Ik weet niet welk merk, type en/of bouwjaar je bedoeld.
Maar bijvoorbeeld van Mercury 40, 50 en 60pk EFI (van +/- 2003 tot ?) is alleen de computer(ECM=Engine Control Module) anders.
(Wel binnen een stuk of 3 groepen van serienummers)
Of het kan? ja
Of het mag? waarom niet
Bij andere merken is het ook zo, weet alleen niet of het net zo makkelijk is als bij Mercury.
Door de vraag te stellen geef je zelf ook al een beetje te twijfelen.
Opvoeren gaat altijd ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid.
Ik zou het niet doen, aanbieding zeker ?
Suzuki motor, computertje wordt aangepast en grotere lucht in laat. Motoren 40, 50 en 60 zijn exact dezelfde. Alleen andere software of zoiets... gr johannes.
Henk, John.
Van genoemde Mercury 4T EFI 40, 50 en 60pk zijn alle componenten/onderdelen, van blok, cilinderkop, injectoren, tandwielen tot uitlaat, exact hetzelfde.
Het enige wat verschilt is de computer(ECM).
Andere merken doen hetzelfde. Ook die hebben 1 basismotor die in 3 uitvoeringen uitgebracht worden.
Afhankelijk van het merk kunnen dat in de reeksen 10,15,en 20pk zijn of 25 en 30 pk, 75 en 90pk.
Waarom?
Het is veel te duur om voor elke klasse een aparte motor te ontwikkelen, onderdelen op voorraad te houden enz.
Heeft niks te maken met onbetrouwbaarheid of het het ouderwets opvoeren in je schuurtje te maken.
vergeet niet de sproeiers van de carburators te vergroten van inlaat doormeter indien met carburators model. alsook de computer,anders krijg je niet genoeg benzine en is al het werk voor niks geweest. rest zijn moters idem qua boring,slag , en cc inhoud.
Ik weet niet welk merk, type en/of bouwjaar je bedoeld.
Maar bijvoorbeeld van Mercury 40, 50 en 60pk EFI (van +/- 2003 tot ?) is alleen de computer(ECM=Engine Control Module) anders.
(Wel binnen een stuk of 3 groepen van serienummers)
Of het kan? ja
Of het mag? waarom niet
Bij andere merken is het ook zo, weet alleen niet of het net zo makkelijk is als bij Mercury.
Door de vraag te stellen geef je zelf ook al een beetje te twijfelen.
Opvoeren gaat altijd ten koste van de levensduur en betrouwbaarheid.
Ik zou het niet doen, aanbieding zeker ?
Wat denk je zelf hoe lang die het zal volhouden? 50% meer vermogen!En wat hebben ze gedaan met het ombouwen?
Suzuki motor, computertje wordt aangepast en grotere lucht in laat. Motoren 40, 50 en 60 zijn exact dezelfde. Alleen andere software of zoiets... gr johannes.
Henk, John.
Van genoemde Mercury 4T EFI 40, 50 en 60pk zijn alle componenten/onderdelen, van blok, cilinderkop, injectoren, tandwielen tot uitlaat, exact hetzelfde.
Het enige wat verschilt is de computer(ECM).
Andere merken doen hetzelfde. Ook die hebben 1 basismotor die in 3 uitvoeringen uitgebracht worden.
Afhankelijk van het merk kunnen dat in de reeksen 10,15,en 20pk zijn of 25 en 30 pk, 75 en 90pk.
Waarom?
Het is veel te duur om voor elke klasse een aparte motor te ontwikkelen, onderdelen op voorraad te houden enz.
Heeft niks te maken met onbetrouwbaarheid of het het ouderwets opvoeren in je schuurtje te maken.
vergeet niet de sproeiers van de carburators te vergroten van inlaat doormeter indien met carburators model. alsook de computer,anders krijg je niet genoeg benzine en is al het werk voor niks geweest. rest zijn moters idem qua boring,slag , en cc inhoud.
het is bij ons mogelijk om de ecu te upgraden/remappen avt marine tuning
Kan ik mijn Suzuki motor van 40 pk bouwjaar 2018
Ook een tuning aan laten doen ?
En wat kost dat dan.