Drift eigenschappen quicksilver 450 dlx.
Beste roofvissers, ik kan een quicksilver 450dlx overnemen die al ingericht is als roofvis boot. Nu is mijn vraag is dit een stabiele boot en hoe zijn de drift eigenschappen van deze boot? Ik zit op de merwede oude maas en de noord. Rondom dordrecht dus eigenlijk.
Hannos, Papendrecht , 25/11/2021

REAGEER

Gravatar
Eric van Nuland
.

Dag Hannos,

Dat gaat prima met dit type boot. Heb zelf een quicksilver 450sf gehad dus ik praat uit eigen ervaring. Het kan altijd beter maar met een quicksilver kun je overal goed mee uit de voeten.

Groet Eric

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Johan
.

Wat heeft iedereen toch altijd met de "drifteigenschappen" van een boot? Dat beetje kiel dat onder de meeste boten zit maakt toch niet veel verschil? En als het een beetje gaat waaien dan driften alle boten alle kanten op. Gooi 1 of 2 driftzakken uit dat gaat veel beter.

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
John
.Stramproy

Uitstekende boot. Ik heb er al jarenlang plezier van. Als de prijs je aanstaat; kopen. Je krijgt er geen spijt van. Met 25, 30 pk vlieg je straks 40 km/uur. over het water. Genieten. Veel plezier

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
R
..

Johan, niet correct! Er is heel veel verschil tussen boten. Heeft alles met bootvorm te maken. Toppers zijn de Rana’s met diepe kiel, maar ook zwaardere polyester en aluminiumboten met diep-v driften goed wat wil zeggen dwars en langzaam! Puur naar de romp en gewicht van de quicksilver kijkend denk ik dat je vrij snel een driftzak nodig hebt. Met mijn Rana 17 heb ik op groot water met windkracht 4 nog lang geen driftzak nodig

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Hannos
.Papendrecht

@john, wat is een goede prijs volgens jou bv? Er hangt een 20 pk yamaha 4takt achter uit 2007 wel hand start op knuppel

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Leonard
.Puurs

@ Johan; 100% ongelijk...
@R. ; 100% gelijk...

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
John
.

@R: Een Rana 17 is inderdaad wel een ander verhaal. Maar ik noem dat geen boot meer maar een schip. Met kajuit kan je (en gaan ze) er de (noord) zee mee op. De Rana 17 heeft inderdaad een flinke diepe doorlopende kiel (veel lijkend op die van een roeiboot...). Maar kijkend naar b.v. een Marcraft en vergelijkbare modellen, dan is er vrijwel geen sprake van een kiel. Die boten zijn ook mede ontworpen om goed te kunnen planeren bij een redelijk aantal PK's. Maar goed, ik vis met een SIB rubberboot, dus ik waai alle kanten op wink

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Theo
.Petten

Jarenlang mee gevaren en gevist, prima prijs kwaliteit verhouding. Als je er nog een mooi werp dek in bouwt worden de drift eigenschappen weer wat beter!

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
R
..

Kun je geen proefvaart maken? Is misschien iets meer geregel, maar ik weet zeker dat je dat bij een tweedehands auto ook zou doen. Geeft toch het best beeld denk ik.

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
AtotZ
.

@R
De Rana is dan net toevallig een boot bedoeld voor zee/kustwateren.
Er zijn maar weinig visboten, ontwikkeld voor zoetwater, die een diepe scherpe kiel hebben. En die zijn, op enkele na, ook 5 meter plus

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Julien
.breendonk

@ AtotZ ; Rana 14 niet vergeten, is 430 lang en drift vééééél beter dan het overgrote deel van de veel grotere alu boten. Is uiteraard wel zo dat sinds de opkomst van de moderne electromotoren de drifteigenschappen van een boot(je) aan belang hebben ingeboet.

  • about 2 years and 5 months geleden
Gravatar
Bart
.Waalwijk

Driften niet bijzonder goed, maar monteer een fronttrollertje en dan heb je een fijn visplaeau.

  • 2 years and 4 months geleden