bestellen boot
ik zou graag een visboot uit de verenigde staten naar Europa laten overkomen
het liefts van al een volledige set op trailer eventueel met motor
Enige tijd geleden meen ik hier een discussie gelezen te hebben over deze topic
graag adressen/gegevens van mogelijke dealers in de US
zeer zeker wat betreft de wettelijke documenten zodanig er geen problemen optreden bij mogelijke inschrijving
tegvens zijn mogelijke adressen/gegevens van bedrijven dit import vanuit de US doen zeer welkom.
Luc de vroe, .(JavaScript must be enabled to view this email address), Bilzen, 26/08/2019

REAGEER

Gravatar
rc
.

jou email klopt niet

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
Teun
.

Luc,
Je gaat in de usa een boot kopen +/_ $ 30.000 vooruit financieren en dan maar zien of er iets gaat komen... denk dat je beter in de buurt een boot koopt. Lured verkoopt Lund. De nautische unie Crestliner en starweld. Met de huidege $ koers is het niet eens meer de moeite, wat als je aanspraak wilt maken, ga je dan zielig doen bij de europese dealer.... gebruik uw verstand en koop hier.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
Pieter
.

Ben het met Teun eens.
- Amerikaanse (eventuele) problemen bij een dealer in Nederland oplossen is niet zo gemakkelijk.
- Ik heb zelfs ook gehoord dat bij een USA bb-motor tijdens een beurt, de dealers hier het al snel voor gezien (kunnen) houden. De Europese software zou de USA motor niet goed uit kunnen lezen, o.i.d. (helemaal zeker weet ik dit niet maar ik zou toch eerst héél goed informeren)
- Bijvoorbeeld een CE-keurmerk zal er waarschijnlijk niet bij zitten. Dat komt er door de dealer hier pas op. Ga dat hier in Nederland zelf maar eens regelen! (En kom zónder dat CE keurmerk maar eens aan een botenverzekering!?) De dealer hier gaat je er waarschijnlijk niet bij helpen, jij hebt hem immers "overgeslagen".

Ik denk dat er heel veel extra (en behoorlijk hoge) kosten om de hoek komen kijken.
Of het allemaal de moeite waard is, dat valt nog te bezien.
In ieder geval succes.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
RR
.

Voor info kan je mij bellen, je mail werkt niet
+31653167200

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
Peter
.

Ik heb ook een geïmporteerde Lund uit de USA. In principe is er niets mis mee denk ik. Heb gewoon een kenteken en verzekering enz. De mijne was sterk verouderd en die heb ik totaal vernieuwd. Let wel op met de amerikaanse trailer: die zijn hier niet goedgekeurd en ook niet te krijgen. Het dus een nieuwe Pega Lundliner gekocht. Maar als je 'm daar niet al te duur kan kopen zou ik het wel overwegen. Je kan toch ook de Nederlandse dealer inschakelen? Die kan je nog beter adviseren.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
Wiek
.

Wat denk je van 25% extra invoer belasting?

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
RR
.

De importeur betaalt dezelfde dollarkoers en invoerrechten. Dus dat maakt geen verschil. De kunst is goedkoop kopen in de USA.
Interesse?
+31653167200

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
rc
.

bel nouw gewoon rr op in nl heeft mij 100% goed geholpen ook voor inschtijven boot i.
top gast echt waar geef me je goede email maar bel ik je op.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
Kevin van walderveen
.Ridderkerk

Google Scl rotterdam de experts in het verschepen van voer en vaartuigen voornamelijk uit amerika die kunnen alles van a tot z regelen

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
rudy
.

nieuw gekochte boten komen met ce keuring naar europa., bij gebruikte boten vervalt de ce keuring. helaas is het nu met de huidige dollarkoers niet meer rendabel.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
RL
.

Het is niet duidelijk of je een nieuwe of 2e hands bedoelt.
Dat maakt op zich voor t kostenplaatje niet zo veel uit. Wel wat je wil uitgeven. Bij lage aanschafprijs drukken de vaste kosten natuurlijk een stuk zwaarder.

Een voorbeeldje wat je globaal kwijt bent als je een visboot+ motor importeert naar Nederland. (Afgeronde prijzen.)
Voor de Belgische situatie kan t anders zijn, ik weet t niet.

€25.000 - aanschaf in de VS
€1200 - transportkosten gemiddeld (oost of west VS maakt natuurlijk verschil)
€390 - verzekering 1,5%
€700 - afhandelings- en verladingskosten gemiddeld (indien je het aan een bedrijf uitbesteed)
€460 - invoerrechten 1,7%
€5800 - 21% BTW
Totaal €33500

Met de huidige dollarkoers zal je geen grote winsten kunnen boeken. Maar zoals RR ook aangeeft, kán je afhankelijk van jouw handelskunsten gunstig een boot importeren. Denk ook aan opties die in NL/BE niet leverbaar zijn.


Puntje: Sinds Trump de rest vd wereld de handelsoorlog heeft verklaard, zijn er van een aantal (specifieke) goederen de import tarieven gewijzigd (lees: ernstig verhoogd)
Informeer daarvoor bij de belastingdienst voor de recente gegevens.

----------------------

Trailer:
Indien je boot/trailer combi onder 750kg weegt is er weinig aan de hand. Hoogstens dat je je verlichting moet aanpassen.

Is die zwaarder dan 750kg, wordt t verhaal heel anders. Dan heeft de trailer een eigen kenteken nodig en moet een nogal wat aangepast/veranderd worden. Bij elkaar loopt dat in de 1000den.
Het is vaak makkelijker/handiger een (andere) trailer in NL/BE te kopen. Die eventueel meegeleverde trailer kan je altijd nog voor €500 - 700 verkopen. (bijv. stallingstrailer).

Check bij de verlader wat handiger/goedkoper is. Boot met of zonder trailer?
Komt ie zonder trailer, dan moet er een krat gemaakt worden.

BBM:
Vrijwel alle fabrikanten van buitenboordmotoren bieden wereldwijde service. M.a.w. dealers zijn verplicht service te bieden.
Wat wel kan zijn is dat er soms voor de verschillende werelddelen kleine afwijking in uitvoering kan zijn. Dan kan t zijn dat zo'n onderdeeltje niet op voorraad is en dat je wat langer op moet wachten.
Dat bepaalde dealers er niet aan willen is een ander verhaal. Bij garantie claims krijgen ze een vaste vergoeding van de fabrikant en dat is vaak minder dan wat ze 'normaal' vragen.
Tja als t om een motor ouder dan 3 -5 jaar gaat hoef je je om dat laatste ook niet druk te maken.

CE certificaat (is GEEN keurmerk)
Als een product van buiten de EU ingevoerd moet worden, moet dit van een CE certificaat voorzien te zijn. Zo'n certificaat kan je zelf ook opstellen, maar kost veel specifieke/gedetailleerde kennis, tijd en geld.
Dit certificaat wordt eenmalig opgesteld voor elk product.
Dus ga voor een boot dat al eens op de europese markt is verkocht. Dit kan je opvragen bij de fabrikant, waar je tevens dat certificaat kan opvragen. Heb je geen importeur voor nodig.

Informeer ook bij auto importbedrijven die uit de VS importeren.
De procedures zijn nagenoeg hetzelfde.
En als laatst. Kijk ook in Canada rond. Kan soms een paar duizend euro schelen. (wel opletten. je hebt ook canadese dollars)

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
rudy
.

i.v.m de ce die vervalt als de boot gebruikt is geweest is in de us ook al is die op europeese markt gebracht . die dealer geeft dan geen ce meer. je kan hem zelf ce keuren maar kost veel geld.

  • 4 years and 7 months geleden
Gravatar
RL
.

@Rudy
Voor een CE certificaat tbv een zelf geimporteerde boot moet je al helemaal niet bij een dealer zijn. Maar bij de fabrikant, zoals ik al schreef. Het type plaatje met de CE markering wordt immers door de fabrikant aangebracht.

Het zelf CERTIFICEREN van een boot kost op zich niet zo heel veel geld. Maar de tijd en moeite wat je erin moet stoppen, is enorm. Je moet bijvoorbeeld van letterlijk elk boutje, behalve de afmetingen, ook de breek- en treksterkte weten.

  • 4 years and 7 months geleden