import
Ik wil een andere electromotor aanschaffen en nu heb ik interesse in het type wireless van Motorguide.
Helaas is dit model [nog] niet leverbaar in nederland en zal ik hem moeten bestellen in Amerika.
Het bestellen is geen probleem maar wat nu als er in de garantieperiode iets stuk gaat. Kun je de motor dan aanbieden bij een Mercury dealer?
Ik zelf ben werkzaam in de automobielbranche en daar is het heel gewoon dat import uit een ander land of werelddeel onder garantie gerepareerd wordt bij de dealer.
Advies graag!
jonny, kampen, 18/05/2008

REAGEER

Gravatar
sportvisser
.

ik denk dat ,dat nu net het nadeel is van bestellen overzee!!
goedkoper of heel nieuw,maar wat met mankementen?
ik denk dat veel dealers eens goed lachen als je met zulke apparaten afkomt(en terecht),wel kopen op een ander,maar als kapot is mogen ze met de last zitten! zo werkt het niet denk ik!!!

  • 15 years and 11 months geleden
Gravatar
jonny
.

Hallo sportvisser,
Ik begrijp dat jij een mening hier over hebt maar ik wil een motor kopen die [nog] niet in Nederland te koop is.
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Een merk als motorguide [mercury] heeft een wereldwijd netwerk van dealers. Ik kan mij ook niet voorstellen dat als je verhuist naar een ander land de garantie van goederen vervalt?
Natuurlijk heb ik er begrip voor dat een nederlandse leverancier het niet leuk vind als je spullen ergens anders koopt, met wat voor reden dan ook. Maar de wereld is met het internet niet zo groot meer en zoals ik al eerder genoemd heb, Mercury adverteerd er mee een wereldwijde service te bieden!

  • 15 years and 11 months geleden
Gravatar
Marco (EVIN)
.

Aangezien dit model hier nog niet verkrijgbaar is zijn er hier ook geen onderdelen voor.
Verder is het zo dat als er hier een inwoner uit Amerika komt of iemand die die motor elders gekocht heeft terwijl hij/zij daar woonde, dan wordt er hier garantie verleend.

Als iemand uit Nederland bij mij een motor aanbiedt die hij/zij elders heeft gekocht / geimporteerd, dan zal ik GEEN garantie verlenen. Het is zelfs de vraag of ik de motor aanneem voor reparatie. Is dat gedaan uit kostenoverweging, dan bedank ik. Is het (als in dit voorbeeld) omdat het model hier niet leverbaar is, dan zal ik wel overwegen om de motor aan te nemen maar moet men uitgaan van zeer lange reparatietijden ivm onderdelen.

Ook kan het zijn dat het modellen betreft waarvan ik geen kennis heb (bijv. de pinpoint modellen) en daarom er niet aan zal willen beginnen. Er is hier dan immers ook geen back-up waar ik te rade kan gaan.

  • 15 years and 11 months geleden
Gravatar
Patrick
.

Zal echt niet meevallen om garantie en/of reparatie voor elkaar te krijgen in eigen land als je het apparaat in het buitenland hebt gekocht. Daar kan ik de NL dealer dan weer geen ongelijk in geven. Aan de andere kant is het ook weer zo dat NL dealers hun klanten vaak niet het voordeel geven wat is ontstaan agv het devalueren van de dollar. Soms wel maar vaker dus niet. Dat kun je ze dan weer wel aanrekenen. Als de fabrikant wereldwijde garantie biedt dan hoeft dat niet te betekenen dat je hem ook in elk land naar een dealer kan brengen als je hem daar niet hebt gekocht. In dat geval krijg je echt wel garantie maar de kans is dan groot dat je hem wel voor eigen rekening naar amerika moet sturen en dat zij hem dan gratis repareren en vervolgens weer voor jouw rekening retour sturen. Als dat 1 keer gebeurt ben je dus je voordeel al lang weer kwijt PLUS dat je natuurlijk verschrikkelijk lang op je spullen zit te wachten. Als je denkt dat hij niet kapot gaat kun je het wel doen maar als de ervaring je anders leert zou ik gewoon wat meer uitgeven en hem hier kopen dan ben je op de langere termijn een stuk voordeliger uit. Ook kun je hem dan weer makkelijker verkopen als je iets anders wil hebben. Als je in de VS iets koopt hoeft de NL dealer je niet te helpen dus ben je afhankelijk van zijn goede wil en die wil mis niet zo groot als je hem niet eerst iets laat verdienen.

  • 15 years and 11 months geleden