Voormalig Fox-directeur aan de leiding bij DAM

Persbericht DAM

Voormalig Fox-directeur aan de leiding bij DAM

Svendsen Sport A/S, een van de belangrijkste verdelers van hengelsportartikelen in Europa, heeft aangekondigd dat André Akkermans de leiding op zich neemt van DAM.

André heeft 23 jaar ervaring met bestuursfuncties in de hengelsportindustrie. Van 1993 tot 2001 Was hij verantwoordelijk voor de opbouw van Sensas Benelux BV, waarna hij aan de slag ging bij Fox International Group Ltd. als European Trading Manager.

Sinds 2010 was André als European Managing Director verantwoordelijk voor de verkoop- en marketingactiviteiten waaronder de implementatie van de directe verkoop en distributie in belangrijke Oost-Europese landen.

André Akkermans is daarnaast ook een ervaren sportvisser met een grote kennis van diverse Europese vismethoden. Svendsen Sport A/S ziet een grote potentie in DAM en de merken die hieronder vallen, merken waarin geschiedenis, kwaliteit en innovatie samen gaan.

Deze mix, die gezamenlijk het DNA vormt van DAM, wacht er op om verder uitgebouwd te worden en André – die sterke relaties opgebouwd heeft met eigenaren van hengelsportzaken door met hen samen te werken en hun zaken verder uit te bouwen door creatieve programma’s en partnerschappen – is de juiste man op de juiste plek hiervoor.

Svendsen Sport verwelkomt André (rechts) met de verwachting dat hij in staat zal zijn om DAM en de verschillende markten samen te brengen en daarbij de waarde van de bedrijven te vergroten.

“Zijn combinatie van kennis van de hengelsportindustrie en verkoopmanagement-ervaring zullen hem goed van pas komen wanneer hij deze nieuwe verantwoordelijkheid op zich neemt”, aldus Lars Svendsen, CEO voor Svendsen Sport A/S.

Tegelijkertijd benadrukt Lars dat ondanks de verkoop van DAM en Svendsen Sport aan het Deense Maj Invest Equity fonds en de veranderingen in het management van DAM, dat er geen veranderingen zullen komen in de verkoopstructuur van het bedrijf. DAM en Svendsen Sport houden elk hun eigen verkooporganisatie, productontwikkeling en marketingteams.

ANDEREN LAZEN OOK