Actuele Vangstberichten tot dinsdag 14 juni 2011

... tot dinsdag 14 juni 2011

Met de vele regen die deze week verwacht wordt zullen de rivieren meer en meer water afvoeren en de stroming doen toenemen wat de vangsten positief zal moeten beïnvloeden. Voor het zoute is het nog even wachten voordat de tong de kust aan doet en verder zijn meldingen van mooie zeebaarzen nog vrij zeldzaam.

Bjorn stond oog in oog met ... Groet, Piet Driessen.

Werkweek geweest met (te) weinig vissen van mijn zijde!

De wijk wordt opgehoogd bij ons in Vlaardingen en de tuinen, zowel voor als achter, moesten dus ook omhoog en de hele week en afgelopen Pinksterweekend had ik huisarrest en zorgde voor de aankleding van de opgehoogde tuinen. Dus het woord vissen was even taboe.

Maar gelukig ben ik bijna klaar en kan ik volgende week wee lekker vissen met prima vooruitzichten. Vrijdag a.s. ga ik - wanneer het weer het toelaat - met Dre Vriends weer de baren op en zaterdagavond hebben we van de Eurovissers een competitiewedstrijd in de Dintelhaven.

Kustvisserij
Bijna hetzelfde als verleden week, bot en zeebaars vormen de hoofdmoot aan de stranden en vooral bij een stevige branding is de baars zeer actief. De tong is nog niet echt actief en misschien is de enige uitzondering de Waterweg waar mooie aantallen tongen worden gevangen met palingen en bot. Zeeuwse en Zuid-Hollandse stranden hetzelfde beeld als hierboven.

Berichten uit Noord-Holland zijn niet afwijkend, men richt zich vooral op de zeebaars en hopen dat de tong zich in de nacht laat zien. Er worden trouwens op de stranden van Hoek van Holland tot aan Kijkduijn nog wijtingen gevangen in het donker, nog even en ze gaan niet meer weg! 120 Mensen namen afgelopen zaterdag deel aan de Steilore troffee aan de stekken Kaas en Brood en het Stelletje aan de Oosterschelde en eigenlijk is dit de afsluiter van de 1e helft het wedstrijdseizoen, makreel, bot en een enkele geep waren de vangsten.

Geepvisserij is over het hoogste punt heen, de vangsten zijn nog goed, maar de interesse neemt af. Fint is goed aanwezig in de Waterweg, ze jagen erop los! Probeer op de Zeeuwse stranden een gladde haai te vangen, de avonden en nachten zijn het beste, een niet al te verre worp met als aas een hele steekzager op haak 2 of 1 aan een wapperlijn, zal het moeten doen met als bonus nog een kans op een mooie zeebaars. Heremietkreeft en zachte krab is helemaal superaas voor deze prachtige rover, er is er al een gevangen van 1,18 mtr. Da’s een hele beste!

Hallo redactie, weer even een weekje wezen vissen in het mooie Noorwegen. Dit keer waren we in Oksfjord, en we hebben ze weer gevonden en wat zijn deze vissen toch sterk op wat lichter materiaal. Groeten, Frank.

Bootvisserij
IK vrees dat het NK Boot van volgende week zondag niet op de Noordzee zal worden vervist, een krachtige zuidwesten wind zal denk ik zand in de raderen strooien, hopen maar dat het weer omslaat, maar zoals het er nu uitziet wordt het moeilijk. Wrakvisserij is goed, wind was wel even de spelbreker afgelopen week, maar wanneer er gevaren kon worden wachten de vissers mooie vangsten van voornamelijk gul. Makreelvisserij is ook toppie en grote aantallen worden er weer gevangen vanaf de huurkotters.

Hallo Total Fishing, hierbij een plaatje van mijn pr harder, gevangen op een illex chubby. De vis was 80 cm lang en liet me alle hoeken van het water zien op licht materiaal. Groeten, Brian de Jong.

Voor Westkapelle weet Dre Vriends met zijn Big Marlin de tongen te vangen en in het Meerkerkgebied en de ZBJ boei is het nog scharrenbal en worden met regelmaat ponen en schollen gevangen, bot doet het hier ook goed. Monding Westerschelde ook scharrenbal en als bijvangst wat tong, bot, schol en zeebaars. Oosterschelde matig, bodemvisserij wat schar en schol, tong nog niet los op de Oosterschelde. Grevelingen ongewijzigd, haring en wat klein spul overdag, in de avonden betere kans op wijting en paling.

Tot volgende week, Arthur

Echt weer eens een wisselende week wat de vangsten betreft. Opvallend waar veel water was gevallen de laatste week, er duidelijk minder aanbeten waren. Even kijken wat er zoal gebeurde.

Snoek - Moeizaam op veel plaatsen en duidelijk wat minder activiteit van grote snoeken. Ook meldingen van volgers en vissen die zich snel wisten te lossen. Op klein aas duidelijk meer hangers, dus op groot kunstaas gewoon wat voorzichtiger om toe te happen. Doodaasvissers in het voordeel.

Van uit de boot waren ze wel te vangen.

Snoekbaars - Ook hier minder meldingen, al zaten er wel hier en daar wat uitschieters bij, maar dit wederom door de lokale vissers die hun stekken goed kennen. kleine bolvormige, dieplopende pluggen prima, als je maar kort aan de bodem viste, daar ze behoorlijk vast lagen afgelopen week.

Baars - Ook hier wisselend, maar eenmaal gevonden wel vaak meerdere vissen bij elkaar. Geel bij bijna alle gevangen vissen wat de kleur betreft, dus begin daar gewoon eens mee als je naar het water gaat. Ook hier diverse vissen op snel gevoerde pluggen. Ook hier vaak de baarzen kort aan de bodem.

Piet scoorde weer zijn baarzen.

Roofblei, meerval en winde - Diverse meldingen. Meervallen tot ruim 120 cm en roofblei tot ruim 78 cm. Ook hier vaak een stuk dieper dan men vaak denkt, dus vis nu goed de bodem af. ASP spinner vaak tussen de kaken genomen door meerval en roofblei als ze maar snel genoeg gevoerd werden.

Moeizaam langs de oever daar ze een stuk dieper stonden.

Het weer blijft wisselvallig en de vangsten zullen denk ik zeker wel weer aantrekken. Temperatuur gemiddeld op veel water al tussen de 20 en 21 graden. Blijf gewoon lekker gaan.

Veel succes aankomende week, Piet.

Voor velen is het een teleurstellend weekend geworden wat barbeel betreft. De grote rivieren stegen afgelopen week met meer dan een meter water, maar dat was niet voldoende om de barbeel eindelijk over de streep te trekken. Slechts zeer sporadisch werd er op de Waal en IJssel een barbeel gevangen. Meest brasem was het wat de klok sloeg.

De barbeelzone is weer binnen handbereik, de stroomnaad ligt weer kort bij de kribben, maar zoals vele meldingen me lieten weten was het brasem die nu in deze zone verblijft. Echt opvallend veel brasem op de strook waar normaal de barbeel verblijft. Het blijft gissen wat er loos is en of het zo blijft ook. Het enige advies wat ik kan geven is blijven proberen, alleen dan komen we te weten wanneer de omslag wel is….

Roland Lindebergh met zijn vangst op de IJssel.

Groet, Frans Vogels

Beste redactie, zaterdag 11 juni samen met Herman Bolle in het Volkerak wezen vissen om een en ander te gaan uittesten, dit i.v.m. met een toekomstige wedstrijd die aldaar voor ons gevist zal gaan worden….

...Voorbereiding is heel belangrijk en zeker als het om een stek gaat die je niet kent, het aas en het materiaal moet precies op deze stek zijn afgestemd. Deze dag was Herman Bolle uit Oosterland geheel los, deze had de juiste combinatie gevonden voor deze stek zoals hierboven beschreven. Mooie dag gehad met veel drie kilo plus vissen, prachtige koperkleurige vissen die totaal gaaf waren. Groeten, Leo Stoutjesdijk.

De windes beten goed op de nieuwe waterweg. Twee waren er op de kop af 50 cm, dit is er één van. O ja, we vingen de windes op de oude vertrouwde broodvlok.. Met vriendelijke groet, Chris Schenk. P.s.: Op de foto mijn zoontje van 8, Stian.

Beste TF, weer even lekker wezen vissen op karper en ving tot mijn verbazing eindelijk een nieuw pr, een schub van 30 pond. Groet, Kyle.

Pol kon deze kuifeend bij zijn start vastleggen.

Hallo TF, 1e Pinksterdag mijn eerste echte roofblei vanuit de kajak gevangen. Op een metertje water werd een klein salmo slidertje keihard gepakt. Na de eerste run sprong ie volledig uit het water, echt kicken! Met 73cm roofblei en nog 2 PR’s een lekker dagje op het zoete gezeten. Check het volledige verslag op www.ronaldsvisblog.blogspot.com Groeten, Ronald.

Freek met een prachtroofblei, gevangen in de oppervlakte.

Ook de vele planten trotseerden de mist.

Afgelopen weekend samen met mijn vader ons thuiswater (Maas) bevist, dankzij de aankoop van de I-pilot alles nauwkeurig kunnen uitvissen en dat bracht ons meer als 20 vissen op. Geregeld 60+ snoekbaarzen en als kers op de taart… Een knallende aanbeet waarvan mijn vader in eerste instantie dacht dat het om een snoek ging. Ikzelf dacht aan een grote snoekbaars of misschien wel een meerval???

En ja hoor, na een dril van een 10-tal minuutjes waarbij de vis verschillende keren terug de diepte indook, kwam er een mooie meerval tevoorschijn!! Wat een supersport op zo’n licht verticaalhengeltje, dit was bij deze ook de eerste meerval voor ons en hoop dat er nog velen mogen volgen in de toekomst! Met vriendelijke groeten, Joffrey & Johnny Vanalken.

Freek scoorde wederom een meerval.

Hallo, de Vlieto’s zijn weer terug van de eerste meervaltrip op de Rhone…

...We hebben een superweek gehad met regen, zon en heel veel dikke vissen..

...We hadden 8 vissen tussen de 170cm en 2 meter en drie vissen boven de 2 meter met een record voor Arno van 236cm en 79kg….

....Met een totaalaantal van 19 vissen is het een zeer geslaagde trip geweest. Groeten het Mac fishing team - de Vlieto’s.

Beste Total Fishing, deze ree spotte ik gisterochtend vroeg vanaf de dijk, aan het begin van wat een taaie visdag zou worden. Ik kroop stilletjes uit de auto, pakte zo geruisloos mogelijk de camera van de achterbank en keek vervolgens door de lens recht in de twee gitzwarte, starende ogen. Met recht een ‘wild’ begin van de dag! Bard.

Afgelopen week behaalden twintig kinderen hun “basisdiploma Sportvissen” na de vierdaagse jeugdcursus van HSV “De Oirschotse Sportvissers”. Wat is het mooi als je kinderen wegwijs en enthousiast kunt maken voor onze mooie hobby! Hier toont Paul Berkers trots één van zijn vangsten. Zijn we zo allemaal niet begonnen? Groeten van Wilfred van Nunen.

Beste Total Fishing, deze vissen heb ik gevangen met dropshotten op een kanaal bij de zuiderburen. Op een dropshothengel van spro met 0.08 fireline was het supersport op licht spul. Ik ving totaal 22 baarzen en 1 snoekbaars van 67 cm in 1,5 uur. Mijn eerste dropshot glasoog ooit, maar niet de laatste. Groet, Rob Hoeks - www.roven.nl.

Een 50+ baars gevangen met “Rage” jig. Groet, Daniel.

5.15 uur in de ochtend… Groet, Piet.

Tijdens een dagje snoekbaarzen wist Erik er weer verschillende te “strikken” met de Dull Shad.

Hallo TF, de snoekbaarzen bezorgde mij veel missers!!! Maar ze zitten er en dan zijn ze vangbaar! Gewapend met de wob shads van spro achter de rovers aan, geen vis is te sterk voor de red-arck. Bedankt, Stany van watersport matheussen voor de shads. Groeten van Levin.

Afgelopen week heb ik nog een snoekbaars op de spinnerbait kunnen vangen. Na de wedstrijd op de Oude Maas hebben we ons nog even geamuseerd met het vangen van kleine roofblei. Vissende groeten, Kim.

Daniel met een mooie “kanaal” snoekbaars.

Na drie dagen op rij met wisselende weersomstandigheden de rivier de mark te hebben bevist, ving ik gisteren deze snoekbaars van 64cm op de supershad rap van rapala. Verder waren de resultaten matig verdeeld over deze dagen, wat baarsjes en snoek. Groeten, Maurice Leltz.

Afgelopen weekend samen met mijn vader ons thuiswater (Maas) bevist, dankzij de aankoop van de I-pilot alles nauwkeurig kunnen uitvissen en dat bracht ons meer als 20 vissen op.. Geregeld 60+ snoekbaarzen. Groet, Joffrey & Johnny Vanalken.

Bijna 2 jaar zit ik deze glasogen achterna, zondag op het Gooimeer kreeg ik het aan de stok met deze krachtpatser, heerlijk en een nieuw PR voor mij. Groeten, Ivan Vanpraet.

Hallo TF, het verlengde weekend is reeds achter de rug, na eerst een reeks nieuwe dullshads en wob-shads  gemonteerd te hebben in verschillende nieuwe kleuren en maten, vol spanning terug de rivier op… Lang moesten we niet wachten of de eerste knal was een feit…

... Vooral de kleinste maat dullshad deed het heel goed, tevens een groot voordeel is dat er nu geen staartdreg hoeft gemonteerd te worden en zo minder kans is op vastzitten, dit kan wel eens een ramp zijn op de rivier!
Grt Mario & Stephanie.

De mooiste van de dag was deze venijnige ouwe knar die vocht als een leeuw… maar het uiteindelijk toch af moest leggen! Groeten van Wilfred van Nunen.

De snoekbaarzen konden de Strike Magnum niet met rust laten, deze 72 cm snoekbaars en nog 2 60-ers pakte deze gretig. Met vriendelijke groet, Leon Cramer.

Op mijn eerste vissessie van het nieuwe seizoen meteen een PR. Deze 91 cm lange snoekbaars kwam even bij mij op visite. Hij is gevangen op 1 meter water met een plugje van Fatfish. Groet, Peter Mantel.

Echte Hollandse lucht door Willem op de plaat gezet.

Zoon Tijmen (5 jaar) wist op een mooie, maar winderige dag een leuke snoek te vangen op de Strike Pro Rattlebait waar deze dag nog 5 vissen op doken. Met vriendelijke groet, Leon Cramer.

Theunis Marco van Averbode (7 jaar) vangt de tweede metersnoek dit jaar! Ditmaal een mooie dikke snoek van 105 cm die hij met zijn spinhengel alleen heeft gedrild! Het nieuwe visseizoen kon niet beter van start gaan. Hij was heel fier met zijn mooie vangst. Groeten, Gerry & Marco.

Hallo TF, ik ben weer eens achter de rovers aangegaan gewapend met mijn lievelings swimbait, de BBZ-swimbait van spro, de pike kleur bezorgde mij deze mooie snoek van 92cm!!! Groeten uit Oud-Turnhout van Levin.

Beste Total Fishing, hierbij drie snoeken van de 7 die we totaal vingen op Bulldawgs aan Fox rage trolling hengels….

....Met de bobbel is 103 cm en de Big mama is 120 cm, en een 108 cm snoek met een “two tone”kop. Complete gekte op één dag. Groet, Rob en Nicky, team roven.nl.

Een 106 cm snoek op de Pig Spinnerbait…

...een net geen metervis welke de Strike Pro Magnum C41 al jerkend pakte langs het talud. Met vriendelijke groet, Leon Cramer.

Het was afgelopen weekend hard werken voor een vis, echter deze prachtig gebouwde snoek kon een 10” Double Cowgirl niet weerstaan  Met vriendelijke Thijs van der Sanden.

Beste TF, Koos wilde afgelopen zaterdag alles voor zichzelf. Een zware 1.12 m. Groet, Peter Dorlijn.

Prachtige getekende vissen voor Marc en Luc….

.......Traag slepend gevangen op het grote water.

Openingsweekend is vismaat Wim en mezelf meer dan gunstig gestemd geweest….Met prachtvissen van 109 en 110 cm dachten wij alles reeds gezien en gevoeld te hebben…...Dit alles zonder echter rekening te houden met de dubbelstrike die nog moest volgen…

...Niet echt verstandig om op een nieuwe locatie bij 5BF met 4stokken te pielen, maar ja… Hectische toestanden bij het binnendraaien van al het overbodige na het verspelen van zijn eigen vis…

... spiegel in de wind houden, meehelpen bij de landing en ook nog een paar mooie kiekjes schieten van een supergave droomvis van 130cm… Ontzettend bedankt Wim. Wanneer zijn we weer weg ? Leonard.

Deze week de nominaties voor de winde van Sliam, de roofbleien van Freek en Ronald en de snoeken van Tymen en Wim. Van harte gefeliciteerd!

Shimano Europa stelt een fraaie prijs ter beschikking voor de categorie:

Witvis-Zeevis-Snoek-Snoekbaars-Baars-Karper-Jeugd-Vrouwelijke sportvisser-Vliegvissen

Heeft u ook een leuke foto van uw eigen vangst? Stuur dan een foto die aan onderstaande eisen voldoet  naar:
info@totalfishing.nl. Wanneer de kwaliteit goed is wordt hij ook in deze rubriek geplaatst. Formaat minimaal 650 pixels breed, ca. bestand van minimaal 150 kb. Groter mag wel, liever niet kleiner. Zorg dat de foto in ieder geval scherp is en niet te klein van formaat!

Vergeet niet uw naam en de manier waarop u de vis heeft gevangen er bij te zetten. Ook leuk voor de lezers is te weten met welk (kunst)aas u beet heeft gehad. Foto’s van vissen die een anti-reclame voor de sportvisserij betekenen worden niet geplaatst. Negatieve of eventuele schampere opmerkingen over foto’s van lezers in de rubriek Vraag/Aanbod/Discussie worden eveneens niet geplaatst.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over de geplaatste foto’s van uzelf of anderen kunt u mailen met de redactie op info@totalfishing.nl U krijgt dan altijd antwoord.
Heel veel succes en kijkplezier!

Reglement en voorwaarden!! (Voor het laatst aangepast op 28 augustus 2007)
Iedere week kiest de redactie van Total Fishing er een aantal  foto’s uit die het predicaat “Vis van de Week” krijgen. Dat kunnen die week bij veel inzendingen van zeer hoge kwaliteit, eventueel ook meerdere foto’s zijn.  Aan het einde van het seizoen (na 31 maart van ieder nieuw jaar) worden alle “Vis van de Week” foto’s opnieuw in de verschillende  categorien gepubliceerd, waaruit dan door de lezers van Total Fishing de mooiste in elke categorie gekozen kan worden.

De winnaars krijgen van Shimano een uitnodiging voor een bezoek aan het Europese hoofdkwartier in Nunspeet en de daarbij behorende prijsuitreiking. Ook krijgen de winnaars een prachtige herinneringsbokaal die door Total Fishing in iedere categorie ter beschikking wordt gesteld

Kijk hier voor de prijsuitreiking van de winnaars van de mooiste foto’s over het seizoen 2006-2007