**KLAAR**                Zweden (deel 2)

Zweden (deel 2)

Beste sportvrienden,

Nadat we gisterenavond de boten hadden afgetankt en wat inkopen hadden gedaan , werden onder het genot van een pint de plannen voor de volgende dag gesmeed. Na een heerlijke nachtrust met verleidelijke dromen over grote Zweedse snoeken, waren we om 7.00 uur weer uit de veren.

“Frank en Robert visten vandaag tussen de rotsen “

Eerst een lekker ontbijtje en toen ging het richting trailerhelling. Robert zat bij Frank in de boot en Hans bij Mark. Na een kleine 16 km varen kwamen Hans en Mark bij de baai aan die we de vorige avond op de kaart hadden uitgezocht. De watertemperatuur op het grote water was 11 graden en in de baai was het 14 graden. Het was onbewolkt met een luchttemperatuur van 16 graden, en de wind waaide uit het Zuidoosten met kracht 3-4 We begonnen onze baai werpend af te vissen, met behulp van electro motor en driftzak. Zo konden we mooie driften langs de rietkragen maken.

De eerste worp met de Zalt leverde voor Hans direct al een misser op. Na enkele volgers en nog wat missers was het dan prijs voor Mark. Een prachtig getekende vis van 70 cm aan een rood/witte Zalt. We vingen in deze baai nog verschillende vissen op de Zalt pluggen, waaronder een mooie vis van 87 cm. Het werd weer tijd voor een nieuwe stek. Geen probleem want je hebt de baaien voor het uitzoeken. En zo visten we deze dag nog diverse baaien af waar zich riet bevond. Want de meeste snoeken lagen net voor het riet.

“Robert voelt zich prima thuis op het Zweedse water…”

Wat ook goed van pas kwam waren onze polaroid zonnebrillen. Hiermee konden we ons kunstaas goed zien zwemmen, maar ook de vissen die er achteraan kwamen. Soms zagen we dat de snoek ons kunstaas volledig miste en door het kunstaas even stil te houden en daarna weer langzaam binnen te vissen konden we vaak de snoek weer tot een nieuwe aanval verleiden. Mark en Hans vingen samen 13 snoeken.

“Ons beste kunstaas tot nu toe…”

Net zoveel als Frank en Robert die er ook 13 pakten waaronder een van 95 cm voor Robert. Frank en Robert hadden niet in de baaien gevist, maar op het grote water tussen de rotsen. Op een diepte tussen de 1 en 5 meter. Morgen meer en de groeten uit Zweden.