Advies gevraagd
Wie heeft ervaring met een Yamaha 40 achter een marcraft 496?
Vermogen genoeg om goed in plané te komen of heb je echt die 10 pk extra naar de dus 50 nodig?
Ik hoor graag!
Vermogen genoeg om goed in plané te komen of heb je echt die 10 pk extra naar de dus 50 nodig?
Ik hoor graag!
met een 440 is 40 aan de krappe kant
Wat is je budget?
Ik heb een Lund 1625 met 60pk Honda, met 2 man uitgerust ongeveer 50per uur maar die marcraft is een stuk zwaarder dus denk dat je toch wel minimum een 50 gaat nodig hebben om snel in planne te gaan
Marcraft's zijn zware boten. Ik zou voor een 60 pk gaan voor de 496.
k had een 60 pk mercury op mijn 496 duidelijk onvoldoende!!!
ik heb nu een 90 pk suzuki gekocht! het is perfect !!
men heeft minstens 75 nodig pk b.v. . evintude etec
MVG Yvan
Die 40 pk gaat telkens zwaar moeten "werken" en dat geeft een hoger brandstofverbruik; als je een motor neemt die je boot vlot in plane kan brengen, en je kan het daarna opbrengen om gas te minderen, dan bespaar je duidelijk op je verbruik. Bovendien zal die zwaardere motor ook minder onderhevig zijn aan sleet.
ik heb de laatste nieuwe yamaha f 40 fetl. deze injectiemotor kan je niet vergelijken met de 40 carburator versie. de injectiemotor is veel krachtiger en zuiniger dan vorige model. ik gebruik deze aan mijn ryds met gewicht van 600 kg en deze haalt vlot zijn 55-60 km/u je kan wel voor de 50 pk gaan , deze heeft 4 cylinders t.o 3 bij de 40 pk.
40 pk = 40 pk
Of het nu 3 of 4 cilinders, carburateur of injectie is. Het vermogen(kracht) blijft hetzelfde.
Wat wel verschil kan uitmaken is de koppel in de lage toeren. Daar wint een 2 takt tov een 4 takt.
Dus zou je moeten kijken naar een Etec.