image description

Kaartverkoop voor Carp Zwolle 2020 van start

Mick Paine maakte op dinsdag 5 november, tijdens de persbijeenkomst voor de komende Carp 2020 in de IJsselhallen in Zwolle, bekend dat de online kaartverkoop voor de grootste karperbeurs van Europa op 1 november al weer van start gegaan is. 

Tekst en foto’s Rudy van Duijnhoven

Beeld van de persbijeenkomst voor Carp Zwolle 2020.
 
Voor de 25ste editie, in februari van dit jaar, werden online tickets verkocht aan bezoekers uit 33 landen! De bezoekersaantallen laten nog steeds een stijgende lijn zien, met dit jaar 7738 bezoekers uit Nederland, 3999 uit Duitsland en 1391 uit België; uit de overige landen kwamen nog eens 521 bezoekers.
 
Mick Paine: Carp Zwolle 2020 zal gehouden gaan worden op vrijdag 31 januari, zaterdag 1 en zondag 2 februari 2020. De beurs is op vrijdag en zaterdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur, op de zondag van 9.00 tot 16.00 uur.
 
De beursoppervlakte van 20.000 vierkante meter is met 142 verschillende standhouders volledig uitverkocht! Het beursterrein, de IJsselhallen in Zwolle, zal voor de beurs versierd worden met nieuwe banners en vlaggen.
 
De online tickets zijn goedkoper dan wanneer je de tickets bij de kassa’s bij de ingang koopt, je betaalt in het eerste geval dertien in plaats van zestien euro en maakt ook nog eens kans op fantastische prijzen! Er is op de beurs dagelijks ruimte voor 7000 bezoekers, dus het is zaak tijdig je tickets online te bestellen. De kaarten zijn te koop via de website van de beurs die beschikbaar is in de Nederlandse, Duitse en Engelse taal.
 
De website van de beurs is bijzonder goed bezocht, van december tot februari waren er 132.000 sessies van circa 75.000 gebruikers, zij bekeken gedurende twee en een halve minuut gemiddeld 3,5 pagina’s per sessie. Dit leverde in totaal zo’n 450.000 bekeken webpagina’s op, 70% vanaf een mobiele telefoon, 25% vanaf een computer of laptop en voor de rest vanaf een tablet. Voor komend jaar wordt de Carp Zwolle website geheel vernieuwd.
 
Erwin van Hensbergen: De beurs zal ook onder de aandacht gebracht worden middels advertenties in Nederland, Duitsland en België, op Facebook, Instagram, Twitter, Google en in (online) magazines. 
 
Op carpzwolle.nl komen in meerdere talen promotieacties en nieuwsitems te staan, ook worden er nieuwsbrieven verstuurd in het Nederlands, Duits en Engels. 
 
Jos Benders: Ook de Carp Zwolle App blijft belangrijk voor de promotie van de beurs.
 
Mark Zelle: Het blad Spiegel gaat ook weer een speciaal beursnummer uitgeven met de plattegrond, een overzicht van de standhouders en nieuwe producten die op de beurs beschikbaar zullen komen. 
 
Standhouders hadden nadat ze de beursinformatie tot zich genomen hadden, gelegenheid om nieuwe producten te presenteren aan de verzamelde pers. In de uitgave van Karperwereld die voor de beurs uitkomt vind je straks het belangrijkste nieuws overzichtelijk bij elkaar.
 
Ook Remko van den Berg liet al wat zien van waar hij op dit moment voor de beurs aan werkt.