commander
Ik heb foto's gezien van de nieuwe marcraft commander, prachtig concept,
maar de vanaf prijs vind ik wel hoog,
je kan hem qua grote vergelijken met de nieuwe pro-guide 1675 van lund,
maar die heeft IPS2 en is 2.29 breed daar de marcraft geen IPS heeft wat nadelig is in de golven, de pro-guide is goedkoper met de korting af en je hebt dan wel een lund die zijn naverkoopwaarde verzekerd, oorspronkelijk was de marcraft een goedkoper alternatief voor de USA boats maar dat is blijkbaar niet meer waar.
nogmaals het is een mooie boot maar de prijs doet me nadenken.

groet
Tim, onbekend, 20/01/2008

REAGEER

Gravatar
vertikaler
.

Wat is de prijs dan??, ik weet zeker dat Marcraft boten uiterst scherp geprijsd zijn en goedkoper zijn dan een vergelijkbaar usa model, hier zit n.l ook hun kracht in, n.l super afgewerkt/duurzaam en op maat gemaakt, en lager geprijsd

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
JRS
.

De Marcraft 535 is er standaard vanaf € 13.999,00 en is dan volledig naar wens gebouwd.
En jij weet het zeker?

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Mark de Boer
.

Hallo Tim,

Ik ben sinds vrijdag de gelukkige bezitter van de Marcraft Commander nr. 1.

Ik heb veel boten gehad, waaronder een aantal aluminiumboten zoals Alumacraft. Ook dit zijn goede boten.

Echter ben ik van mening dat de Marcraft mij beter bevalt. Hiervan is de grootste reden dat er naast het enthousiasme van de jongens uit Leeuwarden er tevens van alles mogelijk is met de uitvoering. Doordat ik veel in het buitenland vis heb ik bepaalde eisen en wensen.

Na eerst de 520 van hun gekocht te hebben en nu de 535 ben ik van mening dat de afwerking top is. Vandaag met windkracht 6 en vlagen 7 op het zwarte water geweest te zijn aan lager wal, kunnen wij werkelijk zeggen dat de boot als een dijk door het water ging. Door het mooie onderwaterschip ligt hij heel vast en het boegwater verdwijnt mooier dan bij de Alumacraft. Je bent van harte uitgenodigd om eens mee te gaan om het zelf te ervaren.

Dat jij de boot duur vind is subjectief. Ik denk dat hij zeer concurrerend geprijsd is, met nog enkele voordelen die bij een andere boot niet mogelijk was geweest door de standaardisatie.

In ieder ben ik er héél blij mee.

Groeten,

Mark

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Denys
.

Ik vind de marcrafts ook erg duur hoor. Terwijl de kwaliteit nog maar raden is. Tenslotte zijn ze er nog niet lang genoeg om eerlijk te oordelen over de levenduur en betrouwbaarheid van de boten.

Als ik een keuze moest maken kwam ik ook eerder bij alumacraft of lund.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Eric
.

wie beweert dat de Marcraftboten qua prijsstelling onder de Amerikaanse topboten zit zit er volgens mij absoluut naast.

Ja de eerste twee jaar toen Marcraft er mee begon waren ze goedkoper. Maar nu allang niet meer hoor. Persoonlijk hebben deze boten niet mijn voorkeur
Duur, enorm gewicht, geen bijster hoge vrijboorden, van vergelijkbare Lund en Alumacrafts zijn de vrijboorden hoger.

Afwerking is wel top overigens.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Marc
.

Volgens mij begon de Pro Guide serie vanaf 18.000 euro, dus best een verschil met de Marcraft.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vdb
.

Koop toch gewoon een lund of alumacraft, die hebben zich al die jaren bewezen en je weet wat je koopt.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vertikaler
.

Dat bedoel ik de proguide begint vanaf 18000euro da's een heel verschil. De 535 Commander is een pracht boot, voor mij te groot, maar daartegen vind ik de 410 Challenger helemaal top!!! vooral in die rode kleur. In die lengte klasse heb ik (persoonlijke smaak)nog geen mooier gebouwde visboot gezien de lund rebel 1450 en alumacraft fishermen kunnen zich hier mijn inziens nooit mee meten. Ik hoop mij er ooit eentje te kunnen bemachtigen want dat bootje is het voor mij helemaal.
Nogmaals het is ieder z'n persoonlijke smaak en die verschillen gelukkig

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Tim
.

Hoi Marc
zoals ik al zei het is een prachtige boot,ik keur dit zeker niet af,ik vind gewoon de prijs te hoog,
de pro guide 1675 koop je ook voor 14000.
sucs met je boot

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Gerard.
.

Verticaler, je moet die 410 Marcraft niet vergelijken met een Alumacraft Fishermen. Ik geef toe de Marcraft is beter afgewerkt maar daarvoor betaal je ook 1000 of 1500 euro meer.

Vergeet ook even niet het volgende. Deze "kleine" jongen van Marcraft heeft wel even een gewicht van rond de 270 tot 300 kilo. De Alumacraft weegt daarintegen maar 210 kilo.

Met de marcraft 410 moet je minimaal een 30 pk BBM hebben om een beetje vooruit te komen.

Met de lund Rebel kan ik hem niet vergelijken, volgens mij word deze niet meer gemaakt.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
eric
.

super mooie boot en een goed fries produkt maar hij is en blijft gelast de meeste usa boats zijn geklonken

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vertikaler
.

Klopt gerard, als je goed had gelezen schrijf ik ook dat deze niet is te vergelijken met resp fisherman en rebel. Ook ik ben aardig op de hoogte van boten gewicht/prijs/etc.etc. In deze lengte klasse ben ik echter nog nooit een boot tegen gekomen die vergelijkbaar is, maar ik hou me aanbevolen als je iets vergelijkbaars weet voor me weet wink

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
dirk
.

nou ik ben een bezitter van een marcraft 410 dat van die 30 pk is waar maar hij kan tot 50 hebben dan doet de boot het echt wel hoor en de prijs is ook wat je er voor over hebt
ik vind het wel lekker als er een beetje wind staat niet gelijk naar huis te moeten
anderen boten ben je ook zomaar 10000 voor kwijd met trailer en zo
ik vind het een top boot

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
charles
.

jullie wijken af !!!
initieel ging het hier om een concurerend product versus de us boten te bieden aan een betere prijs.
nu dit verschil is dus te verwaarlozen, de kwalitieit zal de toekomst moeten uitwijzen, dus ik zou gaan voor bewezen amerikaanse Lund boten.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Gerard.
.

Verticaler je zegt dat de 410 niet te vergelijken is met een Fishermen of een Lund Rebel 1450. Welnu dan vergelijk je de boot toch juist wel met genoemde merken en types!! Waarom noem je anders juist specifiek deze modellen????

Tsja als je er vervolgens een 50 pk BBM op nodig heb waar is je voordeel dan gebleven. Een 50 pk is wel even een andere prijs als een 20 of 30 pk motor.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Mark de Boer
.

Hallo Charles,

Ik denk niet dat wij afwijken. Het verschil in prijs is nog steeds aanwezig. Echter mijn punt is dat ik vind met de persoonlijke wensen die ik heb, ik voor een Marcraft heb gekozen. De indeling en uitvoering is vrij en dan heb ik niet gehad bij mijn vorige boten, ondanks dat dit ook uitstekende boten zijn.

De kwaliteit is inderdaad nog maar een jaar of 3 bekend. Het enige wat kan tegenvallen in dit geval is if het gebruikte aluminium en lastechnieken afdoende is. Laat ik jouw nu vertellen dat ik 20 jaar in het vak van metalen zit. Ik kan jou dus verzekeren dat dit wel snor zit.

Jij hebt zeker een punt dat Lund en Alumacraft zich al bewezen hebben. Aan de andere kant ben ik van mening dat een nieuw producent altijd een kans moet hebben en zeker als het van Nederlandse bodem komt. Zonder goede argumenten ga ik voor vernieuwing.

Groet,

Mark

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
vertikaler
.

Ik geef het op :(

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
nico
.

Hallo Visbootkenners.

Na wat leeswerk kan ik maar 1 conclussie trekken.
De ideale boot bestaat niet, maar word ge-idealiseerd door de eigenaar omdat deze op zijn manier de beste boot denkt te hebben.
Dus iemand anders overtuigen van jouw ideale boot lukt daarom ook niet.
Het is net als bij relaties.
De een houd van blond en de ander van donker.
De een van slank en de ander van gezellig vol.

Waarom hoor ik niemand over de prachtige perfect afgewerkte polyester uitvoeringen zoals Nitro Tracker, Skeeter, Stratos, Ranger etc.
Dat komt zeer waarschijnlijk omdat deze boten slechts heel beperkt te koop zijn In Nederland.

In Amerika bestaan wel 20 kwaliteitmerken die deze bass-boten maken en zijn qua afwerking niet door aluminium te evenaren.

Er komt een tijd dat de aluminium boten bij het schroot liggen omdat ze af zijn.
Dan vaart de polyester uitvoering nog 10 jaar door.

Aluminium oxideert nu eenmaal en raakt moe van de golven (metaalmoeheid), dus gaat minder lang mee.
Polyester (kunststof)raakt niet moe en oxideert niet.

Zie de foto van mijn boot.
Is het geen plaatje?

Groet Nico.

  • 16 years and 3 months geleden