Actuele Vangstberichten tot dinsdag 6 september 2011 - deel 2

... tot dinsdag 6 september 2011 - deel 2

Deel 2 van de prachtige vangsten uit de vakantieperiode. We zien het aantal meervalvangsten duidelijk toenemen en ook alsmaar grotere exemplaren. Wordt dit een nieuwe sportvis? Ze verspreiden zich in ieder geval langzaam maar zeker door heel Nederland.

Deze Noorse vriend was samen met zijn broertjes en zusjes zeer nieuwsgierig en kwam tot amper een paar meter van ons vandaan polshoogte nemen.

Hallo Vissers, op Gran Canaria waar het het grootste deel van het jaar prachtig weer is, worden weer tot de verbeelding sprekende vangsten geboekt. Prachtige Dorades…

...maar ook gigantische blauwe marlijnen. Alle marlijnen worden gemerkt en weer losgelaten. Mocht u ooit eens in de gelegenheid zijn en kans willen maken op een droomvis…

...boek dan uw vakantie op Gran Canaria en ga letterlijk in zee met
http://www.bluemarlin-charters.com/. Visgroet van Lucky Luc Mom, die het ook voor kleinere vissen doet.

Hallo TF, op vakantie geweest in Soroya….

...Veel vis gevangen, héél veel zelfs en bijna alles op de cutbait herring. Groet, Richard en Frans Verhoeven.

Beste TF, sommigen vervloeken de Rapala X-Rap Hot Head, maar ik zweer er bij smile. Ook de Storm Yasei Pro vertical Shad was wederom zeer succesvol, zie de foto waarbij de shad compleet verdwenen is achter in de bek van de grove zeebaars. Met vriendelijke visgroet, Etienne en Michel.

66cm Zeeforel gevangen voor de Haringvlietsluizen. Na vangst direct teruggezet. Groet, Rene van Gend.

Beste TF, gistermiddag ben ik gaan vissen met mijn vader aan het Noordzeekanaal. Na eerst 2 stekken ‘verkend’ te hebben waarbij geen aanbeten voorkwamen, zijn we verkast naar een stek aan het Noordzeekanaal. Ik begon met gevlochten lijn 6/100 met onderlijn 16/100 haak 10. De aanbeet zat er direct goed in en de eerste brasems waren het gevolg.

Na het volzetten van de haak met 2 pieren en 2 maden gooide ik opnieuw in en na een aantal minuten had ik beet waarbij ik al snel voelde dat het geen brasem was. Mijn lijn liep weg en haalde snel toen ik de kans kreeg, mijn lijnclip eraf. Na een minuut of 10 kwam de vis naar boven en kreeg ik al snel door dat er een grote harder aanzat.

....Na een gevecht van 30 minuten was de vis uitgestreden en kon ik hem scheppen aan de kant. Hij paste maar net in het landingsnet en zag al gauw dat het geen klein formaat was! Het was een schitterend exemplaar van 78 cm en een gewicht van 6000 gr! Na het maken van de foto’s heb ik de vis netjes teruggezet. Kortom een geweldige dag en een voor mij bijzondere vangst!! Met vriendelijke groet, Bart van Leijden.

Beste Total Fishing, ik heb in Noorwegen samen met Ellis een heerlijke vakantie gehad…

....Gelukkig hebben we ook nog wat kunnen vissen, een hele bult mooie forellen kwamen even op de kant! ....

...Groetjes, Simon Torenbeek -

Goede tijden voor de viseters met zoveel aanbod aan jonge vis.

Laat in de middag toch nog een mooie vis. Groet, Gert.

Hoi TF, het is zomer dus over het algemeen is het lastig om een karper te vangen. Veel vissers klagen en kijken uit naar het najaar. Ik maak me nog niet druk om tegenvallende vangsten. Met de hoge watertemperaturen heb ik wel een andere aanpak dan in het voor- en najaar….

...Tijd steken in een voerstek doe ik momenteel niet, maar ik probeer het vaak instant en niet zonder succes. Na een tijdje niet te hebben gevist, was het weer raak met boilies van Sander’s Hengelsport. M’n favoriete boilie is Pineapple Birdfood 25 mm. De bijhorende Pineapple pellets en betaïne boosted hookbaits gaan altijd mee. Mijn weekend was weer goed met 2 mooie schubkarpers. Groetjes, Dave.

Begin van het jaar nog een extreem lage rivierstand, waar nu zeker geen sprake meer van is.

Beste Total Fishing, vanmorgen wezen baarzen. Eerste keer na de vakantie. Baarzen waren blijkbaar ook thuis. 10 Stuks gevangen waarvan de grootste 27cm. Op één na allemaal gevangen op de dropshot met regenworm. Hierbij de mooiste van 25cm. Groeten, Jan Roos.

Beste Total Fishing, vandaag met vrouw en kind het water op geweest en 22 baarzen gevangen op Mepps-streamers en een 44 cm op een Salmo Hornet Hot perch. Mijn 4e 40-er van dit kanaal. Groet, Rob -
www.roven.nl

Beste Total Fishing, van de week nog even een keer wezen feederen bij ons in de Hoeksche Waard aan het Spui. Na wat voorn en brasem kreeg ik een klap op mijn hengel. Bij deze, een mooie baars van 45 cm op de casters! Groet, Pieter Jan Vink.

Onze 4 weken vakantie zitten er helaas weer op. Bijna alle dagen gevist en meestal met de boot. Zelfs tijdens een dagje varen met het gezin nog even een hengeltje mee…

... Robin en ik hebben deze zomer het volste vertrouwen in de kleine pikefighter-plugjes. Zeer veel aanbeten op gehad. Groetjes, Eddy te Mebel.

Voor de black bass visserij naar…

... Spanje geweest en ...

...mooie exmplaren gevangen…

...en moddervette Europeese baarzen voor Bennie…

... Greot, Mike Ooms.

Beste Total Fishing, mijn maat weggestuurd om een friettent te plunderen, natuurlijk elke kans pakken en tussendoor een aasje buitenboord. Kwam hij alweer terug met lekkers en ik dus geforceerd binnenvissen… WHAM! Dikke baars. Vriendelijke groeten, Jon Velberg.

De avondregenboog met prachtig intense kleuren.

Hallo TF, net terug van 2 weekjes meervalvissen in Mequinenza samen met men broer en pa. Eerste week zeer goed gevangen, tweede week was wat minder. Deze “beauties” in m’n armen mogen sluiten. De foto in het donker is een nieuw PR van 256cm en omdat deze zo groot was laten wegen door gidsen die wat verderop aan het vissen waren….

....Dat bracht 220 lbs op de teller, net geen 100kg dus. De tweede foto is een meerval van 238cm. Vakantie zeer geslaagd! Groeten, Bart van Opstal.

Hallo TF, bij deze nog een paar foto’s van mooie meervallen waarvan eentje van 1.67m voor de vangstmelding….

...Dit is een hobby die ik nog maar een paar weken doe, dus ik ben er wel fier op! Groetjes, Rudi.

Hallo TF, eindelijk was het dan zo ver dit weekend: de eerste Nederlandse meerval in de boot van 192cm. We hebben dit weekend voor het eerst in Nederland gericht op meerval gevist op de Limburgse Maas. Ik had 4 snoeken en Arno had deze megavis van 192 cm aan de shad hangen. Niet normaal! Hij is meer dan 50 minuten bezig geweest om hem binnen te krijgen. (Spinhengeltje van 60gr.) Groeten, De Vlieto’s.

De taak zit er al bijna weer op voor dit jaar.

Beste TF, vorige week maandag ben ik teruggekomen van een vistrip in Zweden, waar we 10 dagen genoten hebben van de gastvrijheid van Meindert en Renata van Hedesunda Camping. Het was voor ons de eerste keer en zeker de eerste dagen zoeken naar een visje. De metersnoeken lieten het  een beetje afweten, maar verticalend wisten we een mooi aantal snoekbaarzen te verleiden. Bijgevoegd een aantal foto’s van vangsten en de natuur. Groet, Bjorn Neve.

Hallo TF, afgelopen zondag een taaie visdag gehad op de Waal. Werpend naar het ondiepe met de dropshot, toch nog enkele vissen weten te vangen. Groeten, Kim.

Snoekbaarsvisserij in de avonduren..

..voor Piet en mooie exemplaren..

... werden er gevangen. Groet, Piet.

Beste Total Fishing, tijdens een mooie avond vissen met mijn beste maat Johnny Snake uit Rotterdam. Hij had een snoekbaars van 75 cm gevangen. Met vriendelijke groeten, Bas Halsema.

‘Platvissen’ midden in de stad van Leeuwarden, wat een lachertje. Niet alleen voor de snoeken! Ook snoekbaars vindt het regelmatig interessant!...

... Weer die snelheid… deze keer een vette snoekbaars van 96!  Vriendelijke groeten, Jon Velberg.

Deze glasoog van 95 cm is afkomstig van een stek welke gevonden werd door de sonar-software “Dr.Depth”, met dank dus aan GPS-crack Danny G. van
http://www.sonarmappingsolutions.be/! Groet, Erik Goos.

Zaterdag even op de Merwede geweest, ondanks het vrij slechte weer een mooie dag gehad met mooie vissen, waaronder deze snoekbaars van 98cm. Groet, Ron.

Nieuwsgierig als ze zijn (hier vrouw roodborsttapuit), komen ze toch best dichtbij als je ze rustig benadert.

Hallo TF, een mooie snoek van 48 cm gevangen met the pikefighter, zo hebben we er nog 4 gevangen. Groet, Lennert Deruytter.

Woensdagavond nog snel even in de boot gestapt. De lichte wind en af een toe een bui weerhield ons er niet van om het ook buiten de stadssingels nog even te proberen. Na een 3 uurtjes trawlen was dit het resultaat. Beiden snoekjes gehaakt op de Shad Clone Silver, waarop agressief werd aangevallen, gevolgd door een felle dril. De heren aan de kant vermaakte zicht overigens kostelijk. Groet, Danny Sin.

Deze snoek viel voor de driedelige pikefighter plug van spro, al trollend aangeboden. Groeten van Levin.

De reden dat we zeer veel vanuit de boot gevist hebben is de (tijdelijke) moeilijke bereikbaarheid van de Achterhoekse beken en beekjes. Oorzaak: het maaibeleid van het waterschap…

... Op zondag 25 september a.s. zal ik tijdens de SNB-manifestatie gedurende een presentatie uitleg geven over het vissen in de Achterhoekse beken. Ik zal uitleggen wanneer het wel en wanneer het niet gunstig is om hier in het oosten de beken te bevissen. Tevens zal ik het gaan hebben over het te gebruiken kunstaas. Groetjes, Eddy te Mebel.

Groet, Klaas Hoogduin.

Wat een mooi weekend was het! Ik ben bang de laatste mooie, warme dag van het seizoen. Eropuit getrokken met mijn zoon en maatje om eens een dagje op het water te vertoeven. Na eerst een aantal uur gesleept te hebben, op een helder stuk aangekomen waar we de jerkbaits hebben gepakt.

Op een stuk van nog geen 50 meter 4 mooie vissen gevangen waaronder deze 2 meters. De grootste was 106 en de ander nog kwam geen 15 minuten later binnen, deze was 101. De laatste was ook veel lichter van kleur, maar wel erg mooi zoals deze vanuit de diepte het kunstaas pakte! Groet, Dennis.

Het koele weer heeft de watertemperatuur behoorlijk doen zakken. Snoeken dus! We moesten veel doen voor een paar vissen, maar als je dan een stevig robbertje mag ‘vechten’ met zo’n schoonheid van het stromende water, dan heb je een prima dag. Groeten van Wilfred van Nunen.

Hallo TF, vrijdag was het eindelijk zover: m’n eerste metersnoek is een feit! En wat voor één! Salmo slider 7cm deed het ‘m, de trapaandrijving van de kajak werd eventjes vervangen door Snoekaandrijving!...

....Het meetlint stopte bij 1.12m… Check het volledige verslag op
www.ronaldsvisblog.blogspot.com.

Beste Total Fishing, had laatst een mooie esox gefopt. Eerst een grote topwater over een stek smijten, vervolgens groter aas voor snoek, rust… dan maar een half afgebeten klein kikkertje eraan van enkele cm. ‘‘Plok!’’ Vast… of? NEEE, HET ZWEMT! Vriendelijke groeten, Jon Velberg.

Hoi TF, een weekje visvakantie in eigen land heeft ons geen windeieren gelegd. Werpend met jerkbaits wisten we de hele week goed snoek te vangen. De bössel en de prototypes van de nieuwe Bössel XL steken er met kop en…

....schouders bovenuit. Nieuwe stekken ontdekt, dikke kneiters gevangen en heel veel gezelligheid. Kortom: een topweek! Het hele verhaal is terug te lezen op
www.predatorteam.nl. Groet van Klaas.

Deze week de nominaties voor de kabeljauw van Frans, de harder van Bart, de meerval van De Vlieto’s en Rudi, de snoek van Klaas en de snoekbaars van Ron. Van harte gefeliciteerd!

Shimano Europa stelt een fraaie prijs ter beschikking voor de categorie:

Witvis-Zeevis-Snoek-Snoekbaars-Baars-Karper-Jeugd-Vrouwelijke sportvisser-Vliegvissen

Heeft u ook een leuke foto van uw eigen vangst? Stuur dan een foto die aan onderstaande eisen voldoet  naar:
info@totalfishing.nl. Wanneer de kwaliteit goed is wordt hij ook in deze rubriek geplaatst. Formaat minimaal 650 pixels breed, ca. bestand van minimaal 150 kb. Groter mag wel, liever niet kleiner. Zorg dat de foto in ieder geval scherp is en niet te klein van formaat!

Vergeet niet uw naam en de manier waarop u de vis heeft gevangen er bij te zetten. Ook leuk voor de lezers is te weten met welk (kunst)aas u beet heeft gehad. Foto’s van vissen die een anti-reclame voor de sportvisserij betekenen worden niet geplaatst. Negatieve of eventuele schampere opmerkingen over foto’s van lezers in de rubriek Vraag/Aanbod/Discussie worden eveneens niet geplaatst.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over de geplaatste foto’s van uzelf of anderen kunt u mailen met de redactie op info@totalfishing.nl U krijgt dan altijd antwoord.
Heel veel succes en kijkplezier!

Reglement en voorwaarden!! (Voor het laatst aangepast op 28 augustus 2007)
Iedere week kiest de redactie van Total Fishing er een aantal  foto’s uit die het predicaat “Vis van de Week” krijgen. Dat kunnen die week bij veel inzendingen van zeer hoge kwaliteit, eventueel ook meerdere foto’s zijn.  Aan het einde van het seizoen (na 31 maart van ieder nieuw jaar) worden alle “Vis van de Week” foto’s opnieuw in de verschillende  categorien gepubliceerd, waaruit dan door de lezers van Total Fishing de mooiste in elke categorie gekozen kan worden.

De winnaars krijgen van Shimano een uitnodiging voor een bezoek aan het Europese hoofdkwartier in Nunspeet en de daarbij behorende prijsuitreiking. Ook krijgen de winnaars een prachtige herinneringsbokaal die door Total Fishing in iedere categorie ter beschikking wordt gesteld

Kijk hier voor de prijsuitreiking van de winnaars van de mooiste foto’s over het seizoen 2006-2007