boot
hallo

een tijdje geleden heb ik ook al een bericht geplaats maar ik ben er nog niet uit wat ik er mee aan moet.

welke boot nu stabieler is steviger is minder windgevoelig.noem maar op.

het gaat om de linder sportman 400 model 2008, de quicksilver dlx of de sf serie.

kwa opbergruimte maakt me even niks uit, en vlakke vloer.

heel hartelijk dank alvast
je mag me ook mailen naar: bjornjanssen80@hotmail.com

vriendelijke groet bjorn janssen
bjorn, onbekend, 23/06/2008

REAGEER

Gravatar
Jaak uit Kinrooi
.

Hoi Bjorn, na een paar buikboten nu toe aan een echte boot? Als ik in jouw plaats was dan zou ik met alledrie de boten een proefvaart doen. Je hebt toch kennissen zat? Vraag aan een paar om een dagje mee te mogen vissen. Dan krijg je al een goede indruk van allerhande zaken, ook van de tekortkomingen. Ik heb jammer genoeg geen Linder of Quicksilver. Ben in het gelukkige bezit van een RHEA GIPSY 480. Ik vermoed dat jij een wat lichtere boot wil om op de onmogelijkste plaatsen te kunnen traileren, niet? Ik heb wel de indruk dat hoe lichter het bootje is, hoe windgevoeliger het is. Veel succes met je zoektocht. We komen elkaar nog wel eens tegen denk ik. Doe tevens de groeten aan je twinbrother. Jaak Beijnsberger.

  • 15 years and 9 months geleden
Gravatar
mark
.

wat denk je van de sylvan 15 ft dlx wil je de 2 die je hier voor noemt echt niet kopen als je deze boot ziet mvg mark

  • 15 years and 9 months geleden
Gravatar
Wilfred
.

Vanwege de vergelijkbare gewichtsklasse zijn ze alledrie vrij windgevoelig; niet te vergeljkien met een rhea gypsy 480 maar die weegt ook het (drie)dubbele van de boten die jij noemt. De quicksilver dlx is het minst windgevoelig (weegt ook het zwaarst). Van de Linder sportsman 400 kan ik uit ervaring zeggen dat het een prima, robuust en stabiel bootje is. Ik heb er zelfs in Denemarken mee op de kleine belt gevist; onder rustige omstandigheden no problem. Is niet genageld zoals de quicksilvers. Er staat overigens in deze rubriek een Linder te koop. Suc6 met je orientatie.

  • 15 years and 9 months geleden
Gravatar
david
.

Beste Bjorn, de linder die je noemt is een boot die kleiner is dan de quicksilvers die je noemt. De linder is maar 4m, en de quicksilvers 4,42meter. Je kan ze dus niet vergelijken. ALs je een quicksilver neemt van 4 meter dan zie je dat de aludikte 1,4mm is, bij Linder is dit 1,8mm. Een linder is ook onzinkbaar, en heeft een scandinavische kwaliteit (top). Maar ik vind persoonlijk zo'n boot met bankjes maar niets. Ik had er ook zo een (rana) en hoewel dat ding bangelijk drifte, was het telkens een geklungel als er tijdens het drillen van een vis van stuurman moest gewisseld worden. EEn open boot is natuurlijk de oplossing, en dan kan je kijken naar inderdaad bv de quicksilver dlx. De SF serie zou ik om reden van die bankjes nooit nemen. Als het grote water een doel is zou ik kiezen voor min. die quicksilver DLX, of een Sylvan, ALumacraft, Lund. ALs gewicht geen rol speelt is zo'n polyestere Rea natuurlijk een keuze voor 't leven. Niet makkelijk he. Idealiter heeft een mens dus inderdaad 2 boten : 1 voor het grote water, en een kleine lichte boot voor polders, kanalen, etc.

  • 15 years and 9 months geleden
Gravatar
bjorn
.

hallo

allemaal bedankt voor jullie reactie. jaak inderdaad mijn keuze gaat uit na wat kleinere wateren. waar je hem overal in kan traileren.
maar tuurlijk wil ik ook de maas en andere riviertjes op, zeker niet de waal, want daar is die weer te klein voor. mij gaat het om een zeer stabiel bootje kopen die niet echt windgevoelig moet zijn en waar je fijn mee gan driften.
ik vind de bankjes juist wel fijn zeker de middelste, je kunt daar fijn je visopleggen voor te meten of op gaan staan voor te jerken.

koop je een quicksilver dlx heb je dat niet. misschien wel 2 opbergvakken maar dat heb je in het nieuwe model linder ook.

tevens wil ik graag in de toekomst na zweden gaan dus daar moet ik ook na kijken.

groet bjorn

  • 15 years and 9 months geleden
Gravatar
Stefan
.

Hallo Bjorn. Met de aanschaf van een boot zul je ook de nadelen van de boot moeten accepteren.

De boten die jij noemt zijn allen vrij licht. Een drift zoals je die kan maken met een alumacraft/lund/marcraft van rond de 300 kilo of meer ga je nooit kunnen maken met deze boten.

Toch is er nog redelijk veel mogelijk hoor. In Ierland heb ik een hele week met een alumacraft V16 gevist. Ook op groot water. Met een driftzak(ken) kan je toch een goede drift maken ondanks het vrij lage gewicht van een boot.

Er zijn nog wel meer nadelen aan een lichte boot. Vaak klapperen op de golven bij hard varen. Vaak wat lagere vrijboorden, in ieder geval voor redelijk groot water te laag.

  • 15 years and 9 months geleden