Wout Van Leeuwen Noorwegen Festival: Dag 4

Door: Joris Nieuwenhoff

Was er een met een stralende zon en te weinig wind. Daardoor was er helaas wat weinig drift. Door af en toe de motor bij te zetten was het toch mogelijk om de boot in beweging te krijgen en de verschillende taluds af te vissen.

Weinig wind en stroming!

Vandaag ben ik op pad geweest Mijnheer Watson, Richard, Maart en Henk. Op een mooi talud rond de 30 meter pakken we vrij snel al de eerste paar zeewolven. Daarna wordt de actie overgenomen door de lommen.

Mooi zeewolf voor het avond eten.

Daar zaten we niet op te wachten maar toch zijn het mooie vechtersbazen. We nemen ze mee om 's avonds te dienen als maaltijd. Mijnheer Watson vangt hier nog een mooie grote zeewolf en is ook helemaal in zijn nopjes.

Harde vechters.

We zijn verschillende stekken afgeweest en her en der wordt vis gevangen. Daarna proberen we het op de heilbot. We monteren een hele koolvis op een takel en laten deze op een mooi plateau van 25 meter zakken.

Voor deze pracht vissen zijn we hier!

Ondertussen is er een windje opgekomen waardoor de drift met 1, 5 knoop eigenlijk niet beter kan. Richard pakt al vrij snel een mooie zeewolf die goede sport geeft en het duurt daarna geen 5 minuten of er wordt aan de koolvis geknabbeld.

De meeuwen pikken nog een maaltje mee.

Even wachten, verder laten knabbelen, nog even wachten en dan begint de lijn te lopen. Met een ferme aanslag wordt de haak gezet en Maart vangt een mooie heilbot van 80 centimeter.

Mooie heilbot niet echt zware vis maat mooi formaat.

Al pratend met mooie verhalen, genietend van de zon en met regelmaat een leuke vis, komen we de dag door en leggen we om 17.00 uur weer aan in de haven.

Mooi gezonde vis.

Er moet namelijk ook nog gekookt worden voor de hele bende. En dat kost even wat moeite maar om 19.00 uur staat er kabeljauw en lom uit de oven, verse aardappelen met jus en een groente mix met verse broccoli, wortel en mais. Het is stil aan tafel als 17 rode koppen zich te goed doen aan het eten.

Na een dagje op zee kan en genoten worden van een goede maaltijd!

Om 20.00 uur zitten de meesten al weer op het water om nog een avond sessie te houden. Het weer is vandaag ook zo vreselijk mooi. Geef ze eens ongelijk!