Revisie van een molen na nog geen 60 dagen
Shimano en de service.


Reeds eerder vermelde ik de geweldige service van de firma Wout van Leeuwen. Ook nu weer nu ik mijn Ultegra 14000 voor de 3e keer opstuurde, was het antwoord geen probleem meneer we zorgen dat het in orde komt.
Na ruim twee en een halve week later en een paar keer nadat ik met Wout van Leeuwen had gebeld, met het antwoord : nee, meneer we hebben nog niks gehoord van SHIMANO. En dan plotseling een telefoontje van een meneer van SHIMANO. Meneer we hebben hier een molen van u en deze hebben we hier sinds gisteren binnen, deze heeft u vanaf december. U vist zeker veel gezien de slijtage van de molen. Tja maar gezien het merk en de prijs van zo,n molen mag je er wel wat van verwachten toch? Dan de vraag hoeveel of vaak vist U? ja ongeveer als er visserij is wel eens 3 á 4 keer per week, maar ook wel eens een week niet. Maar oké. Kijk dat dacht ik al wel, want er moet namelijk een heel nieuw binnenwerk in en het lijn rolletje is ook zo versleten, kortom de molen moet geheel gereviseerd worden. We doen dit dan deze keer gratis voor u. Dat noem ik service, het verhaal er om heen is gewoon waanzin.
Een molen van die prijsklasse 4 maanden oud zo betekenen dat de molen 17 weken oud zou zijn en gemiddeld 3x elke week vissen staat voor 50 x vissen en de molen is versleten. Ik ben er van overtuigd dat ik met een goedkopere molen van een ander merk ook zeker die 50 x vissen haal. De molen is inmiddels bij de firma van Leeuwen terug en die boden me een oplossing. Of een geheel andere molen, daar mijn vertrouwen eruit was maar die had een behoorlijk prijsverschil en dat werd dus niks en als alternatief het geld retour. Dat is service van de bovenste plank.
Ondertussen wel een molen van een ander merk, wat eigenlijk jammer is. Dit terwijl mijn andere zaken van SHIMANO zijn. Komt er volgens mij op neer dat er tussen de in de regel prijzige molens eens een keer een wat goedkopere ebn slechtere molen zit en duur verkocht word, net zoiets als met de TITANOS. Wat ook een goede molen leek gezien de prijs, maar ook aan kwaliteit erg tegen viel. Het gaat niet altijd op goedkoop is duurkoop, het blijkt ook wel eens andersom. Duurkoop blijkt goedkoop (materiaal) te zijn. Maar oké dank aan de firma van Leeuwen die een goede oplossing hebben geboden, en daar draaide het om.

Kantvisser, .(JavaScript must be enabled to view this email address), Groningen, 14/05/2018

REAGEER

Gravatar
Peter
.

Gebruik je de molen voor het zeevissen?

Ik heb zelf ook een setje ultegra's 14000 die ik gebruik voor het zeevissen en die lopen inmiddels erg rauw.
Ik heb ze ongeveer een jaar en een keer of 15 mee gevist op het zoute.



  • 3 months and 4 days geleden
Gravatar
Lieven
.Belgie

Shimano-molens zijn erg overroepen mijn idee.Na enkele malen vissen zit er algauw speling op.Ik vis nu steeds met metalen molens van Spro of Penn.

  • 3 months and 4 days geleden
Gravatar
Bennie
.

Spijtig om te lezen Kantvisser.
Ben een groots Shimano-fan.

Ik denk dat veel producten kwalitatief minder zijn dan vroeger. (Ook buiten visgerei om)
Misschien zijn het juist de grote merken, die opzoek naar meer winst, concessies doen in de gebruikte materialen.
Alles wordt duurder, maar is niet gemaakt in lang mee te gaan.

  • about 3 months and 4 days geleden
Gravatar
molen
.nb

shimano molens hebben niet meer de kwaliteit van vroeger toen ze nog in japan gemaakt werden. tegenwoordig komen de meeste spullen uit China wat genoeg zegt over de kwaliteit.

bij mij komen er geen shimano molens en hengels meer in, gezien ik de kwaliteit ten opzichte van de andere merken zeer matig tot zeer slecht vind.

  • 3 months and 3 days geleden
Gravatar
john
.

@molen: welke molens komen er bij jou dan nog wel in ......?

  • 3 months and 3 days geleden
Gravatar
peter
.

Veel meer keuze is er niet. Daiwa, okuma misschien? Penn bijv. lees je op (Amerikaanse) fora ook wat negatieve dingen over. Lagers die het begeven etc.

  • 3 months and 3 days geleden
Gravatar
Kantvisser
.Groningen

Wel Bennie , ik schrijf dit niet voor niets. Ik ben ook helemaal verknocht aan de oudere Shimano hengels en molens. Je denkt dat de kwaliteit voor zo,n merk nog goed is, maar dan sla je de plank mis. Er word meer winst gemaakt en het materiaal word minder. Net als met de auto,s ook de japanse goedkopere molens zijn niet verkeerd.Maar een molen van een paar tientjes verwacht je niks van , maar enkele honderden euro,s mag je wat verwachten toch?

  • about 3 months and 3 days geleden
Gravatar
Chris
.Dirksland

Vis zelf met de Shimano Stella SW modellen 2008 (Japanse versie) in Noorwegen.
Deze geven geen krimps en lopen perfect.
De nieuwe 2013 modellen van deze serie kunnen hier niet aan tippen.
Kijk eens bij Alan Hawk op de site voor onafhankelijke molenreviews en complete verslagen van hoe een molen in elkaar zit. AlanHawk.com
Daar kun je wat mee !

  • 3 months and 2 days geleden
Gravatar
Peter
.Breezand

Dan mag je je handen dicht knijpen ik heb twee daiwa saltiga molen en moet een klein onderdeeltje hebben daar sta ik al een halfjaar op te wachten de molens draaien echt super maar de service van daiwa is echt ... en dat is al jaren zo

  • 3 months and one day geleden
Gravatar
Rokus
.Rotterdam

Zet er wel even bij dat de Stella s 4 keer zo duur zijn.true23

  • 3 months and one day geleden
Gravatar
Arjan
.

Ben over de service van molens via Pure fishing echt teleur gesteld.
8 weken voor servicebeurt of gewoon molen kwijt.
Heb ik het over merken als Abu García en Pen.
Blijf ik toch bij Shimano, service met een week weer terug.

  • 3 months and one day geleden
Gravatar
GJ
.

Ben toch wel benieuwd hoe jij met je molens omgaat als je ze zó versleten krijgt in zo'n korte tijd. Dat kan bijna niet meer aan de molen liggen...

  • about 2 months and 4 weeks geleden
Gravatar
Kantvisser
.Groningen

Wel G.J. dat zal ik je proberen uit te leggen. Ik vis er mee en na het vissen word deze met lauw water afgespoeld, waarna ik ze weg leg te drogen. Uiteraard is tijdens dit proces de spoel er af gehaald. Daarna word er naaimachine olie gebruikt voor het lijn rolletje en een iets dikkere rijwielolie voor de as waarop de spoel zit. Shimano die me zelf heeft gebeld, spreekt ook niet over slecht of geen onderhoud maar over Slijtage. Zou Shimano de trent qua prijs en materiaal welke ze eerder hadden met de Japanse materialen door hebben gezet waren ze al failliet geweest, maar men moest goedkoper(chinees materiaal) inzettenen inkopen om toch winst te maken. Daardoor zitten wij met de zooi. En dan spreken over een snelle service?? Mijn molen was 3 weken weg, maar oké dat zal dan wel normaal zijn. Heb wel weer Shimano weer gekocht via marktplaats en wel de ULTEGRA 10000 die kwalitatief (japan) vele malen beter is dan de Chinese 14000. Trouwens heb ook de AERO Technium reeds vele malen mee gevist en nooit geen problemen alhoewel na de eerste keer op een gulletje van 45 cm de tandwielen aan moes. Daarna nieuwe er in en nu inmiddels zeker 10 jaar oud, zonder reparatie en 1000 vis uren overtroffen.
Groet en tot aan de waterkant.
Kantvisser

  • 2 months and 3 weeks geleden