Visreis.nl Heilbot festival 2016 Torsvag: Dag 6

Visreis.nl Heilbot festival 2016 Torsvag: Dag 6

Beter dan dit wordt het niet. Saving the best for last! Onze laatste visdag hier in Torsvag was de beste. Vandaag zijn er maar liefst 22 heilbotten gevangen en is ook het klassement toch nog weer veranderd.

Alle heilbotten gingen weer netjes de diepte in! Er waren vanochtend nog drie man zonder heilbot maar ook deze drie mannen zijn vandaag met een heilbot thuisgekomen!

Dus iedereen heeft heilbot gevangen op deze reis. In totaal hebben we 45 heilbotten gevangen met 14 man. Vanzelfsprekend hebben we ook een hele bak aan kabeljauw en koolvis gevangen maar ook een schol van 50 centimeter en een zeewolf onder een dobber(?!). Maar daar zijn we niet voor gekomen.

De week begon best taai en de heilbotten waren niet heel erg los maar naarmate de week vorderde steeg het aantal gevangen heilbotten per dag. En deze laatste dag was echt de beste.

Bij ons op de boot hadden we vier vissen en Chris was nog zonder heilbot dus we hadden een missie! Missie geslaagd. Chris heeft er ook een van 81 centimeter mogen aantekenen. Hij was er bijzonder blij mee. Daarnaast tikte hij ook nog even een gulletje van 116 centimeter aan die ook weer vrolijk rondzwemt.

Andre, Henk, John en Ed kozen voor een andere locatie en hadden volle bingo. Ze zijn naar een geul geweest richting noordoosten en zijn daar letterlijk de hele dag niet weggeweest. Ze vingen maar liefst 10 heilbotten. Doorlopend was er actie en iedereen ving heilbot. Ze kwamen dan ook bijna stuiterend de haven binnen.

Nico ging met Daniel en Michael op stap en tikten vandaag zes heilbotten aan voor de lijst. Daarnaast hebben ze ook nog voldoende aanbeten gemist. Dus ook hier veel actie aan boord.

Sander, Peter en Huib hebben stiekem nog even twee heilbotten gevangen en daarmee heeft Huib zich nog snel het klassement in gewerkt op de tweede plek.

Nico is eigenlijk wel een beetje de heilbotkoning want hij ving zes heilbotten en dat is gewoon één per dag: het meest van allemaal! Wel jammer dat daar geen prijs voor was en daar moeten we dan volgend jaar ook maar eens verandering in brengen. John is de overall winnaar met de grootste heilbot van 137 centimeter.

Hij ontving een Fin/Nor Tidal Deep Sea Lifter Hengel met Fin-Nor Offshore spinning 8500. Met deze combinatie ontkomt hem geen enkele heilbot meer! Huib heeft zich nog even snel op de tweede positie genesteld met een exemplaar van 122 centimeter en ook hij ontving dezelfde mooie prijs.

Sander werd derde met een heilbot van 121 centimeter en hij ontving een Fin-Nor Tidal Deep Sea Casting hengel en een Fin-Nor Tidal 575 molen. De stimuleringsprijs ging naar Peter. Hij heeft een uur lang lopen sleuren aan een heilbot van 150+ centimeter en met een wat mindere mobiliteit heeft hij hem wel bovengekregen.

Met een sandeel gehaakt in de zij van de vis was het daarna helaas met één klap gedaan. Vis weg, geen foto, niet gevangen en daarmee zou hij toch eerste zijn geworden. Dus vandaar. Al met al hebben we heel veel complimenten gekregen over de organisatie, gezelligheid, begeleiding op de boot, delen van kennis enzovoorts.

We doen dit dan ook graag en met passie! Volgend jaar gaan we weer en hebben we het hele kamp gereserveerd voor maximaal 32 personen. Van de huidige groep gaan er veel terugkomen en worden er ook andere visvrienden meegenomen. Dus wil jij volgend jaar mee?

Wacht dan niet te lang en reserveer jou plek en kans op deze machtige vis van het Noorden. Stuur een mailtje naar info@visreis.nl of bel ons even op 0628-308345.

Zelf beleefde ik een intense laatste visdag samen met mijn broer. Ik mocht er een van 180 centimeter vangen met een geschat gewicht van 80,8 kilo en mijn Lars een heilbot van 203 centimeter en een geschat gewicht van 112 kilo. Twee van dit soort vissen op één dag en dan ook nog samen vangen was een waanzinnig hoogtepunt!

Zelf doen we natuurlijk niet mee voor het klassement maar het toch best nog even aardig om te noemen. Daarbij natuurlijk ook dank aan onze partner Zebco Europe voor de materialen van Fin-Nor en Quantum. Ik wil alle deelnemers bedanken voor hun deelname en gezelligheid tijdens de reis en ik hoop jullie allemaal snel weer in goede gezondheid tegen te komen. Het was met recht een heerlijke visweek.