Actuele vangstberichten tot dinsdag 24 oktober

Actuele vangstberichten tot dinsdag 24 oktober 2017

De soms stevige zuidelijke winden laten de temperatuur slechts langzaam zakken. We gaan voorlopig rustig aan richting winter, het is toptijd aan en op het water.

Statig in beeld deze buizerd. (Piet Driessen)

Vangsten IJmuiden

Door Hans Hendriks

De pier was afgelopen week regelmatig afgesloten vanwege de harde wind. Ik ben er niet geweest. Wel viste ik afgelopen zaterdag de vierde PKC wedstrijd.

De hele week was het spannend of deze wedstrijd op Noordwijk wel door zou gaan.

Gelukkig voor iedereen viel het weer en wind mee. De 170 deelnemers waren al vroeg in Noordwijk (07:00 uur) om te loten en een bakkie te doen.

Op tijd naar het wedstrijd parcours om de hengels op te tuigen, en de onderlijnen klaar te leggen.

Bij mijn stek aangekomen vond ik het wel een mooi plekkie met een zandbank op afstand en voor mijn een zwin waar ik wel door heen kon. Om 10:00 uur klonk startsignaal en binnen 10 minuten had ik de eerste vis.

De tweede draai was een triplet met bot, schar en wijting, ik dacht ik heb ze gevonden. Helaas daarna drie draaien niets.

Hierna nog af en toe een vis, zoals halverwege de wedstrijd een zeebaars van 40 centimeter.

En dan nog een paar botjes om op 11 vissen met 296 centimeter te eindigen.

Goed gedaan voor het korps van Nipro. De uitslag staat op korpsvissen.nl. Ons Niproteam eindigde op de vijfde plaats en zakten een plaats in de competitie naar vierde. Er werden 1182 vissen gevangen met een totale lengte van 29040 centimeter.

Groetjes en tot volgende week,
Hans Hendriks

Overige vangstberichten

Beste Total Fishing, afgelopen week ben ik twee keer met de.kayak op roofblei en baars of snoekbaars geweest. De eerste avond ving ik er één. Zondag met bewolkt en regenachtig weer.. tijdens de opklaringen ving ik vier roofbleien. Allemaal met de Ikiru Minicrank kleur shirasu. Dropshot leverde slecht een baarsje op...

Vanaf de kant heb ik aan de Waal op de Megabass Babypopx een mooie baars tussen de kribben gevangen. Met vriendelijke groet, Gijs Schalij.

Werpend roofblei vangen, gewoon heerlijk om te ervaren.

De bever is weer druk met zijn dam bouwen. (Piet Driessen)

Beste Total Fishing, tijdens het snoekbaarsvissen met een 6 grams dobber ving mijn dochter deze mooie baars. Met vriendelijke groet, Dennis de Rooy.

Zulke dagen hadden we nog even. Wie wil er dan niet zo beginnen.

Hoi Total Fishing, hier nog een Belgische meter, ik weet niet of ie groot genoeg is. Van Pappie Berkley.

Gewoon een mooie stevige snoekbaars. Een vis om van te genieten.FGJ

Behalve onze lijn was ook deze kreeft vertrikt geraakt. Tientallen meters lijn plus aanhang kwamen er boven water...

...Geheel bevrijd kan de kreeft weer retour. Catch & release dus. FGJ

Kauw verjaagt de buizerd. (Piet Driessen)

Dat het zwaar is, weten we zeker, maar er is voorlopig nog geen vis te zien.

Daar is ze dan, een superdame in volle glorie.

Vervelend om vast te zitten. Gelukkig maar voor even.

Helemaal verslonden. Met vriendelijke groet Visgids Johan

Beste redactie, ik had ik weer tijd om achter de o zo geliefde snoek aan te gaan. Al snel wist ik een mooie te vangen die de Little Temptation van Rozemeijer niet kon weerstaan....

...Deze sterke snoek van 83 centimeter lag na een aantal mooie sprongen in het water moegestreden voor de kant...

Na de release bleef het lange tijd stil, maar uiteindelijk kon een schitterende baars mijn Timber Tiger plug niet weerstaan en had deze dan ook vol gegrepen. Al met al is het een schitterend dagje buiten geweest. Ondanks de regen ben ik er de volgende dag toch weer op uit gegaan om achter de snoek aan te jagen, en niet zonder succes...

...Ik heb er weer twee kunnen vangen, maar het aantal gevangen vissen had zeker op zeven kunnen eindigen, enorm veel missers en lossers...

...De snoeken waren allemaal (één uitzondering, zie foto) erg voorzichtig en pakte heel voorzichtig het kunstaas... Ik heb beide snoeken gevangen op een timber tiger DC-4. Natuurlijk is het hele verslag en meer foto’s te zien in mijn blog. Met vriendelijke groet, Jean-Pierre Duijst.

Rene, Daniel, Marcel en Harold waren voor 4 dagen in Ierland om op snoek te vissen. Ze visten op Lough Derg bij visgids Ferdinand Heijerman. De mannen hebben in die korte periode prachtige vissen gevangen. Hier een mooie negentig-plus vis voor Marcel.

Ferdinand met een enigzins gehavende maar supersterke snoek van 110 centimeter.

Een uur na de 110 centimeter snoek van Ferdinand diende zich de volgende metersbnoek aan voor Harold die meerdere keren volledig het water uit sprong.

Harold met de dikke metervis.

En nog een mooie metersnoek voor Harold die er ook nog een van 96 centimeter ving. Op www.pike-ireland.net staat info over boothuur, accomodatie etc op Lough Derg.

De winnaar van de vis van de week is geworden de dochter van Dennis de Rooy met haar mooie baars. Van harte gefeliciteerd!

Vangstberichten versturen naar Total Fishing

Heeft u ook een leuke en scherpe foto van uw eigen vangst? Stuur dan een foto die aan onderstaande eisen voldoet naar: info@totalfishing.nl. Wanneer de kwaliteit goed is wordt hij ook in deze rubriek geplaatst. Formaat minimaal 1000 pixels breed, bestandsgrootte van minimaal 350 kb. Groter mag altijd, maar graag níet kleiner. Het vergroten van foto’s geeft een onscherp resultaat.

Een link naar een filmpje van uw vangst is ook welkom. Stuur van de link naar het filmpje (bijvoorbeeld Youtube of Vimeo) naar info@totalfishing.nl. Na beoordeling op kwaliteit zal de redactie het filmpje tussen de vangstberichten plaatsen.

Iedere week kiest de redactie van Total Fishing uit de inzendingen de 'Vis van de Week' en zal deze belonen met een prijs. Vergeet dus niet uw adresgegevens mee te sturen!

Vergeet ook niet de manier waarop u de vis heeft gevangen er bij te zetten. Het is bovendien leuk voor de lezers te weten met welk (kunst)aas u beet heeft gehad.

Foto’s van vissen die een anti-reclame voor de sportvisserij betekenen worden niet geplaatst.

Negatieve of eventuele schampere opmerkingen over foto’s van lezers in de rubriek Vraag/Aanbod/Discussie worden eveneens niet geplaatst.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over de geplaatste foto’s van uzelf of anderen kunt u mailen met de redactie op info@totalfishing.nl. U krijgt dan altijd antwoord. Heel veel succes en kijkplezier!

Het kan af en toe wel eens gebeuren dat opgestuurde foto’s voor de Actuele Vangstberichten niet of gedeeltelijk binnenkomen op de redactie van Total Fishing. Om teleurstelling en misverstanden te voorkomen, vragen we u op de volgende dingen te letten:

- dat een e-mailbericht niet zwaarder is dan ca. 5 Mb,
    - heeft u meerdere afbeeldingen die u wilt insturen, verstuur ze dan per stuk en niet allemaal tegelijk in één emailbericht.

Zijn uw ingezonden vangstmeldingen dus niet geplaatst en bent u wel in de veronderstelling dat ze bij ons binnengekomen zijn, stuurt u ons s.v.p. een mailtje met alleen tekst!

Reglement en voorwaarden (Voor het laatst aangepast op 2 april 2017).