikte gaat maar ikm zou wel altijd kijken voor een met injectie. Deze lopen nog steeds mooi met extreme kou. Wat betreft de prestaties van de motor kan een goed matchende schroef ook een groot verschil maken.
Suzuki, stil super zuinig licht in gewicht trolfunctie, digital display, trimfunctie in kop van de knuppel en met de duim te bedienen. ik wil niet anders meer!
Wat RvH zegt. Allemaal goed. En ga idd voor eentje met EFI. Tov van een bbm met carburateurs kan die tot zeker 20% minder brandstof verbruiken. (dus geen appel met peren vergelijken, MARC)
Alle nieuwste modellen van deze 4 merken zijn ermee uitgerust en hebben variabele trol functie.
De Honda en Suzuki zijn met 3 cilinders uitgevoerd de Yamaha en Mercury net 4. Het geluid verschilt, maar of t nou harder/zachter is... kwestie van wennen en persoonlijke smaak.
Ik denk dat je keuze zal moeten afhangen van de aanschafprijs, onderhoudskosten (kunnen erg verschillen), dealer in de buurt, garantie voorwaarden.
GA ZEKER VOOR EEN JAPANS MERK. ER ZIJN GEEN SLECHTE MOTORS , MAAR MIJN PERSOONLIJKE KEUZE IS YAMAHA.NOOIT GEEN PROBLEMEN ONDERVONDEN EN YAM-PRIME START IS SUBLIEM IN WINTER EN ZOMER.EERDER HAD IK EVINRUDE JOHNSON MERCURY ,MAAR MIJN MERCURY WAS WEL DE MEEST GULZIGE VAN ALLE.(30 % meer).HEB NU DE NIEUWSTE YAMAHA F 40 EFI EN DEZE IS WEER SUPER NET ZOALS MIJN VORIGE 25 PK 2 TACT
In deze klasse doen deze 4 merken weinig voor elkaar onder. Ik weet niet of je voor een nieuwe of een gebruikte gaat maar ikm zou wel altijd kijken voor een met injectie. Deze lopen nog steeds mooi met extreme kou. Wat betreft de prestaties van de motor kan een goed matchende schroef ook een groot verschil maken.
Suzuki, stil super zuinig licht in gewicht trolfunctie, digital display, trimfunctie in kop van de knuppel en met de duim te bedienen. ik wil niet anders meer!
weet nog een 40 hp mercury als nieuw 4 vaaruren knuppel met elektrische start met volle garantie.langstaart
Wat RvH zegt. Allemaal goed. En ga idd voor eentje met EFI. Tov van een bbm met carburateurs kan die tot zeker 20% minder brandstof verbruiken. (dus geen appel met peren vergelijken, MARC)
Alle nieuwste modellen van deze 4 merken zijn ermee uitgerust en hebben variabele trol functie.
De Honda en Suzuki zijn met 3 cilinders uitgevoerd de Yamaha en Mercury net 4. Het geluid verschilt, maar of t nou harder/zachter is... kwestie van wennen en persoonlijke smaak.
Ik denk dat je keuze zal moeten afhangen van de aanschafprijs, onderhoudskosten (kunnen erg verschillen), dealer in de buurt, garantie voorwaarden.