hengelbreuk
Ik heb een vraag:5 wkn terug heb ik een Rozemeijer spinhengel gekocht type Balans 270,na een keer of 5 vissen en bij de eerste de beste aanbeet breekt de top op 4 plaatsen wie heeft daar meer last van gehad,want de winkelier deet er nog al moeilijk over,hij zei dat is onmogelijk,reactie via email roelof-de-vries@hotmail.com
Roelof, Noordwijkerhout, 01/01/2008

REAGEER

Gravatar
Patrick
.

Als je winkelier zich hard maakt moet dat te regelen zijn. Komt bij alle merken en alle hengels voor dus zo bijzonder is dat nietm BijUltimate zullen daar niet moeilijk over doen lijkt me. Het kan ook zo zijn dat jij niet goed met je hengel bent omgegaan en dat ook duidelijk zichtbaar is. De meeste hengels raken van te voren al een keer beschadigd en breken dan bij zware belasting of tijdens hetverticalen al een paar keer op de rand van de boot getikst etc.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Harry
.

Als het zo gebeurt is zoals je zegt moet je winkelier niet moeilijk doen, heb gevallen mee gemaakt dat ik direct een nieuwe meekreeg. (er is aan de breuk te zien hoe het gebeurt is).

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Otto
.

De winkelier heeft ongelijk, de hengel was waarschijnlijk al intern beschadigd, waarschijnlijk gebeurd tijdens het transport van China naar Europa.
Aan de buitenkant is niets te zien maar zodra je ermee werpt, dan breekt het carbon.
Ik heb het ooit eens gehad met een dure hengel, mijn dochter was erop gaan zitten in de boot maar aan de buitenkant was niks te zien. Echter toen ik met de hengel ging vissen en mijn eerste worp maakte , krak hengel doormidden.
Eigenlijk zou je met een nieuwe hengel wat proefworpen moeten maken met het maximale werpgewicht tijdens aankoop.
Laat even weten welke winkelier dat is welke moeilijk doet, dan weten wij in ieder geval waar we geen hengels moeten kopen grin

Groeten
Otto

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Roelof de Vries
.

Heren bedankt voor de reactie:Allereerst de beste wensen voor 2008,Deze hengel is gekocht in mijn woonplaats,en wat betreft de hengel ik behandel mijn visspullen met uiterste zorg,dus veilig wegzetten na het vissen en tijdens het vissen(niet op een boot)ben ik uiters waakzaam dat er niets mee gebeurd want je praat niet over een hengel van 20 euro!!

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Wouter
.

Hallo Otto,

Wat weet jij het goed zeg! Zulke reacties gaan natuurlijk nergens over en de naam van een winkelier hier op het forum plaatsen om z'n als anti-reklame is natuurlijk helemaal misplaatst maar gelukkig zal de redaktie daar een stokje voor steken.

Er zijn zoveel oorzaken mogelijk als een hengel breekt dus zomaar brullen dat het onderweg is beschadigd van china naar nederland.... Niets is onmogelijk maar als een hengel daar beschadigd is het meestal goed. Aangezien hengels niet per stuk maar in massa vervoerd worden zal het wel heel toevallig zijn dat alleen deze de onzichtbare beschdigingen heeft opgelopen.

Als de winkelier echt niet van plan is er iets mee te doen kan je altijd Ultimate bellen maar je winkelier wil vast wel een poging wagen. Kost hem slechts een telefoontje en levert jou een nieuwe top op.

Groeten en succes,
Wouter

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
J Haanstra
.

Hallo,

Heb ik ook eens gehad, brak op vier plekken bij de ogen, bleek na latere inspectie door de importeur dat de hengel te strak gewikkeld was.

Dit probleem deed zich ook voor met de nieuwe die ik kreeg, ook deze werd zonder morren vervangen door de winkelier.

Jan Haanstra

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Dennis
.

Hee Otto,

Wat weet jij het allemaal goed he!
Dat jij al kan bepalen dat het onderweg is gebeurd..tjonge tjonge dat jij je talenten niet op logistiek vlak neerleg zeg.

Er zijn zoveel oorzaken dat een hengel breekt die is hier op dit forum niet te beoordelen.
En een hardwerkende winkelier hier z'n brood te ontnemen lijkt al helemaal nergens op.

Gewoon een mailtje naar de groothandel of nog een X met de winkelier om de tafel. Ik denk zelfs dat de groothandel ( Ultimate)hier ook meeleest....mischien reageren zij wel.

Groetjes en succes.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Albert
.

Beste Roelof,

In principe is de winkelier verplicht om het gebroken topdeel te vervangen. Want onder de garantiebepalingen hoort een hengel bij normaal gebruik na 5 keer vissen niet te breken. Alleen als de winkelier kan aantonen dat de breuk is ontstaan door oneigenlijk gebruik is deze niet verplicht het deel te vervangen. Praat eerst nog even met de winkelier als deze voet bij stuk houdt kan je altijd nog naar een geschillencommissie of de consumentenbond stappen. De tip om even contact op te nemen met Ultimate is wat mij betrft ook een goede. Succes !!

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Otto
.

Heren,

het blijft een feit dat deze winkelier gewoon moeilijk doet, zo'n winkelier moet ik niet, ik ben tenslotte koning klant !
Dat we niet mogen weten welke winkelier dat is is 300% onzin, we leven in een vrij land en ik bepaal bij wie ik mijn geld ga uitgeven en jullie bepalen waar jullie je geld willen uitgeven. Daarom wil ik graag weten waar de goede maar ook de slechte hengelsportzaken zitten.
Dat heeft niks te maken met iemand zijn brood afnemen, maar alles met concurrentie. Bij een hengelsportzaak welke gewoon normaal doet en een goede service heeft wil ik mijn zuurverdiende geld graag uitgeven, niet bij een hengelsportzaak die geen service geeft.
Een beetje ervaren winkelier moet ook kunnen zien of de hengel eventueel tussen een autodeur is gekomen, dat geeft een heel specifieke breuk in het carbon. Is mij inmiddels drie maal overkomen inclusief een Hardy vliegenhengel (snik).
Wat Jan Haanstra zegt zou ook kunnen, hen ik ook gehad met mijn eigengebouwde Thomas en Thomas vliegenhengel, maar dan moet er dus ook een breuk zijn onder de wikkelingen of er precies naast, dat had ik dus ook, inderdaad te strak gewikkeld.

Dat die hengels worden beschadigd tijdens transport van China naar Nederland is 100% normaal, in mijn vak zie ik dit zo vaak met elektronische apparatuur. Volgens de transporteur is er bij aflevering niks met de lading gebeurd, echt niet hoor. Achteraf blijkt de zaak van de laadklep te zijn gedonderd en drie keer van de heuvel te zijn gerold, of de dozen zijn domweg op hun kop vervoerd, of er is te veel ruimte in de container geweest waardoor te lading constant loopt te schuiven en alles tegen elkaar loopt te beuken, ik heb de resultaten van slecht transport allemaal al gezien. Ja ik weet het er zijn bepaalde verpakkings normen en tegen deze normen testen wij onze spullen, maar toch tegen het geweld van sommige bokito transporteurs is weinig te doen. Ik heb spullen terug zien komen waar de stalen transport frames finaal verbogen waren.

In ieder geval als je geen nieuwe hengel krijgt dan zou ik daar niks meer kopen. Ga dan maar eens bij CJW langs of bij Henk Peeters, daar heb ik wel goede ervaringen.

Groeten
Otto





  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Jasper
.

Van de vele hengels die ik verkoop (ja ik werk in een hengelsportzaak) breken er maar weinig. Dus de experts hier die brullen dat het door Chet vervoer komt: het kan maar ik geloof daar niet in.

Zo maar bekijken of het een hengelbreuk is als gevolg van onjuist handelen of een fabrieksfout is ook onmogelijk. Ja als de hengel gespleten is dan zie je het... in alle andere gevallen niet.

Neem een ding van mij aan: van de 10 hengels die je gebroken terugkrijgt zijn er minimaal 9 door onjuist gebruik gebroken.

Maaaar het gebeurde altijd zomaar dat is het verhaal dat je van praktisch iedere klant terug krijgt.

Om deze discussie tegen te gaan trek ik altijd de hengel op een juist manier volledig krom voordat deze de winkel verlaat. Zit er een fout in dan breekt ie dan zeker want veel klanten durven de hengel niet zo ver te buigen al ik dat doe. En in de 8 jaar dat ik dit doe is er met deze test geloof ik 1 keer een hengel gebroken.

Enig doorvragen levert trouwens meestal de juiste oorzaak op en als een klant eerlijk verteld hoe e.e.a. gebeurt is ben ik de laatste die moeilijk doet want in 9 van de 10 gevallen krijg je gewoon een nieuw deel van de leverancier.
Dus vandaar dat enige terughoudendheid van de meeste winkeliers helemaal niet gek is. Want het is namelijk nooit de fout van de klant...toch?

Als een hengel op meerdere plekken tegelijk breekt is deze vaak overbelast geweest. Het breken begint bij de top en dan verder omlaag. Kan gevolg zijn van een (te) harde aanslag of bijvoorbeeld een vis uit het water tillen of met te veel gewicht werpen.

Dus koop je een hengel buig hem dan smaen met de winkelier tot volledige belasting dan heb je achteraf geen discussies.

Wat betreft je rozemeijer stok: Laat de winkelier zorgen dat deze opgehaald wordt door de vertegewoordiger en dan komt het bijna zeker goed. Wil je winkelier echt niet meewerken dan is het een kwestie van een telefoontje naar Ultimate en vragen naar een oplossing en dan komt het vast ook goed.

Geschillencommisies...leuk en ermee dreigen kan maar het zijn lange procedures die, tenzij je kan bewijzen dat het niet je fout is (lijkt me lastig), vaak op niets uitlopen.

Succes,
Jasper

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Roelof
.

Jasper bedankt voor je reactie,mijn zoon en ik zijn echte visliefhebbers alleen de tijd ontbreekt nog weleens,maar geloof me als ik zeg dat het tijdens de aanbeet van de snoek is gebeurd dan zal je dat toch moeten geloven,en dit is voor mij geen financiele strop maar als de verkoper mij vertelt,dat op die bewuste hengel 2 jaar garantie zit,moet hij niet gaan zeuren over dat dit onmogelijk is!!

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Jasper
.

Roelof ik zeg niet dat ik je niet geloof maar iedereen zegt exact hetzelfde als wat jij zegt. En nogmaals laat de winkelier Ultimate eens bellen die doen niet zo moeilijk in dit soort gevallen.

Succes,
Jasper

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Chris
.Dirksland

Wat een service mensen !!
Even een belletje naar de fabrikant en klaar...!?
De crisis......???

  • 11 years and one month geleden
Gravatar
jack
.valkenswaaard

koop een goede hengel ik hed alleen Antaris hengels

  • 9 years and 7 months geleden