Visreis.nl Pilot Trip Zuid Egypte visdag 3

Visreis.nl

Pilot Trip Zuid Egypte visdag 3

Dag 3 is onze laatste dag en wederom gaat de wekker om zes uur. De spieren in onze lichamen gaan nu zo langzamerhand toch echt wel een beetje tegenstribbelen. Ze moeten overdag bewegingen maken die niet echt heel normaal zijn en zeker niet het ritme waarmee dat plaats vindt. Maar ook voor hen is het einde nabij. Deze derde dag is onze laatste hier en die is toch weer te snel gekomen.

In de haven wacht ons direct een kleine verassing omdat we direct onder de boot twee koraalduivels zien zwemmen. Heel bijzonder en we hebben ze met de waterwolf onderwatercamera mooi kunnen filmen. Dus dat komt vanzelf nog wel een keer in de vrijdagmiddag filmselectie voorbij samen met de rest van onze avonturen hier.

Vanochtend is de wind nog rustig en zijn we vol goede hoop dat we onze poppers nu eens de perfecte actie kunnen meegeven. Maar naarmate we verder uit de kust komen nemen de wind en de hoeveelheid en hoogte van de golven gestaag toe.

Daar hebben we de hele dag een zware dobber aan. Het is niet anders en we accepteren ons lot. Het is wel hard werken om hard en ver te gooien en je balans te houden.

Maar na een dag hard werken komen we toch op een totaal van twee mooie en grote GT’s, een Bluefin Travelly, twee barracuda’s en een Coraltrout.

Niet megaveel maar wel weer indrukwekkende vissen en gegeven de omstandigheden mogen we tevreden zijn met het resultaat.

De GT van Lars is de grootste van de week. Deze gaf een prachtige klassieke explosie van het water op de plek waar de popper op dat moment verbleef. Vanuit het niets knalde de GT er boven op en was Lars een stief kwartier aan het drillen om de vis tegen de stroom in netjes te landen. De glimlach was groot toen de vis aan boord was. Wat een fraai exemplaar.

Wederom missen we iets te veel aanbeten voor ons gevoel. Dit keer niet alleen bij het popperen maar nu ook bij het jiggen. We krijgen alle drie forse aanbeten te verwerken die óf niet haken óf zoals bij Tom eentje die de hengel met visser tot in het diepst doet buigen.

Dat duurt ongeveer drie seconden en vervolgens veert het geheel in een klap weer netjes terug in verticale houding en hebben we afscheid moeten nemen van een jig.

Alles compleet tot aan de nylon onderlijn doorgebeten. De kans dat het een hondstandtonijn was van een aanzienlijk formaat is dan ook groot.

Tijdens het jiggen vangt Tom opeens een barracuda aan de oppervlakte. De vis springt uit het water om het aas van Tom te pakken terwijl hij het net uit het water haalt. De barracuda grijpt het kunstaas dus nog in de lucht!

Zeer spectaculair en terwijl we naar beneden kijken zien we onder de gehaakte barracuda een hele school van wel 30 a 40 barracuda’s rond zwemmen. Dat alles gebeurt onder ons op een diepte van 15 á 20 meter. Met een jig kunnen we ze wel iets hoger lokken maar een aanbeet zit er niet meer in.

Moe maar voldaan is de dag en dus ook onze pilottrip tot een einde gekomen. De wind heeft het ons deze drie dagen bijzonder lastig gemaakt.

Maar door de goede hulp en kennis van Negrashi zijn we er in geslaagd om toch mooie en indrukwekkende vissen te vangen.

Onze lokale partner vist hier al jaren. Met de twee extra visboten die hij nu aanbiedt voor deze specifieke visserij samen met een moederboot is het mogelijk om hier een fantastische visavontuur te beleven. Hij kent de riffen hier op zijn duimpje en heeft goede adviezen voor iedereen die een keer wil leren popperen en jiggen in de Rode Zee.

Vindt je dat popperen en jiggen niet zo interessant maar lijkt de Rode Zee je wel mooi om eens te bevissen? Dan is het ook mogelijk om hier met een moederboot op vissafari te gaan en te gaan trollen en bodem-/nachtvissen.

Lekker met je eigen groep 24/7 vissen en plezier beleven. We hebben hier de beschikking over maar liefst vier moederboten welke voor zes tot acht personen geschikt zijn.

Dus ook voor grotere groepen en visverenigingen ideaal om hier een week gezellig met z’n allen mooie vissen te vangen een onvergetelijke visreis te beleven. Kijk voor meer informatie hier.

En zoals op de meeste vistrips het geval is gaat ook hier vandaag de wind er praktisch helemaal uit...