**KLAAR**            Bericht uit Zweden (2)                        Toen we vanmorge

Bericht uit Zweden (2)

Toen we vanmorgen wakker werden bleken de voorspellingen wat betreft het weer niet helemaal te kloppen en ditmaal gelukkig in ons voordeel. Het water lag er schitterend bij en een bleek zonnetje scheen achter de dunne bewolking.

Na eerst een goede sterke bak koffie en een discussie over wie het hardst had liggen snurken zijn we om ca. 7.00 uur het water opgevaren. We hadden besloten om aan zuidkant van het meer te gaan vissen op een afstand van ca. 12 km van ons huisje omdat we daar op de kaart een aantal mooie ondiepe baaien hadden gezien.

Na een half uurtje varen kwamen we inderdaad aan in een aantal schitterende baaien en al snel werden er een aantal vissen gevangen en een aantal verspeeld. Ton kreeg een dikke vis achter de jerkbait maar deze miste hij aan de boot. Ik had even later meer geluk en een snoek van 108 cm had het genoegen om even in onze boot te mogen verblijven.

De eerste mooie Zweedse dame is binnen.

Om 12.00 uur werden we gebeld door Krijn en Liekele die ook waren gearriveerd bij het huisje en met wat hulp van ons waren ze binnen een uur aan het vissen. Voor beide was het de eerste maal in Zweden en ze hebben dan ook het grootste deel van de dag zich vergaapt aan de schitterende omgeving en het glasheldere water.

In de middag konden we echter niet veel meer vangen en bleef het voor iedereen bij een paar kleine vissen en een paar aanbeten.

Tot nu toe zijn alle vissen gevangen op jerkbaits met donkere kleuren en traag gevist op een diepte van ongeveer 1 tot 2 meter.

Wat en waar we in het weekend gaan doen is nu nog niet bekend wel is duidelijk dat op het meer waar we de afgelopen twee dagen hebben gevist de vis niet echt los is. Vanavond bellen we met onze visgids voor morgen en samen met hem zullen we besluiten waar we gaan vissen.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag met schitterend weer en zijn het er allemaal over eens “het is leuker dan werken”.

De groeten uit Zweden van ons allemaal en tot maandagmorgen waarin we verslag zullen doen van de resultaten in het weekend!