Optimale service bij Pure Fishing

Optimale service bij Pure Fishing 

Door Ron Smits

Naar aanleiding van mijn reactie op een vraag van een van onze lezers op Total Fishing heeft Robert Valkeneer mij gecontacteerd met goed nieuws en een rechtzetting m.b.t. de Penn Atlantis modellen, die onlangs uit het assortiment verdwenen zijn.

Uit goede bron (binnen Pure Fishing) had ik namelijk vernomen dat men, voornamelijk in Duitsland, niet tevreden was van de Penn Atlantis. Robert verzekerde mij dat dit niet de werkelijke reden was. Hij vertelde mij dat er technische problemen waren met de modellen 5000 en 7000, die hun leverancier niet kon oplossen. De overige modellen waren in orde en werden volgens Robert nog volop verkocht. 


Robert Valkeneer nog in zijn oude functie als marketing manager. Nu is hij brand product manager Penn en Spiderwire. De interne communicatie is volgens Robert inmiddels veel verbeterd.

Om de sportvissers niet teleur te stellen met een technisch niet in orde zijnde molen (model 5000 en 6000) en het gevaar dat dit de naam Penn schade kan berokkenen, heeft Robert alle modellen van de Atlantis serie uit het assortiment gehaald en vertelde mij ook dat er nog steeds onderdelen van de Atlantis molens voorradig zijn.

Mocht de winkelier u, om welke reden dan ook, niet verder kunnen helpen heeft Pure Fishing het volgende email adres beschikbaar gesteld: Info-nl@purefishing.com. Dit e-mailadres staat ook op hun website, helaas is het adres van Pure Fishing foutief. Een jaar geleden zijn ze naar Breda (Minervum 7168) verhuisd.

In het verleden heb ik al eens geschreven dat de service bij Penn uitstekend was. Ik mocht dit zelf ervaren. Ik had een probleem met een Penn molen en moest een week later gaan vissen in Denemarken. Een niet goed werkende molen kon mijn vis vakantie wel eens heel anders doen verlopen dan gewenst.

Ik heb Leo Stoutjesdijk het probleem gemaild, uitgelegd en kreeg snel een reactie: geen probleem, desnoods neem je van mij een molen mee. Dit was gelukkig niet nodig want 3 dagen later lag er een nieuwe molen in de winkel en dat terwijl ik de defecte molen nog niet ingeleverd had.

Het beschikbaar stellen van een e-mail adres, vind ik grote klasse. Uiteraard moet u wel een antwoord krijgen. Ik schrijf negatief als het negatief is, maar zeker ook positief als het positief.is. Ik moet objectief blijven. Uiteraard ga ik nog een poging wagen om mijn onderdelen voor de Atlantis 2000 alsnog te bestellen. Ik hou jullie op de hoogte.

Robert heeft tevens duidelijk gemaakt dat, sinds hij de brand product manager is voor Penn en Spiderwire, de communicatie lijnen zeer kort zijn en dergelijke foutieve berichten (geen onderdelen meer te krijgen voor de Atlantis 2000 en de foutieve berichtgeving m.b.t. het uit het assortiment nemen van de Atlantis modellen tot het verleden moeten behoren.
 

ANDEREN LAZEN OOK

image description
Peter dobbert door… naar 2023…
Willem Moorman -
image description
De Allrounder
Marc Borst -